tammikuu 09, 2025, 22:13:09 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kasvatuslaatikot

Aloittaja Soul eater, maaliskuu 11, 2013, 18:59:56 ip

« edellinen - seuraava »

Soul eater

Onko mitään vaaraa, että vääränlaisista laatikosta liukenee ajan mittaan veteen muovinkäsittely aineita tai muuta vaarallista? Saattaa olla vähän hölmöhkö kysymys. Löytänyt hyvät muoviset laatikot ebb and flowin rakenteluun. Tavallisia tavaran säilytys laatikoita, joissa sopiva kokoero.

jaolsten

Muovilaadut:

http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/aineistot/muovit/muovilaadut.htm
PE:tä ja PP:tä käytetään yleisesti ruokien säilytykseen. PP on parempaa lämmön- ja pH:n vaihteluihin. Alkuun suosittelen tiskaamaan uudet elintarvikkeille tarkoitetut muoviastiat, mutta etenkin chilien kasvatuksessa vaaraa myrkytyksestä ei taida em. muovilaaduilla käytännössä olla. Valmistajan stanssaama leima kannattaa aina elintarvikeastioista etsiä...
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

sorrii

8) 8) Kunikhan on tuon BT'n kanssa...
Elikäs BilTeman betonipaljun musta muovi on merkitty PP mutta haisee palaneelle autonrenkaalle?!

Mä olen noita käyttänyt parina vuotena ebbissä ja tein sellaisista "jätti-pauliinan" mökille, eli 70x40cm säiliöruukun 15l vesitilalla. Hyvin muuten kasvoi 3 tomaattia siinä! Taitaa moni muukin käyttää noita betonipaljuja, halpoja kun ovat...

Jotenkin on mutu että kasvit ei välttämättä ime niitä myrkkyjä juurillaan ja chiliä ainakaan en minä/ruokittavani syö mitenkään kilokaupalla, joten pienet hivenaineet ei tapa. Mun kaupunkilaisjärkeni kuitenkin sanoo että mikä vaan haisee, siitä myös jotain liukenee/haihtuu. Kysymys kai on siitä kuinka paljon!??
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Soul eater

Jepa. Molemmat ovat vaaleaa PP muovia, jonka aion peittää rakennusvaiheessa. Juurille tulisi tilaksi noin 30L. Tullut kasvatettua monivuotisia chilejä ja tuppaavat kasvamaan erittäin isoiksi ja haluaisin että pysyisivät mahdollisimman pitkään pystyssä omin avuin. Onnistuin pitämään bubblerissa habaneroa hengissa muutaman vuoden, joka piti sitten laittaa biojätteeseen muuton yhteydessä. Nyt taas voin kasvattaa kasveja kun on tilaakin.

PP

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - maaliskuu 12, 2013, 10:36:29 ap
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - maaliskuu 11, 2013, 22:03:50 ipPP on parempaa

Tätähän voitaisiin kysyä PP:ltä itseltään!

On se, ja paljon!

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 12, 2013, 15:37:34 ip
8) 8) Kunikhan on tuon BT'n kanssa...
Elikäs BilTeman betonipaljun musta muovi on merkitty PP mutta haisee palaneelle autonrenkaalle?!

Samaan sarjaan menee Bauhausin laastipaljut, joista moni on väsännyt ebbejä ym. virityksiä. En muista muovityyppiä, mutta luultavasti ne on tehty kierrätysmuovista, jota ei saa enää värittömäksi ja värjätty siksi mustaksi. Epäilytti hieman aluksi, mutta järkeilin että myrkyt haihtuu kesän mittaan eikä kasvit siirrä liikaa myrkkyjä itseensä ja satoon.

bluesman

Olen nyt jo viidettä kautta käyttänyt samoja Bauhausin laastipaljuja ensin ebbeinä ja nyt NFT:nä. Niitä käyttämällähän joko tulee hulluksi tai kuolee.

PP

Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 12, 2013, 21:40:30 ip
Olen nyt jo viidettä kautta käyttänyt samoja Bauhausin laastipaljuja ensin ebbeinä ja nyt NFT:nä. Niitä käyttämällähän joko tulee hulluksi tai kuolee.

NFT:n käyttö sisätiloissa runsaassa valossa tammikuusta lähtien täyttänee jonkin F-alkuisen diagnoosin kriteerit. :)