kesäkuu 29, 2024, 05:00:54 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ruokaohjeita Infernoon!

Aloittaja Aji Inferno, maaliskuu 02, 2003, 22:24:09 ip

« edellinen - seuraava »

kyris

Noh niin,

ICRTK (Internet Chiliresepti tietokanta) on nyt sitten verkossa!

Polku sinne on http://tuohikotinvpk.valkeala.fi/chili/mainrecipe.asp?search=%25, eli sopivan helppo, jotta sen muistaa  :p

Kategoria kenttään voi nyt kirjoitaa niin monta hakusanaa kuin haluaa.

Tässä versiossa on vain yleishaku, joka hakee niin kategoria, kuin ainekset kentästä. Haku välitä isoista ja pienistä kirjaimista, eli hakusana meksiko löytää myös Meksiko sanat.

Villikortteja ei tarvita, eli hakusana "olio" löytää myös reseptit, joissa on sana "folio" (tai "oliot")

Reseptien lisäys on salasanan takana, jotta häiriköt eivät pilaisi kantaa. Tunnarit saa minulta kaikki halukkaat. (Pacsulle ne jo lähetinkin)

Jään siis odottamaan kommentteja, sekä tunnari pyyntöjä.

Etenkin kategorisoinnista toivon kommentteja.

Ulkoasusta sen verran, että kaikki varmaan uskovat minun olevan teknillinen, ei taiteellinen sielu

:D

Vinkkejä ja ehdotuksia silläkin saralla otetaan vastaan.

kyris

Nyt reseptikanta lukee käytetyt kategoriat, ja tekee linkit, joista pääsee ko. kategorian sisältäviin resepteihin.

laitoin myös etusivulle laskurin, josta näkee paljonko hakuja on tehty (tai onko tehty yhtään....)

Laskuri näyttää tosin olevan "hieman" hidas....

Pacsu

Hyvältä näyttää! Itse lähettämäni viesti tipahti kantaan kiltisti ja hakusanoineen toimi hyvin. En tiedä olisiko hakusanat syytä lisätä esim drop-down menuista sillä jokainen tuntuu kirjoittavan asioita hieman eri tavalla. Näin säästyttäisiin siltä "kategoria sekamelskalta" hyvä idea tai ei ehdotelkaa lisää.
Ulkoasusta on turha tässä vaiheessa murehtia sen enempää, sen ehtii sitten kun saadaan ensimmäinen "stable-julkaisu" ulos :)
Computers are like air condition, when you open windows, it won't work.

JyriT

Jummijammi, jätkäthän on ahkeroinu!
täytyykin kantaa oma korteni kekoon kunhan kevät/kesä tulee. Toisinsanoen tällähetkellä on pikkasen tarveaineiden puutetta. Yksi resepteistä tulee varmaankin olemaan ChiliHaukea.. ;) (oikeesti. Keravanjärveltä viimekesänä varmaan joku 30 pulikkaa rannalle -> osa pakkaseen.)
Nyt mä syön noi kaikki värilliset nakit pois, enkä huuda yhtään..
** AnonyymitChilinHydroKasvattajat **

Aji Inferno

No, voihan helkkari... en muuta sano! Tuohan on jo niin toimivan oloinen että kun vaan luvan arvon tekijältä saan, linkkaan Infernoon! On se jo nyt niin paljon parempi kuin infernaaliset ruokaohjesivumme tähän saakka... :)

kyris

Ei muuta kuin linkitä. Käytettäväksi tuo tehtiin.  :D

Ja muillekin tiedoksi: Saa linkittää, ja jos haluaa syöttää omat reseptinsä, niin viestiä mulle tai paxsulle, niin ne saa.

Mun mielestä reseptien ei tarvitse olla mitään kulinaarisia mestariteoksia, vaan ihan "tavallisetkin" reseptit ovat tervetulleita!

Itse yllätyn vieläkin useasti miten tuoreella chilillä ja eri chililajeilla saa eri vivahteita ruokaan. Olkoonkin, että olen vielä kaupan valikoimien varassa  :p

Tekla

Tietokannasta on tulossa todella hieno! Olette tehneet hienoa työtä ja valtavan nopeaan tahtiin!

Näin alussa tietokannassa voi mielestäni olla kategorioita/luokkia aika vapaasti. Myöhemminhän luokkia voi yhdistellä ja poistaa, kun nähdään, mihin suuntaan tietokanta kehittyy. Pari luokkaa, jotka voisivat kenties olla mukana ovat "säilykkeet" ja "juomat". Säilykkeisiin sijoittaisin mm. marmeladit, chutneyt, erilaisiin liemiin säilötyt chilit jne. Erilaiset juomat: tuliliemet, chilikaakaot ja drinkit, ansaitsevat mielestäni myös oman otsikon.  

Täytyy katsoa omat reseptit läpi, josko joku kävisi tuonne tietokantaan. Parhaillaan kehittelen chilileipää, habanero-sitrusmarmeladi on testausvaiheessa ja rocoto-marmeladi suunnitteilla. Tarkoitus olisi tuoda jotain testattavaa chilimiittiin...

steri

pistin tossa itteäni varten web forwardin reseptisivulle
´
http://chili.mooo.com

"pikkusen" helpompi muistaa ku originaali urli ;)
^_^