kesäkuu 26, 2024, 08:43:23 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Cornell13 und 14

Aloittaja cornell, huhtikuu 02, 2013, 00:26:23 ap

« edellinen - seuraava »

cornell

Perskuta rallaa! Auto lunastuksessa ja rahat loppu. Vaan ei jäädä itkemään, kyllä tästä kait taas jotenkin liikkeelle päästään... tulee olemaan hyvin vaikeaa luovuttaa vakuutuksen vuokraama Audi ja jatkaa rullailua kuuden tonnin volkkarilla.

Bittersalz rulettaa eli MgSO2 on erittäin hyvä ostos ravinteiden pimppaukseen. Musta tuntuu että mun lannotteet ovat menettäneet osan ominaisuuksistaan 8 vuoden säilytyksessä... ei taida kaikki tarvittava olla enää liukenevassa muodossa. HYDRO ei enää liukene täysin veteen.

No joo, magnesiumsulfaatti vaikutti nopeasti ja yhdessä yössä taimet näyttävät tosi vehreiltä. Onneksi tajusin ostaa apteekista puhdasta tavaraa. Kävin sitä ennen nolaamassa itseni yhdessä puutarhamyymylässä, josta ois saanut epäpuhdasta havupuille tarkotettua... ei ollut myyjillä minkään sortin käsitystä tän tyyppisestä taimetuksestä... koko hiton myymälä seurasi debattia mun ja vanhemmanpuoleisen besser wisser myyjättären välillä. Taisi jäädä meleko vahva hampuusin leima... eipä tartte mennä toistamiseen ! ; )

Tässäpä valaisin!
http://valoya.com/products

Baccat eivät vielä idä.
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

maaliskuu 03, 2014, 14:10:25 ip #21 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 03, 2014, 14:15:35 ip käyttäjältä cornell
Taimetus etenee ihan hyvissä tunnelmissa. Jottei kaikki menisi putkeen kasvatushyllyn välitaso romahti taimien niskaan ja plantut saivat hieman vaurioita. Eniten pelästyin juuri itäneiden baccojen puolesta, mutta säikähdyksellä selvittiin. Manzano Orange katkesi tyvestä ja menetti 95% lehtimassastaan.

Baccojen eka satsi ei itänyt. Uusinta helmikuun puolessa välissä iti, mutta taimet vielä pieniä.

Kinkit ja rocotot uudelleenruukutettuna 9.2.



Murupi chinense samassa ruukussa 28.2.



San Isidro 28.2.



Tobago Sweet 28.2. sai takkiinsa hyllyn pudotessa



San Isidrot eivät tykänneet kookokseen ruukuttamisesta. Niitä saisi ilmeisesti lannoittaa chinense taimia reilummin... samoilla liemillä on menty ja chinenset voivat hyvin. Isidrot ovat heittäneet lähes kaikki isot lehtensä, mutta uusi kasvu terveen oloista. Kookos on materiaalina loistavaa joten jatkan toistaiseksi sillä.  Osa taimista tulee suoraan villaan joka vaikuttaa kaikkein ongelmattomimmalta.

Lannoituksessa mennään laskennallisesti  860 ppm liuoksilla, mutta Flora Micron pohjalla on aikamoinen sakka jonka olettaisin olevan kalkkia eli liuos on miedompaa. EC mittaria ei vielä ole.

Isoimmat kinkit ovat ainakin 6 viikkoa edellisvuotta edellä ja kukkivat kovin. Annuumit lähtivät vasta 28.2. itämään ja voi olla että osan niistä joutuu taimettamaan hydrolla. Hallitukselta on saatu lupa laajentaa taimetustoiminta eteisen ikkunan alle ja uuden valaisimen hankinta on edessä.... mikä? n 10 taimelle ja alle 400 w...

