tammikuu 09, 2025, 12:24:07 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Chilieemelin 2. kausi

Aloittaja ChiliEemeli, helmikuu 12, 2013, 22:38:33 ip

« edellinen - seuraava »

ChiliEemeli

helmikuu 12, 2013, 22:38:33 ip Viimeisin muokkaus: huhtikuu 12, 2013, 23:43:33 ip käyttäjältä ChiliEemeli
Eli tälläsellä mennään kausi 2013:

Aji Cristal 4/4
Aji Fantasy 6/6
Ancho (Talvehtinut)
Red Habanero 8/9
Jalapeno 3/3
Apache (Talvehtinut)
Golden Cayanne (Talvehtinut)
Medina (Talvehtinut)
Jamaika Bell 4/4
Bolivian Rainbow 3/3
Pink Habanero 3/3
Super Chili 3/3
Black Scorpion Tongue 3/3
Pimenta Diomar 3/3
Monster Naga 3/3
Hungarian Hot Wax 6/6 Sain tuossa kaverilta siemeniä, ni piti laittaa sit vähän lisäks vielä :P Samaista lajiketta laitettiin työpaikallaki tulemaan ja siellä itämiset 8/8 Saadaan työporukallekki omat chilit  ;D
+ fataliin yllärit 3/4, Zanzibarilta tuodut villit 3/3 ja yksi tuntemattomaksi jäänyt annuum -lajike 3/3.

+ Petenero 3/3
Naranga 3/3

Osassa vielä idätys käynnissä, osa jo hyvässä kasvuvaiheessa.
Päivittelen kuvia sitten jossain vaiheessa :P

Osa menee ihan mullassa, mutta rakenteilla on jonkulaista hydroa osalle.

Päivitys: Lähtihän ne Nagatki sieltä :P

Lisäyksinä listaan tuli vielä perus Naga morich, Hyper pube ja orange rocoto, nämä tosin hankin valmiina taimina
Ei se nyt NII tulista ollu

ChiliChillailija

Suurin osa on minulle vieraita lajikkeita. Tai siis lajikkeita jota en ole kasvattanut.

Aji Cristal on kyllä todella satoisa ja jos sinä aiot pitää ne kaikki neljä taimea, niin tulet luultavasti saamaan niistä aivan törkeästi satoa.

Onnea kauteen täältä suunnalta! :)
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

ChiliEemeli

Kyllä noista osan varmaan lahjotan pois, tai vaihdan ;) Nyt on itämiset lähteny hyvin käyntiin, Habaa, Nagaa ja villiä lukuunottamatta. Sprinkelirn rakentelut myös menossa että saadaan maximaalinen tulos.

janne.k

Minkälaisia olivat luonnossa Sansibarin villit? Peruslinnunsilmiä? Millaisessa ympäristössä kasvoivat? Hyvä että näitä rahdataan näinkin Suomeen, jos oikein käsitin...  :)

Voisi ehkä ajatella noiden itämiseen pätevän saman kuin Meksikon villiannuumien, eli valon ja vaihtelevan lämpötilan tarpeen.

ChiliEemeli

Ihan perus bird eye -tyyppinen chili kyseessä ja metsikössä pienellä aukealla näitä kasvoi. Pitääpä laittaa vaikka kuvaa podeista, mutta nopean googlettamisen perusteella aika lähelle näitä http://farm4.staticflickr.com/3056/3070359792_d64302bd02.jpg

ChiliEemeli

Ohhoh, kevät jo pitkällä enkä oo edelleenkään saanu mitään kuvapäivityksiä tehtyä, tänään laitan kyllä kuvia kasvatuksista.

Kasveja tällä hetkellä n. 60 kpl ja eri lajikkeitakin 26. Olin just suunnitelmissa alkaa jakamaan ylimääräisiä taimia pois, mutta kävikin niin että tuli hankittua pari lajiketta itelle lisää.. jännä  :o

ChiliEemeli

Kolme sirkkaa Petenerossa

Talvehtijat

Keittiön ikkunalla maaliskuussa

Isoa lehteä pukkaa, mutta lajikkeesta en oo varma. Meni ensimmäiset idätykset vähän sekasin

Makkarin ikkuna maaliskuussa

Merkillinen risteymä sattu Ancho X Apache. Molemmat talvehtijoita ja vierekkäin. Näytti vähän molemmilta ja myös maistu

Venähtäjä. Pitäis olla Jamaika Bell, mutta hieman epäilyttää että olisi Bacca..

