tammikuu 10, 2025, 23:59:56 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Me rättipäät

Aloittaja Ryhis, tammikuu 14, 2013, 16:52:56 ip

« edellinen - seuraava »

Ryhis

Tein tällaisen kyselyn kun nyt seurattuani foorumia vuosikausia, olen havainnut chilipäissä lisää samankaltaisuutta itseni kanssa. Rätti löytyy monen päästä.

Uskallan nyt sanoa julkisesti salanimellä, että olen rättipää - ja ylpeä siitä!

Vuosikausia sitten, taisi kuitenkin olla eurot käytössä, ostin Stockmann-tavaratalon urheilu-osastolta Buff-huivin. Olin taivaskanavain mainoksista bongannut tuon suunnattoman hienon, maailmoja kääntävän, keinokuitu-tuubi-rievun useiden suurmiesten päässä ja päätin välittömästi samaistua tuon mainoksen americanaan.

Hommaa tietysti vaikeutti asumiseni Sarvikuonojen maassa, Buff-huiveja ei yksinkertaisesti ollut - eikä tietoa koska ne tulisivat! Ahkerasti jaksoin koulureppu selässäni kammeta pitkin pääkaupunkimme urheiluliikkeitä, etsien tuota mysteeristä avaruuskilvan voittajakansan riepua. Ramppasin liikkeitä niin taajaan, että opin tunnistamaan Intersportin myyjät niskasta - MIETTIKÄÄ!

Pian etsintäni, tai kutsuttakoon sitä pyhiinvaellukseksi, päättyi ja kuulin villejä huhuja, että minkkiturkkimummojen ostosparatiisista näitä kallisarvoisia päähineitä saa! Riensin paikalle niin nopsasti kuin nelosen spåra kulkee pitkin Aleksanterinkadun olematonta ylämäkeä. Buff-huivi maksoi liki 16€ ja nielaisi kaikki viikkorahasäästöni, mutta en empinyt hetkeäkään! Varsinkin kun tiesin samaisen liinan kustantavan kolme euroa enemmän Top-Sportissa!

Ja millainen aarre tuo riepu olikaan! Se pakattiin Stockmann-tavaratalon prestiisimuovipussiin, jota ylpeänä kannoin pasteeratessani pitkin Esplanadin puistoa! Tunsin itseni joksikin kuuluisuudeksi!

Kotiin päästyäni tutkailin pakkausta, jollaista en ollut koskaan ennen nähnyt (enkä tulisi näkemään), Buff-huivin myyntipakkaus oli kierrätyspahvista (hyvää karmaa) valmistettu 2-ulotteinen rintakuva, johon oli printattu jonkun huru-ukon naamataulu. Olisiko ollut tuima intiaani? Ja riepu oli tämän kuvahahmon kaulassa! KUINKA NEROKASTA! Kääntöpuolella oli pesuohjeet ja jotain löpinää, sekä kuvalliset ohjeet kuinka Buff-huivista voi taitella parikymmentä erilaista päähinettä! Olin aivan myyty!                             

Kaikki eivät kuitenkaan olleet yhtä otettuja, pitäkää mielessänne, että 2000-luvun alun Suomi oli tyystin erilainen kuin nykypäivän Suomi! Rättipäitä ei hyvällä katsottu. Muistan kuinka ylpeänä esittelin uutta päähinettäni vanhemmilleni, jotka olivat puoliksi tyrmistyneitä, puoliksi pettyneitä. Passiivis-aggressiiviseen tapaani vanhempani taivastelivat "Jumalauta, poika on rättipää!"

Vastaavanlaista epäluuloa jouduin myöhemmin kohtaamaan useissa paikoissa. Koulussa minua kiusattiin rättini takia, myöhemmin työelämässä jouduin karkean ivaamisen kohteeksi. Eräässä paikassa minua kutsuttiin köllinimellä "Al Qaida", koska minulla oli parta - ja rätti päässä! Maaseudulle eksyessä kelvottomat huligaaninuoret ajoivat minua takaa mopoilla ja yrittivät kivittää!

Minusta tuli arka rätin käyttäjä. Välillä huomasin kulkevani tyystin ilman riepua, pitkiä aikoja putkeen. Lopulta sulkeuduin rätittömään elämäntapaan, laitoin rätin päähäni vain kotona. Pimeässä. Minusta oli tullut kaappirättipää.

Mutta nyt onneksi muutoksen tuulet puhaltavat! Chilifoorumilta olen saanut voimia tulla kaapista ulos rättini kanssa! Olen jälleen kerran rättipää - ja ylpeä sellainen!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

unenkuva

Ja juurikin kun ollaan puhuttu nollapostauksesta ja turhien uusien aiheiden aloittamisesta... Tämähän on tärkeääkin tärkeämpi ketju aloittaa (kuten myös tämä minun nollapostaus :) :))

ChiliChillailija

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - tammikuu 14, 2013, 18:12:10 ip
Ja juurikin kun ollaan puhuttu nollapostauksesta ja turhien uusien aiheiden aloittamisesta... Tämähän on tärkeääkin tärkeämpi ketju aloittaa (kuten myös tämä minun nollapostaus :) :))

Eihän tässä äänestyksessä ole mitään vikaa, lun ei ole edes osiossa jossa on chilitietoa. Eli oikeaan paikkaan meni ja näin ollen hyväksyttävissä oleva.