Kevään strategia on hakusessa, panostaako sisävalaistukseen vai kasvihuoneen eristys ja kaasulämmitys? Huhtikuu täällä Ala-Saksissa vastaa Etelä-Suomen toukokuuta... kumpi kannattaisi, taimettaa toukokuulle sisällä vai plantut kaasulämmitteiseen kuplamuovihyttiin huhtikuussa.

Kaasun investoinnit olisivat 300-400 e jos hankkisi kahden tankin letkut ja biogreenin 2.8 kW lämmittimen... kuplamuovin hinta tulisi päälle. Sähkölämmitin olisi tietty halpa, mutta virta on melko kallista Saksassa enkä tiedä saanko toteutettua sitä naapurin töpselistä.... hmmm

Baccat Werner ja PI441551 28.2.




Itämässä annuumit:

Lombardo
Ramiro Orange
Feher Ozon
Healthy
Pepperone Fiarello
Corno di Toro
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

huhtikuu 11, 2014, 00:13:47 ap #22 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 11, 2014, 00:19:59 ap käyttäjältä cornell
Terveisiä Germaniasta! Täysi sutina päällä... puutarhakausi räjähti käyntiin maaliskuun alussa 18 asteen päivälämpöjen siivittämänä! Kelit ovat todellakin olleet erinomaiset jo kuukauden... kirsikoiden kukinta on jo pian ohi ja omenat availevat nuppujaan, lämpimillä paikoilla syreenien kukinnot näyttävät jo värinsä...

Kasvien kanssa ollaan aikataulussa ja suuremmilta takaiskuilta on säästytty. Lisäilin lannoitevahvuuksia viikoittain, kunnes parissa chinensessä näkyi selviä överin oireita ja laimensin jälleen liuoksia. Omituista kuitenkin oli että laskennallisesti liuoksien ei olisi missään nimessä pitänyt olla liian vahvoja kookos kuidulle ... huuli pyöreänä olen ihmetellyt foorumilta lukemiani ohjeita... oli tullut aika hankkia EC mittari. Hankin Bluelabin truncheon ec mittarin, joka vaikuttaa erinomaiselta... todella hyvä hinta/laatu suhde... alle 90 e eikä kalibrointia.

Laitteen mittaamat arvot olivat aikamoinen yllätys... jyrkin käyttämäni lannoiteliuos oli jo 3.6- 3.8 ec, WTF... luulin pyörineeni reilun 2 ec arvoissa, huh. Ei ole ollut aikaa perehtyä siihen missä on mennyt metsään, mutta kasveille tuo oli selvästi liikaa... uskotaan... Nyt lannoittelen 2.4 ec liuoksella joka toimii keskiarvona aika hyvin...

Aikamoista lantraustahan tämä on: Flora Microa, Kemiran Hydroa, PK lannosta ja magnesiumsulfaattia... kasvarissa lannoittaminen yksinkertaistuu kun olen käyttänyt  vanhat purkkien pohjat poikkeen.

Pikkutaimia ja truncheon



Truncheon 2.6 ec


Isoimmat chinenset 110w putkivalaisimen alla. Keskellä Tobaco Sweet pikku övereissä. Reunoilla kahteen kertaan leikellyt Murupit. Kaikki 3.5 litran ruukuissa kookoksessa. Valitettavasti turvotin Murupeja ruukuttaessani kookoskuidun  kraanavedellä joka johti välittämättömästi vajareihin. Kookosta pitää lannoittaa reilusti. pH puskuria ei siinä tunnu olevan lainkaan.



Tobago Sweet on mullakin hyvin kasvuisn oloinen ja isolehtinen.