Keittiössä kasvaa..

..ja kukkii

Uudet tulokkaat: Naga Morich, Orange Rocoto ja Hyperpube

Jani M

Eikös Jamaican Bell ole nimenomaan bacca, ja vielä aika suurikasvuinen sellainen.

ChiliEemeli

huhtikuu 13, 2013, 11:43:12 ap #8 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 13, 2013, 11:51:45 ap käyttäjältä ChiliEemeli
Joo on kyllä :D Mutta noi kukat mitä toi kasvi puskee, ni ei näytä oikein baccalta joten laitto vähän epäilyttää..
Ja oon ymmärtäny että Jamaika belli ois sama ku campane jne. eli http://chiliwiki.fi/index.php?title=Campane ja jos näin on ni sit mun puska ei oo Jamaika belli

ChiliEemeli

Yksi chili muutti sitten kattoon.

Hungarian Hot Wax upside down

Finsku

:D Ikkunoiden ylälaidassa tosiaan olis vielä melkosesti käyttämätöntä tilaa...

ChiliEemeli

Kyllä vaan. Tosin pitää vielä modata tuota viritystä, koska testeissä vesi pysyi mukavasti sisällä, mutta sitten kun kasvin laition ja koko homman roikkumaan ja kastelin ni tuli vähän läpi.. Tuotekehitys jatkukoon

ChiliEemeli

Bacca tykkää ikkunalaudalla auringosta.

ChiliEemeli

Alkaa keittiön ikkuna peittymään aika mukavasti

Aji Fantasy guggii

BST

Yllätykseksi Red Caribbean Haba oli uusista ensimmäinen podittaja

Super chili

ChiliEemeli

Ja kun sisältä loppuu tila, niin tehdään kasvari!

Ja ekat asukit: perus Jalapeno & Fire Flame

Sihijuoma666

Onko tuo BST Black Scorpion Tongue!? Miten noita terälehtiä on noin monta? Omassa on kuusi lehteä ja paljon valkoisempi kukka?

ChiliEemeli

Joo kyllä näi pitäisi olla, Fataliilta siemenet hommannu. Katoinki tuosta sinun päivyristä että oli hieman erinäkönen ja aloin kyllä nyt epäillä lajiketta.. Pienellä googlella huomasin että minun BST saattaa ollakkin jotain muuta.. prkl..

ChiliEemeli

Lainaus käyttäjältä: ChiliEemeli - toukokuu 29, 2013, 15:03:20 ip
Joo kyllä näi pitäisi olla, Fataliilta siemenet hommannu. Katoinki tuosta sinun päivyristä että oli hieman erinäkönen ja aloin kyllä nyt epäillä lajiketta.. Pienellä googlella huomasin että minun BST saattaa ollakkin jotain muuta.. prkl..

No tarkemmin katsottuna, kyllä minun BST näyttääkin siltä miltä sen pitäisi.. katotaas ny ku alkaa podittamaan..

PetraK

Mun BST kasvoi järkyn kokoiseksi sisällä 150w lampun alla vesiviljelyssä. Haaroittui kivasti niin, että yksi haara oli 1,50m, toinen metrin ja keskeltä melkein metrin. Peitti makkarin ikkunan hyvin. Täys kukkaa ja podeja. Oli pakko antaa eilen saksia sille, jos mielin sen ehjänä ulos saada ens viikolla. ;)
Taksimafian Pääkaupunkiseudun Puutarhaosasto

Feint

Lainaus käyttäjältä: PetraK - toukokuu 30, 2013, 09:57:34 ap
Mun BST kasvoi järkyn kokoiseksi sisällä 150w lampun alla vesiviljelyssä. Haaroittui kivasti niin, että yksi haara oli 1,50m, toinen metrin ja keskeltä melkein metrin. Peitti makkarin ikkunan hyvin. Täys kukkaa ja podeja. Oli pakko antaa eilen saksia sille, jos mielin sen ehjänä ulos saada ens viikolla. ;)

Ei sulla ois kuvia sen kukista? Toi Chilieemelin BST:n kukka näyttää aika erikoiselta. Valtavan hieno se on, mutta ei taida olla BST.