tammikuu 10, 2025, 18:30:55 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

0llin oppivuodet

Aloittaja 0lli, lokakuu 07, 2013, 11:54:48 ap

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz

Yhteensä 60W kuulostaa aika vähältä satoamista ajatellen? Ainakin itselle suositeltiin 200W+ talvisatoa varten. ???

0lli

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - lokakuu 11, 2014, 16:04:37 ip
Yhteensä 60W kuulostaa aika vähältä satoamista ajatellen? Ainakin itselle suositeltiin 200W+ talvisatoa varten. ???

Niin kuulostaa, olisi vaan mukavaa jos tuolla valaisimella saisi talvivalaistuksen hoidettua, eikä tarvitsisi ostaa tehokkaampaa loisteputkivalaisinta, siksi nyt ainakin kokeilen uusien putkien hommaamista ja katson alkaako mitään tapahtumaan. Jos ei millään riitä niin sitten pari 110w loistaria pöhisemään ikkunalle  ;D Tuo wattien tarve riippuu tietenkin myös monta kasvia haluaisi sadottaa, uskon että esim. 100w loistari riittäisi ulkoa tulevan valon kanssa 1-2 chilin sadontuottoon :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

bobster

Toi satoaminen on lajikekysymys. Mä oon saanu satoa 2x36w Bilteman loistareilla muista paitsi Chinenseistä.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

0lli

Lainaus käyttäjältä: bobster - lokakuu 11, 2014, 17:50:17 ip
Toi satoaminen on lajikekysymys. Mä oon saanu satoa 2x36w Bilteman loistareilla muista paitsi Chinenseistä.

Tuon meinasin itsekin lisätä vielä tohon viestiin, esim lemon drop on alkanut tekemään podin alkuja tuossa ikkunalla ilman tuota loistariakin, uskon että se ainakin satoaa tuon valaisimen alla. Nuo chinenset on tosiaan kysymysmerkki, mutta seuraillaan! :)

NPhoBiaz

Ilmeisesti messuilla neuvottiin vähän yläkanttiin tuo wattimäärä. :D Toivottavasti tuo riittää. :)

0lli

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - lokakuu 12, 2014, 04:19:44 ap
Ilmeisesti messuilla neuvottiin vähän yläkanttiin tuo wattimäärä. :D Toivottavasti tuo riittää. :)

Tuo +200w varmaan siksi sanottu että lajike kuin lajike pitäisi sadota sen alla talvella hyvin, ikäänkuin varman päälle :) Voi se olla että tilaan vähän tehokkaamman loistarin tuohon, katsellaan.

Jani M

Suosittelen kyllä putkiksi ihan pelkkiä päivänvaloputkia, ei tuota 2700K -valoa tarvitse mihinkään. 965-putkissa on aivan riittävän laaja spektri, joka kattaa kyllä mainiosti koko alueen ilman mitään erityistä "lämmintä" sävyä siinä valossa.

0lli

Lainaus käyttäjältä: Jani M - lokakuu 13, 2014, 02:16:00 ap
Suosittelen kyllä putkiksi ihan pelkkiä päivänvaloputkia, ei tuota 2700K -valoa tarvitse mihinkään. 965-putkissa on aivan riittävän laaja spektri, joka kattaa kyllä mainiosti koko alueen ilman mitään erityistä "lämmintä" sävyä siinä valossa.

Okei, tehdäänpä sitten niin! Oon nyt kumminkin ostamassa starlite 2x55w loisteputkivalaisimen, mutta olin siihenkin tilaamassa lisäksi 2700k putken, mutta enpä tilaakaan nyt sitten vaan mennään niillä 6500k putkilla :)

0lli

Tyytyväinen chilin kasvattaja täällä paistattelee chilien kanssa elektroxin 2x55w 6400k loistarin alla ^^

Kiitokset Chilitarvikkeelle nopeasta toimituksesta ja laadukkaan oloisesta tuotteesta! :)

0lli

Nyt näytti noiden lampun alapuolella olevien latvoista n. 15000-17000 luxia, ja vielä kun päivänvaloo tulee niin menee 20000 puolelle, tyytyväinen olen :) Yksi isompi puska tuon alle mahtuu, ajattelin tuon kymppilitraisessa olevan haba sd:n ja sen oikealla puolella olevan lemon dropin jättää sen alle ihmettelemään.

0lli

Laitoin fataliin kojulta chilifesteiltä saadusta surprise seed mixistä neljä siementä itämään, valitsin isoimmat siemenet mitä löysin, koska pienimarjaisista lajikkeista en niin paljon pidä, nyt kaksi nousseet jo mullasta. Jännittävää kasvattaa kun ei yhtään tiedä mitä sieltä on tulossa, ennenkun alkaa kukkimaan ja satoa puskemaan :) Taino saa kasvutavastakin ehkä jo vähän viitteitä kuuluuko chinenseihin jne. Jos vaikka löytyisi uusia miellyttäviä lajikkeita.

0lli

Fatalii surprise seed mix:istä itänyt 4/4. Piru kun jänskättää mitä sieltä lähtee kasvamaan! :)Toivomus tietenkin olisi että uusia lajikkeita itselle.

0lli

Lemon drop ainakin tykästynyt uuteen valaisimeen, tämmöisiä pötkylöitä löytyy jo toista kymmentä :)

Raumala

Hyvissä voimissa vielä, vaikka muistaakseen 4 vuotias chili.

0lli

Lainaus käyttäjältä: Raumala - lokakuu 21, 2014, 16:18:11 ip
Hyvissä voimissa vielä, vaikka muistaakseen 4 vuotias chili.

Hyvin puskee, vanhassa vara parempi :)

0lli

Vielä ei ole alkanut podit tarttumaan haba sd:iin, mutta typpilannoituksen vähentämisen myötä alkaa olemaan jo lähellä, toivon että tulisi komea satoisa puska :)

0lli

Yritin saada satoavasta lemon dropista kuvaa, mutta ei nyt mikään paras otos ollut :D Lajikkeelle tyypillisesti kasvaa minne sattuu, mutta satoa puskee kovalla tahdilla!

0lli

Jes! Kaksi ensimmäistä podia tarttunut habanero sudden death:iin! :) Sitten vaan lisää ja reilusti kiitos!

0lli

Nyt kun habanero on alkanut satoamaan siirsin sen itsekseen ledin alle. Leikkelin lehvästön alapuolelta kaikki oksat ja lehdet pois, itse tykkään tuosta lookista tosi paljon, kuvissa ei tosin näytä niin hienolta kuin livenä  ::)

0lli

5 Nappulaa jo roikkuu habanerossa, ja kukkii erittäin runsaasti. En tiedä onko kärsimättömyyttä mutta tuntuu että niin kauhean hitaasti kehittyy nuo podit tossa  ???