Kasvarin eristäminen kuplamuovilla etenee hitaasti, mutta voiton puolella ollaan. Ikkunan automaattiavaaja asentamatta ja sisäseinä muovittamatta. Kasvarikausi polkaistaan toivottavasti käyntiin pääsiäisviikonloppuna! Lämmitysratkaisuna olen mietteissäni päätynyt 2 kw kaasulämmittimeen, joka on vielä hankkimatta. Mielenkiintoista nähdä miten se pelittää. Sitä silmällä pitäen kasvarin lämmitettävään osaan tulee hiekka lattialle... muutenhan mulla on ihan maapohjainen ja eristämätön. Yöpakkasia ei täällä toukokuun alun jälkeen enää tule joten kyllä tuota koppia kuukauden kärsii lämmittää.

Kasvaria
¨käynks mä usein täällä?¨

Juso

Lainaus käyttäjältä: cornell - huhtikuu 11, 2014, 00:13:47 ap

Truncheon 2.6 ec

Asiallisen näköinen härveli vaan loppuuko asteikko liian aikaisin  :o. Tosi hydroilijahan ottaa haasteita, rakentaa mahdollisimman hankalan systeemin, ja ajaa äärirajoilla, mielellään päälle viiden.

Pitää laittaa mietintään. Martini on halpa mutta kalibrointipussukoita kuluu. Lisäksi ikänäköinenkin huomaa tuosta heti suunnilleen missä kohti tappia sininen valoa paistaa.



cornell

Totta turiset Juso, mitta-asteikko on lienee skalattu kukkivien koristekasvien tarpeisiin. Kävi mielessä asteikon riittävyys ostettaessa, mutta tuntui muuten olevan erittäin simppeli vehje joten ostin... kasvarissa lennetään manuaalilla !!! Käytettävyys on ihan huippuluokkaa... ajattelin hoitaa anturin pesun akkuvedellä ja hammasharjalla.

Kaikki kasvit kärsivät valon puutteesta ja olisivat valmiita kasvariin. Huomisen jälkeen pitäisi yölämpöjen nousta hallajakson jälkeen päälle viiteen asteeseen eli sunnuntaina viimeistään vien rehut pihalle!!! Pientä säätöä vielä huoneella, mutta pääosin kaikki valmista. Päädyin hankkimaan Bio-Greenin 2 Kw kaasulämmittimen... toivottavasti on hintansa arvoinen. Laite tulee vasta ensi viikolla.

Kasveista ei tule tällähaavaa kuvia. Lannoiten joka toisella kastelukerralla n 2.4 ec liemillä. Kaikki kasvit ovat edelleen kookoksessa.

Manzano Orange on kehittynyt erittäin kauniiksi taimeksi San Isidrojen jatkaessa lajikkeelle tyypillistä puskakasvua.

Annuumeista Healthy on övereissä, Feher Ozon kasvaa tosi nätisti ja suosikkini Lombardo pukkaa hurjasti sivuhaaroja ja kukkia... odotan innolla lombardon hydrosatoa!

Murupi Doce puskat ovat kinkeistä pisimmillä, trimmattuina, mutta edelleen lievissä vajareissa. Tobago Sweet kukkii lievissä övereissä... TS on ainoana kasvina taimetettu villassa.

Pari kurkkua ja kurpitsaa lähtee itämään, loput ostan taimina. Munakoisot pitää ruukuttaa.

¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

toukokuu 11, 2014, 00:35:06 ap #25 Viimeisin muokkaus: toukokuu 11, 2014, 00:39:34 ap käyttäjältä cornell
Kevät etenee Saksanmaalla... valitettavasti tulee edelleenkin kuvaton raportti... PCn kovalevy irtisanoi itsensä ja kone on edelleen käyttökelvoton...

Kasvit ovat olleet kasvihuoneessa pääsiäis-sunnuntaista alkaen. Lämmityksenä 2 KW kaasupoltin 10-12 asteen asetuksella. Ostin Biogreenin kalliinpuoleisen Frosty 2500 -mallin ja melko tyytyväinen. Termostaatissa ei ole asteikkoa, mutta oikea lämpötila löytyy kokeilemalla. Lämppäri on päällä mulla vain öisin ja kierrän aamulla töihin lähtiessä kaasupullon kiinni. Muutamat hallayöt on selvitty mainiosti 10 asteen kasvarilämmöllä. Ainoa ikävä yllätys oli se että lämmitin haisee melkoisesti... olen avannut kaasupulloa vain hitusen ja mielestäni se auttoi... kaikki liitännät tarkastin, mutta itse epäilen polttimen toimintaa tai paineenalentajaa. Pitänee pistää kyselyä firmaan.

Toinen erinomainen lämmitystekninen ratkaisu tältä keväältä on vanha kunnon lantapeti!! Jokainen puutarhuri on siitä kuullut, mutta vasta nyt tuli kokeiltua... lantapedin perustin maapohjaiseen kasvariini tyhjentämällä istutuspedit 30 sentin syvyyteen jo kärräämällä pohjalle 20-25 cm TUORETTA hevonlantaa... päälle kasasin 10-20cm kasvualustaa ja vähän tiivistelin. Tuore hevonlanta alkaa kompostoitua ja lämpenee... lantapedin tuntumassa, päälle kasatun kasvualustakerroksen alla on melko tasainen 17-22 asteen lämpötila... ja peti pysyy lämpimänä viikkoja!!! Käytetyn lannan täytyy olla tuoretta jotta se lämpenee kunnolla

Tuore lanta on tietysti melko jyrkkää tavaraa, mutta toivon kasvien ohjaavan juurten kasvun pintamultakerrokseen. Chilit ovat mulla aluksi 3 l ruukuissa petiin upotettuna lämmittelemässä... myöhemmin osa kasveista istutetaan peteihin pysyvästi.

Kaikki kasvit ovat vieläkin hieman shokissa kasvariin siirrosta, mutta kohta pitäis ruveta tapahtumaan. Vaikka lehtikasvu on likaisen vihreää podinalkuja roikkuu jo vähän liikaakin... varsinkin annuumeja pitänee harventaa.

Lisäsin lannoitteisiin hieman typpeä ja kokonaisvahvuus EC 3 tietämillä tai hieman alle.

Söin ekat raakileet pois Tobago Sweetistä eikä niissä ollut tulisuutta lainkaan, mutta jospa olivat harjoituspodeja. Murupit ovat melko täynnä pieniä palonalkuja. Kerrankin sain rokotot palkomaan jo alkukesäsätä

Hydrotarvikkeet ovat kasassa ja eka olisi tarkoitus saada tulille huomenna jos vanhat pumput jaksavat hyrähtää käyntiin!!!

Hurjia muutto-operaatioita on seurailtu täällä foorumilla ihan huuli pyöreenä... mulla oli tasan yksi hankalampi tapaus... ostettu vartettu kurkun taimi joka oli päässyt pikkasen venähtämään ja senkin siirron sain tyrittyä huolella... 500m matkalla sain sen katkastua aivan varttokohdan päältä, *kele. Katotaan tuleeko siitä kasvia...

Latasin 500pixin appsin iPadiin, mutten onnistu lataamaan kuvia palveluun... hermot menee!!!!  oisko kellään parempaa idistä minkä palvelun avulla applen tableteista saisi kuvia jakoon VAIVATTA?



¨käynks mä usein täällä?¨

bluesman

 Vähän hirvittää minkälaista podia omat Tobago sweetit tuottaa. Meillä taitaa olla samasta lähteestä siemenet peräisin. Isoin on jo reilut kaksimetrinen ja aloittelee kukintaansa sekä haaroittumistaan. Tulossa on melkoisen kookas kasvi. Toivottavasti on paukkuja podeissa.
Saksassa vaikuttaisi vedenlaadun olevan todella erilaisen Suomen laatuveteen verrattuna. Jos kraanaveden EC on 0,7 ja pH 8,0 on puskuroinnissa hommaa. Keravalla arvot ovat EC 0,0 ja pH 7,0.
Lantapeti on ikivanha toimiva systeemi ja passaa mainiosti myös avomaankurkuille ja kurpitsoille yleensä. Kun vaan saisi jostain lantaa.