Jotta pysyttäisiin edes jotenkin aiheessa, äänestän etten ole rättipää.
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

Aji Inferno

Ei ole tällä foorumilla kuin yksi todellinen Tarinoiden Taituri, ja räyhäkäs on tämän luonto!

jaolsten

tammikuu 14, 2013, 19:47:48 ip #4 Viimeisin muokkaus: tammikuu 14, 2013, 19:49:29 ip käyttäjältä jaolsten
Huivien tarina taitaa alkaa jääkiekkoajoista. Nöhveröt posliinipippelipojat tietty käyttivät ohutta kypärämyssyä. Me kaukalon sikaniskat viritimme pääkallohuiveja eye of the tigerin pauhaessa mankassa. Taidettiin jopa kerskailla munakarvoilla, joita oli kaksi, tai joku isompi parillinen luku. Samaa hikistä rättiä käytettin vapaa-ajalle. Tupakilla kun sai pinttyneen kissankuselle lemuavan hienhajun peitettyä, osittain.

Nummirockit kauhajoella olivat kesän kohokohta (-97 - 01). Joka kerta sai juhannukseksi ottaa korviksen, joka kuitenkin riisuttiin matkalla kotiin. Äiti ei pitänyt korvispojista,isältä en uskaltanut kysellä. Huivia sai kuitenkin  käyttää, ja tarpeeksi mustalla norjalaisen black metal bandin logoilla varustetuilla huiveilla irtosi festaripesääkin mahdottoman hyvin. Elämä hymyili. Huivin alta pilkotti hartioille asti hulmuava pikimusta tukka. Otsalla valui pitkistä hiuksista muodostunut korkkiruuvikiehkura, luonnostaan! Kelatkaa!

Nuoruudessa aloitettu biljardiharrastus varmisti tyylin, huivi oli tullut jäädäkseen. Huivin alla piili silti yllätys, jota ei toivo kenellekään maan päällä tallustavalle urokselle!

Hiestenlähtöni alkoi näkymään kesäkuussa 2007. Olin juuri höylännyt Kauniin mustan tukkani kesäasetukselle, eli nahkakaljuksi. Tästä oli kulunut noin viikko, kun orastavaa sänkeä alkoi näkymään siellä täällä. Valitettavasti hiustenkasvu ei enää ollut kovin tasaista nopeudeltaan. Peili varmisti karun totuuden, otsani ylettyi pitkälle päälakeen.

Olin toki jo nuoruudessani käyttänyt hyvin paljon huiveja, mutta nyt ei enää ollut vaihtoehtoja. Siitä hetkestä eteenpäin, oli hiukseni pitkää tai lyhyttä, olen vapaa-ajallani käyttänyt huivia. Ilman huivia olen aina tuntenut oloni alastomaksi, vuoden 2007 jälkeen kaljuksi.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

masaiman

Räyhis, kerronpa mistä olisit k.o. tuotteen saanut ostaa jo mainistemanasi ajankohtana, ja jo silloin useissa eri kuoseissa. Paikka samalla selittänee miksei niitä jostain Stokkarilta tms ole juuri löytynyt: melkein mistä tahansa PRÄTKÄLIIKKESSTÄ!

Itsellänikin pari kappaletta liekkikuvioituja buffeja löytyy, joista toinen ostettu juuri 2000-luvun alkutahdeilla Tampereelta moottoripyöräliikkeestä. Vedäppä päällesi nahkatakki, buutsit, farkut sekä buffi KAULAASI, niin isot rumat sedät tulee huoltsikalla kyseleen onks pannu vai shoveli ja paljon reikattu keula  ;D

Kyllä tuo kyseinen vaate nimenomaan moottoripyöräilijöille on alunperin kehitetty. Putkihuivin alkuperä juontaa 90-luvun alun Espanjaan:

LainausDeveloped by Joan Rojas in 1991 for wind protection while motorcycling, the Buff headwear is a tube of microfibrous fabric that, with different arrangements, can be worn as a scarf, bandanna, headband, beanie, face mask, tube top, helmet liner, wristband, cap, pirate, Sahara style and other variations.

akselsson1

Kyllä! rättipää. Maastokuvioitu putkihuivi löytyy, sitä sitten tilanteen mukaan taiteilen vaikka pyöräily- tai ratsastusky(r)pärän alle päähän, taikka viileillä ilmoilla kaulaan, toimiihan tuo hikinauhanakin sisäliikunnassa. Näppärä rätti, kylällä en kuitenkaan kuljeskele se päässä, se ei oikein istu egoon. Laitan ennemmin vaikka baretin, vaikka ei sekään rätistä kyllä kovin paljoa eroa ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Miquel

