tammikuu 09, 2025, 22:31:58 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Habanero Hot Pocket - TOIMII

Aloittaja bassino, kesäkuu 12, 2005, 17:36:13 ip

« edellinen - seuraava »

HellRaiser

Joku aika sitten mikkelissä kävin tuon testaamassa ja ihan hyväähän se oli. Tulisuus ei ollut överin tasolla vaikkakin olut kyllä maistui tuon kaverina.

Selkeästi kuitenkin tulisimmasta päästä mitä ravintolassa olen saanut, monesti kun HOT tai CHILI lähinnä ovat turhaan raflaruokien nimissä.

Henkilökunnan nainen kyllä hiukan ihmetteli kun olin tyhjentänyt tahnapurkin kokonaan. Noh eivät kaikki voi olla chilipäitä.
- Yet with strange eons even death may die -

Jossi

Lainaus käyttäjältä: "Omskakas"Minä söin annoksen Joensuun Amarillossa tuossa joulunalla. Tulinen kastike oli makeaa ja hillomaista ja ihan ok tulista, mutta ei mitenkään erityisen. Habaneron makua en siitä onnistunut löytämään. Annosta syödessä lämmitti suuta mukavasti, mutta varsinainen otsahikeä pukkaava tuska jäi kokematta. Ei hullunpaa, mutta en usko tilaavani toiste.

Itsellä oli kyllä aivan erilainen kokemus. Habanero beef pocket siis (naudan ulkofilettä). Poltetta oli mukavasti ja hiki lensi. Habanero maistui selvästi. Ensimmäinen kerta tässä kaupungissa, kun ravintolassa syödessä tuli hiki. Tulisuus El Yucatecon green habanero soosin ja Pain 100% soosin välillä. Syön kyllä toistekkin.

P.S. Pytyllä käynti aamulla osoitti, että annoksessa todellakin oli ollut habaneroa  :lol:  eli lienee olla sitten laatuvaihteluita tuon "dipin" kohdalla. Itse kumosin koko satsin lihojen päälle, enkä dippaillut siinä kulhossa.

e-Boy

Pari vuotta sitte otin ekan kerran tuota Amarillossa. Tänä kesänä pari kertaa otin taas, en huomannu ainakaan että tulisuutta olis laskettu sitte parinvuoden takaa. Kaks noita tarttee kyllä ottaa, lisäkippo on vain 80centtiä.  8) Tai siis, oma suosikkini on tällä hetkellä GarlicChicken ateria, ja siihen tilaan 2 X habanero dippi lisän. Suosittelen testaamaan, sopii hyvin dipata mm niitä perunatikkuja.  :D
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

ATO

Tuoreimassa Metropolissa oli juttua Amarillon grillisapuiskoista ja jutun seurana oli muutama resepti joidenka joukossa myös tulinen Habanero-dippi. Tiedä sitten onko sama resepti jota noissa annoksissa käytetään, mutta jaetaan se nyt kaikille täällä.

100 g Habaneroa
100 g punaista chiliä
50 g hienoa sokeria
0,5 dl viinietikkaa (esim tumma balsamico)
0,5 dl vettä
1 tl suolaa
0,5 dl oliiviöljyä

Poista chileistä kannat ja paloittele. Freesaa chilit öljyssä, lisää etikka, vesi, sokeri ja suola. Keitä n. puolet nesteestä pois ja poraa sauvalla hienoksi ja jäähdytä.

Xbow

Tuli kokeiltua tuota reseptiä. Omassa variaatiossa oli nyt punaisen chilin sijasta 2 omaa tuletonta 'Aji Bauhaus' paprikaa. Lisäksi vajaat 100g Citymarketin habaneroja. Kyä näinkin tuli ihan reippahan tulista ja kohtuu maukasta. Balsamico oli meikäläiselle uusi kokemus, on muuten varsin hyvää etikaksi.

