tammikuu 09, 2025, 12:21:45 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Muusiemenketjukirje 3 (muut kuin chilit)

Aloittaja Whili, helmikuu 20, 2013, 10:05:28 ap

« edellinen - seuraava »

Whili

Vielä ehtii ilmoittautumaan !!!!

Ilmoittautumisia otetaan vielä vastaan kunnes kirje päätyy takaisin mulle.
Uusi kierros alkaa kun on saatu tarpeeksi osallistujia uuteen listaan !! 
Niin että jos haluat mukaan varmuudella ennen kesää, niin kannattaa osallistua tähän kierrokseen.

chilimieli

Nyt kirjeessä myös oma pussi kaktuksille ja mehikasveille! ;)
Lisäsin kymmentä eri kaktusta ja yuccapalmun siemeniä. Myös uutuutena löytyy syötäviä kukkia ja purppuraa auringonkukkaa.
Osoitetta odotellaan... :D

Filago

Mulla on vähän huonosti mitään lisättävää "muut kuin chilit" pakettiin, kun mulla on sellainen outo tapa tyhjentää pussit vakoon aina pohjia myöten..., mutta mielelläni kyllä nappaisin kaktusvalikoimasta jotain. Meneekö vanhoilla chilikirjeen täyttönäytöillä ja pyhillä lupauksilla joskus saada jonkin muunkin kasvin kuin chilin siemeniä tuotettua ja sitten aikanaan lisättyä?

Filago, jolla olisi jaossa Dendrobium nobilen (puikkokämmekkä?) uusia alkuja, kasvilla on taipumus paitsi kukkia kaiken aikaa, myös tehdä poikasia urakalla... ei nyt vars liity asiaan, mutta näitä voi kysellä jos kiinnostaa

chilimieli

Pahoittelut viivästyksestä, töissä mennyt kaiket päivät. Nyt oli päässyt käymään klassiset;"lähetä toinen asialle ja tee itse perästä". Huomenna paketti postissa, sillä kuriiri oli laiskuuttaan jättänyt asian hoitamatta. ???
*##?!"")/"# ja P###ele!

Tunari

tammikuu 15, 2014, 12:37:25 ip #144 Viimeisin muokkaus: tammikuu 19, 2014, 14:35:17 ip käyttäjältä Tunari
Taitaapi olla tämä joka on noudettavissa... **kelen kustiposti, ei voinut perille tuoda... Turha 6 km:n kävelymatka ett saa paketin noudettua... Mutt tämä näköjään saapunut, viimeistään perjantaina lähtee seuraavalle...

Muok: Otetaas uusiks... Postipate jätti lapun ett paketti noudettavissa postista klo 10:00 jälkeen... Kävelin sitten postiin niin yllätys yllätys, paketti postipaten mukana, ei ees yrittänyt tarjota pakettia löi vain pakettikortin luukusta...
Kele... Huomenna en kyll kävele tota matkaa, haen siis paketin pe ja laitan maanantaina eteenpäin... Jos jotkut ottavat herneen nenään tästä viivästyksestä, niin pahoittelut...
Ei mun kunto riitä päivittäiseen 6 km:n ylimääräiseen lenkkeilyyn...

Mutt joo, pakettiin lisätään ainakin seuraavat:

Piparminttu (Mentha x piperita)
Kesäkynteli (Satureja hortensis)
Tanskalainen kirveli (Antriscus cerefolium)
Anis (Pimpinella anisum)
Fenkoli (Foeniculum vulgare)
Sellerikaali 'Canton Nain' (Baby Pak Choi)
Mimosa eli Tuntokasvi (Mimosa pudica)
Isohirvenjuuri (Inula helenium)
Tarhaleukoija (Matthiola incana)
Kirjorevonhäntä (Amaranthus tricolor) 'Perfecta'
Värinokkonen (Solenestemon scutellarioides) 'Masterblend Rainbow'
Vaahtera-aulio (Abutilon x hybridum)
Isoampiaisyrtti (Dracocephalum ryuschiana)

...Lähtee Filagolle maanantaina...

-Teemu

Whili

Loppu on lähellä..

Vielä ehtii ilmoittautumaan !!!!

Ilmoittautumisia otetaan vielä vastaan kunnes kirje päätyy takaisin mulle.
Uusi kierros alkaa kun on saatu tarpeeksi osallistujia uuteen listaan !! 
Niin että jos haluat mukaan varmuudella ennen kesää, niin kannattaa osallistua tähän kierrokseen.