Kalamiehen ystävä tuo buffi on myös!
Itseltä löytyy 3huivia joista yksi on todella uskottavassa Rapala -kuosissa.  ;D
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Whili

On sitä sevverran monta kertaa tuo kalju kärähtänyt aurinkossa, että kyllä sitä päästä jonkimmoinen huivi kesäsin löytyy.
Talvisin ei viitsi nykyään mitään villapipoa ohkasempaa käyttää, se on toi kylmä ruvennu vanhemmiten vituttamaan.

wille

Al Qaidaksi on minuakin kutsuttu. Kyseisen Buff-huivi & pitkä parta-kombinaation edesauttamana. Ennenkun töissä iski kypäräpakko päälle, tuli käytettyä semmoista Army-tyylin lippalakkia. Ja täten työvuoromme konetulipuhuja nimesi minut leikkisästi Fideliksi.

Miettikää minkälaisen tarkkailun alla foorumi tämän ketjun jäljiltä on! Al Qaida ja Fidel Castro! Isoveli valvoo. Missä mun foliobuffihuivi?

Mutta joo. Rättipääksi siis tunnustaudun. Mulla on jopa buffin talvimalli, eli sisäpuoli on fleeceä. Noita tavallisia riepuja onkin kaljun peitteeksi sitten useampaa sorttia. Olisikohan joku neljä kappaletta. Töissä tulee pidettyä kypärän alla (syksyt ja keväät, talvella ei tarkene). Vapaa-ajallakin tuo kyseinen putkisukka on eri näppärä, olipa sitten kalassa, puuhommissa, remppahommissa tai vaikka riippukeinussa imeskelemässä jääkylmää Salitos-olutta.

Rättipäät United!
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

jaolsten

Kysymys: Montako huivia teillä on? Itte olen keräillyt itämailta jonkinverran ja sitten 10-15 vuodelta pori jazz-pandanahuiveja. Oiskos noita yhteensä yli 50, toivottavasti kuitenkin alle 100. Putkihuiveja on kymmenisen. Varustelekasta ne parhaimmat/rakkaimmat.

Mut paljon. Vois vittuuttaan vaikka laskea ja kuvata!??
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

TunturiTiger

Buffeja löytyy pari kappaletta siltä aikakaudelta, kun olin "rikas" ja ajelin moottoripyörällä nahkapöksyt jalassa. Pari tuollaista huiviakin löytyy ajalta, jolloin ne olivat muotia eli jostain 90-luvun lopulta. Pitääpä kaivaa ne esille seuraavia kinkereitä varten.

Vetsku

Merinobuffit toimittaa talvella kaulaliinan virkaa, ei kiristä eikä kurista vaikka talvipalttoon vetoketjun vetää ylös asti kiinni. Helppo nykiä poskille tai ylemmäskin jos meinaa veeärrää odotellessa tulla vilu.

Pari tulee varmaan hankittua taas lisää tänä keväänä - yksi mp-messuilta ja toinen Pyhältä.

wille

Lainaus käyttäjältä: Vetsku - tammikuu 14, 2013, 21:40:28 ip
Merinobuffit toimittaa talvella kaulaliinan virkaa, ei kiristä eikä kurista vaikka talvipalttoon vetoketjun vetää ylös asti kiinni. Helppo nykiä poskille tai ylemmäskin jos meinaa veeärrää odotellessa tulla vilu.

Pari tulee varmaan hankittua taas lisää tänä keväänä - yksi mp-messuilta ja toinen Pyhältä.

Niin, nämä unohdinkin mainita. Vallan mainioita vimpaimia nämäkin. Pyhältä itsekin aikoinaan kolme kappaletta ostin. Näin silmälasi-ihmisenä ei tosin voi villahuivia kovin ylös poskille nostaa, kun se vetää "tuulilasin" huuruun ja sekös se ottaa päästä käsin.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Macex

Ei, te rättipäät ette saa räjäyttää chilifoorumia.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Macex - tammikuu 14, 2013, 22:10:28 ip
Ei, te rättipäät ette saa räjäyttää chilifoorumia.

No sit en varmaan laitakaan tätä patteria kiinni tähän sytyttimeen? ;)

masaiman

Aziz Aksellson1! Nyt et lipsu! Pysyt suunnitelmassa!

akselsson1

Eli "stick it to the man" -suunnitelma on yhä aktiivinen. Kunhan en vaan ois laittanu liian lyhyttä ajastusta

Minbaari

Talvibuffia tulee käytettyä satunnaisesti kaulahuivina tai pipona. Kolme perusrättiä löytyy myös, joista saatan kutakin silloin tällöin kesäisin käyttää. Olen enemmän kyllä pipo ja lätsä miehiä. Toisin sanoen freelancer CIA-agentti. Watch your back terrorist!

Tiemuh

Olen myös vastikään liittynyt rättipäiden joukkoon h(/k)urjaan. Kyseinen buff-rätti tuli hankittua aasian extreem touhuja ja taivaan porottavaa kuumotusta vastaan.