Edit: Tuli maisteltua Amarillon hot pocket. Mikäli makumuistini palvelee hyvin, niin suunnilleen samaa toi haba dippi tosiaan oli. En ossoo sanoa, oliko omassa versiossa haban aromi hivenen enempi esillä.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Jesse

Tampereella kävin vetäseen viimeksi kyseisen setin 2x habanero + 2x savuchili dipillä höystettynä ja hyvää oli. Viikonloppuna pitää vaihteeks testata Oulun amarilloa jos nyt ylipäätään on sillon tilaa.

escargo

Kokeiltu on. Tulisuutta löytyy kyllä... ruoan makua ei tuolta erota jos syö yhdessä. Ei mun mielestä maistu miltään paitsi tuliselta ja se vähän pilaa tuossa koko homman. Tikkuperuna dippinä ihan jees mutta voisi olla vähän miedompi että itse chili maistuisi eikä pelkkä polte tuntuis  :roll:  Tosin en vissiinkään ole vielä tarpeeksi chilipää  :twisted:

Annos ei muutenkaan oikeen puhutellut meikäläistä... Liian vähän lihaa ja sit jotain ihme papuhässäkkää. Amarillossa suosittelen kokeilemaan chicken quesadillaa! on erittäin hyvää ja täyttävä, ei niin tulista joskin siinä tulee mukana joku chili.

HellRaiser

Lainaus käyttäjältä: "escargo"Kokeiltu on. Tulisuutta löytyy kyllä... ruoan makua ei tuolta erota jos syö yhdessä. Ei mun mielestä maistu miltään paitsi tuliselta ja se vähän pilaa tuossa koko homman. Tikkuperuna dippinä ihan jees mutta voisi olla vähän miedompi että itse chili maistuisi eikä pelkkä polte tuntuis  :roll:  Tosin en vissiinkään ole vielä tarpeeksi chilipää  :twisted:

Annos ei muutenkaan oikeen puhutellut meikäläistä... Liian vähän lihaa ja sit jotain ihme papuhässäkkää. Amarillossa suosittelen kokeilemaan chicken quesadillaa! on erittäin hyvää ja täyttävä, ei niin tulista joskin siinä tulee mukana joku chili.

Noihin pöperöihin voi toki tilailla mieleisensä mössöt mukaan, itse yleensä yhden habadipin. Siitä voi sitten levitellä mihin haluaa ;)
- Yet with strange eons even death may die -

¿Por que no?

Habanerodippi ON loistava, ja melkein pakollinen lisätilaus annokselle kuin annokselle! Ja pari jääkylmää tuopposta siinä seurana, vain lääkkeeksi...

ruzina

Lainaus käyttäjältä: Jossi - heinäkuu 30, 2007, 15:45:42 ip
Lainaus käyttäjältä: OmskakasMinä söin annoksen Joensuun Amarillossa tuossa joulunalla. Tulinen kastike oli makeaa ja hillomaista ja ihan ok tulista, mutta ei mitenkään erityisen. Habaneron makua en siitä onnistunut löytämään. Annosta syödessä lämmitti suuta mukavasti, mutta varsinainen otsahikeä pukkaava tuska jäi kokematta. Ei hullunpaa, mutta en usko tilaavani toiste.

Itsellä oli kyllä aivan erilainen kokemus. Habanero beef pocket siis (naudan ulkofilettä). Poltetta oli mukavasti ja hiki lensi. Habanero maistui selvästi. Ensimmäinen kerta tässä kaupungissa, kun ravintolassa syödessä tuli hiki. Tulisuus El Yucatecon green habanero soosin ja Pain 100% soosin välillä. Syön kyllä toistekkin.

P.S. Pytyllä käynti aamulla osoitti, että annoksessa todellakin oli ollut habaneroa  :lol:  eli lienee olla sitten laatuvaihteluita tuon "dipin" kohdalla. Itse kumosin koko satsin lihojen päälle, enkä dippaillut siinä kulhossa.

Löytyykös jostain reseptejä noille yllämainituille sooseille? Yritin tuota resepti-osiota selailla, mutta en sieltä oikein pelkkää "soosi" reseptiä löytänyt?  ???

wille

Ei kai näiden "kaupallisien" kastikkeiden reseptejä taideta paljon huudella.

El Yucateco Green Habanero Sauce

Pain 100%

Noiden välissä onkin (ainakin omasta mielestä) aika laaja skaala tulisuutta...
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit