tammikuu 09, 2025, 22:15:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

haba taba

Aloittaja Anonymous, elokuu 30, 2005, 08:34:04 ap

« edellinen - seuraava »

JuhaL

Lainaus käyttäjältä: "Soppamies"Ja mihin ihmeeseen Enconat ovat kadonneet viimeisen parin vuoden aikana MUN kaupoista? En ole Etelä-Espoon alueelta bongannut Enconan sooseja mistään kaupoista missä käyn (Sello, Lippulaiva, Minimani etc.) Osaako kukaan neuvoa mistä noita Enconan pirun hyvänmakuisia sooseja saisi näiltä seuduilta?

Punnitse ja Säästä, Hämeentie 50, 00500 Helsinki. Kesäkuun alussa tuolla käydessäni kaikki Enconat maksoivat 2 euroa puteli.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: "Inca"Sanokaapas nyt joku, mistä tuota haba tabaa saisi Helsingin ydinkeskustan alueelta? Ainakaan S-marketeista enkä Citymarketista (Ruoholahti) ole löytänyt :(

Ja työ vie kaiken ajan, en lähtisi ruuhkassa bussillakaan sompailemaan kovin kauas jonnekin saiturin pörsseihin.

Stokkan herkku.
Ja samalla reissulla voi sitten hakea chipotle tabaa wtc talon käytävällä olevasta "jenkkikaupasta".

Inca

Ah, tietenkin Stokka! Kiitos kiitos, pyrähdänpä sinne heti kun pääsen täältä työtuolistani irti.

Filago

Viikonloppuna tuli käytyä pääkaupunkiseudun sykkeessä, ja hakiessani Stoccan herkusta "kaikkea tarpeellista" mukaan sattui myös pullollinen tätä mainostettua Haba-Tabaa. Olin tehnyt merelle evääksi kanatortilloja ja niiden päälle aikuisporukkamme mälväsi ko. ainetta urakalla. Hyvää oli, ja ensivaikutelman tulisuus suli äkkiä hyväksi kanaan ja maissiin maultaan sopivaksi lämmöksi.

Ja nyt sitten koitti arki ja lapset kysyivät mitä äitee mahtoi tuoda tuliaisiksi... Niin voitonriemuisena kaivoin Haba-Taba -pullon kassista että tällasta. Ensin 7-vee rohkeana. Sanoi että hyvää on, mutta pyysi vettä parin pisaran jäljiltä. Sitten tuore 10-vee. Kunnon annos, ja vähän aikaa ilmeilyä, ja pari kulausta vettä. Noin kahden minuutin kuluttua kuitenkin tulee hakemaan lisää, ja nyt menee jo ilman vettä, kourallinen muroja perään vaan. Ja siinä vaiheessa nuorempikin jo sanoo, että ei se nyt niiin pahaa ollu, hän voi huomenna ottaa dipiksi jos on jotain sopivaa ruokaa.

Että sellasta. Ja ei noita lapsosia ole kyllä tavan Tabascolla treenattu, kun en itse tykkää siitä yhtään niin en ostakaan.

Eli tässä taas yksi positiivinen arvio HT:stä. Lapsetkin tykkää.

Filago, joka samalla reissulla maisteli ekaa kertaa Lindt'in chilisuklaatiakin. Kyllä siinäkin lämpöä on, mutta itsetehdyssä on ihan pikkuisen enempi potkua.. ja turhan makeetakin tuo kaupan kama.

svalli

Kävin perjantaina Vaasan Minimanissa ostoksilla ja huomasin siellä olevan aika hyvän Tabasco valikoiman. Ainoastaan Chipotle puuttuu hyllyltä, sekä se uusi sweet and spicy, mitä ei kai taida vielä löytyä mistään päin Suomea.

Taisi Pertsakin olla perheineen samaan aikaan samassa kaupassa...
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "svalli"Kävin perjantaina Vaasan Minimanissa ostoksilla ja huomasin siellä olevan aika hyvän Tabasco valikoiman. Ainoastaan Chipotle puuttuu hyllyltä, sekä se uusi sweet and spicy, mitä ei kai taida vielä löytyä mistään päin Suomea.

Taisi Pertsakin olla perheineen samaan aikaan samassa kaupassa...

siellähän minä, olisit vaan tullu kiskomaan hihasta. yleensä kyllä pidän silmät auki mutta nyt oli vaimon kukkaro hukkapiilossa ja silmät oli varattuna etsimiseen...
löyty joo.
Meillä määrää Nainen!

svalli

Lainaus käyttäjältä: "pertsa"
siellähän minä, olisit vaan tullu kiskomaan hihasta.