Huru-ukko

 Kaasupullon hankintapaikka voi olla yksi mahdollisuus miksi se haisee. Teollisuus- ja trukkikaasupulloihin on lisätty extraa sitä tavaraa joka tuoksahtaa jos on pienikin vuoto. Ja pullon loppuessa se tulee voimistumaan ja haisee ainakin itselläni näin kävi kaasukeittimessä. Eli se tulee läpi osittain palamatta puhtaasti.
Jos olet kaasupullosi? ostanut liikkeestä niin tiedä sitten miksi haisee.

Itse käytän Google+ palvelua tuossa kuvien lataamisessa ja siirrossa.
Taitaa vaatia G-mail sähköpostin. Mutta ei maksa mitään, ja talletustilaa on riittävästi.
Tosin en tiedä tuon tabletin sielunelämää, enkä kuinka kovasti Apple haluaa omistaa kuvat jakamatta niitä mihinkään......Kun en semmoista omista. Kai se toimii kuin tietokonekin ?.

cornell

Kaasupullo on vuokralla paikallisesta rautakaupasta, tuoksu on aika tuhti. Pitää kysyä asiaa myös kaasun toimittajalta. Tabletit ovat asia erikseen... Pitää yrittää löytää aikaa kuvajakoon perehtymiseen... Kyllä ne kuvat saa helposti naamakirjaan ym lähetettyä, mutta vanhanaikainen foorumille linkitys ei ole avautunut... Ootellaan pöytäkoneen tervehtymistä.

Vesissä on eroja. Onneksi oma vesijohtovesi on ok, ei tarvitse paljoa happamuutta säätää. Tsweet on monsteri vaikka itellä jurahtanut pahasti... Toivottavasti podit kelpaa, sillä niin mukava tuo on kasvattaa... Oma risu roikkuu aivan täynnä raakileita. Sun lähettämistä siiduista se tosiaan on peräisin.

Paskapeti on tietysti vanha kikka... Sen käyttökelpoisuus riippuu tavaran saannista... Meillä on omatuotantoa sen verran että riittäis annettavaksikin. Ameriikassa kokeilivat kasvarin pohjoisseinällä metrin korkuista petiä jonka päällä taimettivat ja jonka sisällä kulki ilmastointiputkea. Öisin tuuletin imi kompostin läpi lämmintä, hiilidioksiidipitoista ilmaa kasvatustilaan... Nerokasta! Tuommosella patterilla saattaisi pärjätä hyvin huhtikuusta kesäkuuhun. Ison määrän liikutteluun tarvitaan tietty jo ajopeli...
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

kesäkuu 09, 2014, 18:27:54 ip #29 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 09, 2014, 18:38:23 ip käyttäjältä cornell
Tuli niin paskoja kuvia otettua että ei jaksa liitellä. Jatketaan pikapäivityksellä... lähes kuukausi taas mennyt edellisestä, ei voi olla totta!

Iski laiskuus ja ajan puute joten kärräsin 20 cm multaa paskapedin päälle ja istutin tomaatit suoraan siihen. Tykkäsivät kovasti vaikka toukokuun loppu oli viileä. Katotaan saadaanko muuta satoa kuin lehtiä!! Kastelen joka kolmas päivä PK lannoksella.

Kaasulämmittimen arvoitus ratkesi... varsinainen poltin ei ottanut syttyäkseen ja automatiikan syöttäesä kaasua lämmittimeen suojakaasua ajautui polttimen ohi ilmaan. Vika poistui poltinta pitempään hehkuttamalla. Eli tosi tyytyväinen olin tähän hankintaan, vaikka käyttö jäi tältä keväältä melko vähäiseksi. En ehtinyt polttaa kuin yhden 5l pullon. Enää ei tartte, 30 astetta lasissa, 45 kasvarissa.

Hydroissa alkaa tapahtua, mahtavaa... muistan 7 vuoden takaa tän tunteen kun joka aamu kasvaria availlessa chilit ovat silmin nähden kasvaneet! Ihmettelevät jo töissä hyväntuulisuuttani!

Siirsin kasvit hydroon suoraa taimetusruukuissa, joiden pohjalle lisäsin kerroksen villaa. Juuret työntyvät hiljalleen villoista. Yaran Red Calcium lannoitteen kanssa näyttäisi syntyvän pientä ongelmaa raudan suhteen. Luultavasti mun on haettava vielä Cannan rautakelaatti lisää. Yara Red Calcium on 11-11-34 joten loppukesästä jättänen kalsiumnitraatin kokonaan poikkeen.

Hydrot ovat siirtyneet bioponiseen kiertoon... pH nousee kaikista toimenpiteistä huolimatta 6.5 arvoon... olkoon, lisäsin bakteereille tarttumapintaa.

Bluelabin EC truncheon on aivan mahtava peli! Todella harmi etteivät ole skaalanneet asteikkoa vahvemmaksi, sillä nyt seilataan lähes maksimiarvoissa EC 3- 3.6 välissä.

Jutain olen tehnyt oikein, kolmesta rocotossa roikkuu 60 podia, joka on mulle aivan tarpeeksi.

Tobago sweetin neljäs palko oli jo hyvänmakuinen... näyttäisi tulisuuskin kehittyvän!

Ainiin, marttyyrikasvit!!! Ei voi kuin suositella! Houkuttelin etanat salaatteihin ja pinaattiin niin säästyivät chilit lähes vahingoittumattomina. Kirvat pääsivät yllättämään enkä ehtinyt taimettaa krasseja kyllin isoiksi kirvahoukuttimiksi. piti ruiskuttaa. Kokeilussa oli mäntysuovan tilalla pietaryrtti liote ja näytti toimivan. En halunnut saippualiuosta hydrojen resoon.

Ensimmäinen raunioyrtti liote tekeytymässä. Pakko kokeilla myöhemmin pumpulla hapetettua fermentointia nokkosesta tai raunioyrtistä. Saisiko sillä hajut pois? Voisiko hapetellua fermenttiä lisätä bioponisiin hydroihin? Sehän olisi vallankumouksellista!!
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Viikon juhannusvapaat juhlittu viileissä keleissä

Ensimmäinen Tobago sweet vaihtoi väriä ja kävimme podin maistohon... ei tainnut olla parhaasta päästä, mutta kyllä tässä on selkeästi potentiaalia. Hyvin mietokin oli. Alla kuvassa Murupin kera. Murupin hydroyksilö osoittautui muuntuneeksi ja podit kypsyvät suoraan punaisen oransseiksi keltaisen sijaan. Murupissa kypsyy reilusti podeja ja joukossa todella maukkaita. Tobagon maku oli kuitenkin monivivahteisempi.



Hydrot lopulta paikoillaa. 3 resoa: chinenset, annuumit ja baccat. Metodi ei ole puhdasverinen NFT, laatikoissa veden virta on 5-10 mm syvä. Kasvu tyydyttävää ja itse olen aika tyytyväinen. Kasvussa ollaan ja kasvit aloittavat toista kukintasykliä voimalla... en raaskinnut odottaa puskien kasvua.

Chinenset ec 2.8-3, baccat ja annuumit ec 2.4-2.8. Siirryn käyttämään yksistään  kristalon red calsiumia, jossa NPK on 11-11-24. Typpi on puhtaasti nitraatteina joten lannoksen pH ta täytyy nostaa reilusti... mulla on kiinteätä natriumhydroksidia tätä varten, mutta nyt ymmärrän ammoniumtypen osuuden pHn tasoittajana.


Baccat
Trepa Werner on mun ehdoton suosikki tällä hetkellä ja kiva kasvattaa!!




