strepsils 2013 (1 x Naga Morich,90w Led,Multa)

Aloittaja strepsils, tammikuu 13, 2013, 17:41:43 ip

« edellinen - seuraava »

strepsils

tammikuu 13, 2013, 17:41:43 ip Viimeisin muokkaus: tammikuu 27, 2013, 23:30:28 ip käyttäjältä strepsils
Saa poistaa kokonaan.
"Kohti ääretöntä ja sen yli!" - Buzz Lightyear

Raumala

tammikuu 13, 2013, 18:41:16 ip #1 Viimeisin muokkaus: tammikuu 13, 2013, 19:56:33 ip käyttäjältä Raumala
Kannattaisi kasvattaa vähänkerrallaan tota ruukkukokoa ettei kasvu pysähdy pitkäksi aikaa kun chili kasvattelee juuria lisää.
Esim.-> 0,2 -> 1 -> 3 -> 6 -> 10 Litraa. Muuten vaikuttaa hyvältä.

PP

Laita ihmeessä useampi kasvi, kun on tuollainen valo. Viisi-kuusi chinenseä mahtuu tuonne ainakin kolmeksi kuukaudeksi, annuumeja ja baccatumeja vähemmän määrällisesti tai ajallisesti. Keväällä parvekkeelle/ulos/ikkunalaudalle tilanteen mukaan.

Nightfrost89

Lainaus käyttäjältä: Raumala - tammikuu 13, 2013, 18:41:16 ip
Kannattaisi kasvattaa vähänkerrallaan tota ruukkukokoa ettei kasvu pysähdy pitkäksi aikaa kun chili kasvattelee juuria lisää.
Esim.-> 0,2 -> 1 -> 3 -> 6 -> 10 Litraa. Muuten vaikuttaa hyvältä.

Onko tarvetta tosiaan noin monelle ruunkunvaihdolle? Itse viimekesänä totesin että ruukunvaihtojen vähennys olisi omalta osaltaan vain nopeuttanut kasvua? alunperin oli suurin piirtein tuollainen kun edellä mainittu ja nyt viimekerralla käytin 0.2 -> 1 -> 5 tai 10 (riippuen kasvista) ja mielestäni kasvu oli nopeampaa. Voihan tietty olla että oli joku harhakuvitelma että kasvaisivat nopeammin :D

PP

Lainaus käyttäjältä: Nightfrost89 - tammikuu 13, 2013, 22:35:53 ip
Onko tarvetta tosiaan noin monelle ruunkunvaihdolle? Itse viimekesänä totesin että ruukunvaihtojen vähennys olisi omalta osaltaan vain nopeuttanut kasvua? alunperin oli suurin piirtein tuollainen kun edellä mainittu ja nyt viimekerralla käytin 0.2 -> 1 -> 5 tai 10 (riippuen kasvista) ja mielestäni kasvu oli nopeampaa. Voihan tietty olla että oli joku harhakuvitelma että kasvaisivat nopeammin :D

Ei tarvi viittä pykälää. Just tuo 2 dl - litra - ämpäri toimii riittävän hyvin.

strepsils

Chilin osalta olen uusi veijari,mutta muita viherkasveja on tullut kasvateltua.
En ajatellut nyt laittaa montaa kasvia, koska joudun ilmeisesti muuttamaan lähiaikoina.
Tarkoitus ei ole muutenkaan laittaa koko kämppää täyteen puskia.  ;D

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: PP - tammikuu 13, 2013, 23:11:53 ip
Lainaus käyttäjältä: Nightfrost89 - tammikuu 13, 2013, 22:35:53 ip

Ei tarvi viittä pykälää. Just tuo 2 dl - litra - ämpäri toimii riittävän hyvin.

Komppaan. Itekin siirtänyt idätysruukusta (eli niitä jugurttipurkin kokoisia pieniä ruukkua, reijät pohjassa, ja käyhän se itse jugurttipurkkikin  :) ) pieneen litran pari ruukkuun, josta sitten isoimpaan ruukkuun, eli kolme vaihtoa.

hoffman

Lamppua kannattais ehkä laskea hieman alemmas.
On hyvin vaikea johdatella asioita siten, että paska rauhoittaa ongelmanratkaisukyvyn huipentumaa.

strepsils

Lamppu on siirretty jo lähemmäs kasvia :)
Joskus olen jopa tehnyt niin että täyttänyt ämpärin vain puolilleen multaa ja laittanut ledin "kanneksi" päälle.