Tunari

Nonii, Filago voi alkaa odottelemaan pakettia Itellan ei-niin-hellästä huomasta...

-Teemu

Filago

Lainaus käyttäjältä: Tunari - tammikuu 20, 2014, 14:23:29 ip
Nonii, Filago voi alkaa odottelemaan pakettia Itellan ei-niin-hellästä huomasta...

-Teemu

Paketti saapui, löysin kun tulin kotio, ja seuraavan osoite on hanskassa.. Koskapa kierros lopuillaan, niin ei liene haittaa jos katselen rauhassa huomenna illan verran sitä, ja laitan seuraavaa kohti vasta ylihuomenna?

Filago

Whili

Lainaus käyttäjältä: Filago - tammikuu 21, 2014, 21:44:50 ip
...Koskapa kierros lopuillaan, niin ei liene haittaa jos katselen rauhassa huomenna illan verran sitä, ja laitan seuraavaa kohti vasta ylihuomenna?

Jep, kiireet alkavat oleen loppu.

Jos vielä haluatte varmuudella saada kirjeen ennen kevättä, niin nyt on viimeinen hetki ilmoittautua mukaan !!

Filago

Kirje on nyt Itellan huomassa. Koska en lisännyt siemeniä, itsellä ei ollut mitään mitä ei olisi jo ollut kirjeessä, ostin sentään postista uuden hienon postittelulaatikon kirjettä varten, joten se pääsee aloittamaan seuraavaa kierrosta vähän vähempi repaleisena. Oli meinaan aika säälittävässä kunnossa. Edelleen mahtuu virtuaalipostilaatikon reiästä, eli menee kirjeenä, ja painoa sen verran, että ykkösposti vie 4 euroa.

Filago, kolmenlajisia kaktuksia kylvämässä, kiitos Chilimielen :).

Homejuustosipuli

:)
Mukaan mahtui hieman ashwagandhaa, macaa, syrian ruea, rohtovirmanjuurta ja kissanminttua

Whili

Paketti on nyt täällä ja uusi kierros starttaa heti kun on kymmenkunta nimeä listalla !!

rasse

Lainaus käyttäjältä: Whili - helmikuu 20, 2013, 10:06:18 ap
Osallistujalista   2014/1

Saman kylän hemmot oon yritetään laittaa pötköön.
Muutoksia voidaan tehdä jos on tarpeen.

-
-
-Whili

Olenvarmaan nyt kyllä vähän tyhmä, mutta siis pitäisikö tässä kohtaa olla osallistujien nimet? Whili ainoana?

Whili

Et ole tyhmä ja kyllä pitäisi.  Kirje kotiutui juuri tänne ja uuteen kierrokseen odotellaan osallistujia...   haluatko olla ensimmäinen ?

Yhtään ilmoittautumista ei ole vielä tullut   8)

rasse

Voisin kyllä ilmoittautua, vaikka mulla nyt ei niin ihmeellisiä lajikkeita olekaan. Jotain kaktuksia, Strelitziaa ja jäiköhän African Iristä vielä..

rasse

Ei mikään yleisömenestys, ainakaan vielä  ;D

biblo

helmikuu 22, 2014, 11:53:29 ap #156 Viimeisin muokkaus: helmikuu 22, 2014, 15:49:01 ip käyttäjältä biblo
Minä voisin.

E: Jaa,tuli mieleen tuossa ettei taida ihmeempiä kasoja erilaisia siemeniä olla mutta jos en uutta tuonne keksi niin voisinko laittaa noita niminauhalla varustettuja salpapusseja sitten vaikka vaihdokkina?
"Grow food, not lawns"

Aku

Ilmoittaudun mukaan, mikäli ehtii vielä B)

Whili

Herrat biblo ja Aku on lisätty listalle.   ...ja varmaankin yhteystiedot on ennallaan ??  Jos ei, niin yv:tä tänneppäin.

Ilmoittautumiset mielemmin yv:llä

Vielä muutama nimi lisää, niin saadaan kirje liikkeelle !!

Whili

Onko näin, ettei ole enempää kiinnostusta tulettomien kasvien siemenille ??

Paketissa on paljon vihanneksien, yrttien, tomaattien, paprikoiden, ananaskirsikoiden, tupakoiden yms siemeniä !!

Kirje lähtee kevään kierrokselle lähiaikoina ja seuraava kierros EHKÄ loppuvuodesta.