Chinenset
Murupi


Tobago sweet


Jotain olen tehnyt oikein ja pubet tykkäävät:



Podeja tulee rapsittua puskista jatkuvasti joten kausi on kivasti käynnissä!!
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell


Iltapalalle!!!

Tajusin kokeilla tätä tapapalkkia, jonka avulla saan tabletin kuvat jaettua foorumille... Hehee jokohan alkaa paivitystahti kiihtyä!
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Aloitin aamuni mansikka smoothiella jonka aateloi Tobago sweet... Aivan törkeän hjuvaa! Kourallinen mansikoita ja kaksi TS podia... Mulla kasvaa mieto linja...



Hydrokasveja pukeilla

¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Namia pukkaa

PI 551441

Trepa

Onko tää rautavajetta? Se olisi oma päätelmäni... Hieman ymmällään...
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell


Soil to hydro... esikasvatus kokoksessa tahi puutarhamullassa ja sadotus deepflow hydrossa.


Podizone



Mullassakin alkaa tapahtua



Eivät kypsyneet kylmissä keleissä kesäkuun loppuun...

¨käynks mä usein täällä?¨

cornell



Tobagon ensisato pelastettu etanoilta... Paskiaisia riippuu iltaisin jo hydrochileissäkin. Ulkona on ihan turha yrittää mitään kasvattaa.
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Jeiii, klustereita pukkaa! Chinensille uudet liemet 11-11-24 ec 2.6 pH ~6.



Blue lab trucheon ja tippatesteri, näillä kelpaa kasvatella... helpommaksi ei voi mennä...



Etanat tulee kuin zombie filmeissä, hitaasti laahustaen, mutta sadoittain... Ilkeä tunnelma auringonlaskun aikaan kuin kymmeniä niljakkaita roikkuu kasvarin muovissa ulkopuolella etsien tietä sisälle... Yksi uhreista



Sweet Purple on lumoava:



Hilbilly taasen jo miehen mittainen



Odotukset korkealla tän suhteen...että millasta pökälettä pukkaa...



¨käynks mä usein täällä?¨

cornell



Tobago jää oranssiksi



Tommit venyvät



Physalis kukkii vihdoin



Paras basilika 'African Blue' ... Kamferibasilikan ja punalehtisen basilikan risteytys... Kestävä ja maultaan mausteinen


¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

heinäkuu 09, 2014, 12:40:00 ip #38 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 09, 2014, 12:42:43 ip käyttäjältä cornell
EDIT: Kuvat kuraa... Mikäköhän tässä nyt on vikana


Osa tapatalkin kautta lähetetyistä kuvista on todella mössöä, mutta katellaan saisiko laatua parannettua...

Sadevapaa töistä ja aikaa potea futiskrapulaa ja tuijotella kasveja!

Huonot uutiset: munakoisoissa vakavanpuoleinen punkki invaasio. Ruiskutettava viimeistään huomen aamuna ja tilattava pedot välittömästi.

Hyvät uutiset: ekat tomaatit punastelevat



Blondköpfchen ei vielä kypsy, mutta marjoja on tulossa : o



Faria toipuu rääkistään ja kasvaa vihdoin... Jospa tästä pieni syyssato saataisiin... Mun ainoa tulinen chinense!!!



Trepa on kasvarin kuningatar



Chinenset, varsinkin Tobago Sweet, tiputtelevat kukkia. Ec 3. Pitänee antaa sen nousta hieman... Kasvu tervettä ja latvojen keltaisuus lähes kadonnut. Milläs k/ n suhteella sitä chinenset sadotettiin? Mulla pitäisi olla luokkaa 2. Eikös sen pitäisi riittää?
¨käynks mä usein täällä?¨

cornell

Auttaisiko kuvien hoastaaminen imguriin? Aattakee tyhmää!
¨käynks mä usein täällä?¨