Enhän minä kehannut tulla kyselemään, että oletkos se sinä, kun mulle käy aina niin että näen Vaasassa kaupoissa liikkuessani tutun näköisiä ihmisiä, enkä enää muista onko kyseessä ihan tuttu vai muuten vaan tutut kasvot, jotka on nähnyt useammin. Kuulin kuitenkin myöhemmin hyllyn takaa nuoren naisäänen huutelevan "Pertsa!", jolloin tajusin miksi se pitkänhuiskea mustatukkainen nuorimies oli niin tutun näköinen. Jos sulla ois ollut Nagoja suussa ja ilme sen mukainen, olisin heti tunnistanut  :wink: .
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

Herra 47

No niin Raumalla kun aukesi uusi isompi prisma niin saatiin tännekin Haba tabaa... vihdoin... sitä onkin tullut jo vaasan prismasta ostettua parikymmentä pulloa...
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

hilpo

Tuli käytyä Ylihärmän kuntokeskuksessa syömässä missä oli tarjolla pöytämausteena HABA TABAA!! En ole minä ainakaan muualla suomessa törmännyt ravintolassa.

e-Boy

Lainaus käyttäjältä: "hilpo"Tuli käytyä Ylihärmän kuntokeskuksessa syömässä missä oli tarjolla pöytämausteena HABA TABAA!! En ole minä ainakaan muualla suomessa törmännyt ravintolassa.

Ohhoh! Tuo on hyvä tietää, ei ole mahdottomuus että siellä joskus tulisi käytyä. Toivottavasti löytää paikkansa muihinkin ravintoloihin.  :D
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

Jebu

Sen verran hyvää tämä on että tätä syö paljaaltaankin.  :haba:
Kirjotin tuosta tuollaisen lyhyen arvostelun.

http://javu.kapsi.fi/inferno/viewtopic.php?t=3963&start=15
"16 Million Reserve"

ahokkis

Tulipas tänään oulun stockmannilta napattua mukaan. Aivan parasta! Voittaa normi tabascon 100/0. :P

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "ahokkis"Tulipas tänään oulun stockmannilta napattua mukaan. Aivan parasta! Voittaa normi tabascon 100/0. :P

Liioittelet, Haba tabassa on osana normi tabaakin, joten ei se nyt ihan noin voi mennä! :)
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

ahokkis

Lainaus käyttäjältä: "Volitans"
Lainaus käyttäjältä: "ahokkis"Tulipas tänään oulun stockmannilta napattua mukaan. Aivan parasta! Voittaa normi tabascon 100/0. :P

Liioittelet, Haba tabassa on osana normi tabaakin, joten ei se nyt ihan noin voi mennä! :)

No, saattoi tossa hieman suurentelua olla. :wink: Itse ainakin tykkäilen tuosta paljon enemmän kuin normi tabasta, makuasioitahan nämä ovat. :)

Volitans

Parempaahan tuo haba taba on, mutta silti perus taba sopii paremmin vaikkapa pizzan mausteeksi.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

KalleKala

Itsekin tulee habatabaa roiskittua vähän joka ruokaan, mutta normitaba on kyllä ehdoton ykkönen pizzan päällä. Pizza jossa on valkosipulia sekä homejuustoa ei ole läheskään niin hyvää, jos sen päälle ei lotraa normitabaa.

HellRaiser

Lainaus käyttäjältä: "KalleKala"Itsekin tulee habatabaa roiskittua vähän joka ruokaan, mutta normitaba on kyllä ehdoton ykkönen pizzan päällä. Pizza jossa on valkosipulia sekä homejuustoa ei ole läheskään niin hyvää, jos sen päälle ei lotraa normitabaa.

Tämä on kyllä ihan totta, en tiiä mistä johtuu, mutta tosiaan se normitabasco pizzan päällä paljon parempaa kuin habataba.

Toisaalta ei habatabakaan kauhean hyvää ole jos tottuu noihin parempiin. Siinä on moneen ruokaan liian peittävä maku.
- Yet with strange eons even death may die -

escargo

Odotin että olisi paljon tulisempaa mutta tuohan on samaa luokkaa normitabascon kanssa. Polte ei ollut ihan mitä odotin, tai sitte oon laittanut sitä liian vähän, mutta sitä ei ollut. Maku on kyllä ok ja sopii monen ruuan kanssa. Tonnikala-makaroonilaatikon kanssa oli erittäin hyvää. Vähän tujumpaa sais olla että riittäis sellanen purkki kauemmin eikä tarttis niin paljon laittaa ruoka-annokseen, jos haluaa hikeä pintaan. Tosin en saanut tuota hikkee pukkaa -ilmiötä tällä aineella aikaseksi :( Mutta hyvää ainetta ei siinä mitään... toivottavasti saadaan ravintoloihin/pizzerioihin tätä.

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "escargo"Odotin että olisi paljon tulisempaa mutta tuohan on samaa luokkaa normitabascon kanssa.

On se hieman vahvempaa. Mutta varsinkin, jos on ottanut ennen jotain vielä vahvempaa, kuten tuoretta Nagaa, niin kummissakaan ei tunnu mitään poltetta ;)

Tulisuudet vaihtelevat valmistuserittäin. Normi taballe luvataan 2500-5000 scovillea ja haba taballe yli 7000. Eli hyvin pieni on ero pienimmillään.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

escargo

Täytyy sit hakea toinenkin pullo ja vertailla  :)  Ja ei, en oo edes kokeillut noita vahvimpia lajeja ja ruuanlaittoon on aina jallut ja rawitit riittänyt. Mutta eihän tommoseen purkkiin tietenkään saa tuoreen chilin ominaisuuksia sullottua  :wink: