heinäkuu 01, 2024, 06:06:13 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2014

Aloittaja bluesman, joulukuu 02, 2013, 22:32:43 ip

« edellinen - seuraava »

jeQQ

Sivusta tullut seurattua kyllä joka vuosi, nou hätä. ;) Perhehommat(2. lapsi syntyi viikko pari sitten), koulu ja työ vievät paljon aikaa.

Tänä vuonna nakkasin viimeiset siemenet multaan, hyvällä prosentilla itivät vaikka kohtalaisen vanhoja. Nyt ovat kertsimukeissa ja päällä loimottaa 75W ESL ja heijastin(kiitos shp). Eilen asensin valon hyllyn sisälle ja siirsin kasvit multaan, ovat todella piskuisia ja osa heitti veivit, mutta ehkä mä noista jonkun kasvin saan pitkästä aikaa kesäksi. Hydroista luovuttu jokusen aikaa sitten..

Mikäs tämä flexutarina on? Vai onko mulla jo varhaisdementiaa..

bluesman

 Onnea perheenlisäykselle!
WildChiliEU:hun taisit saada adminoikeudet ja sait Italiaanot ja Hollantilaiset ottamaan minut mukaan risteytysproggikseen. Tai ainakin satavarmasti vaikutit asiaan. Sitä se lisääntyminen teettää; dynastiaa.

jeQQ

Kiitoksia!

Niinpähän se asia muuten menikin, en edes muistanut.. Ihan tupannut jäämään unholaan nämäkin asiat.

Ja tsemppiä tämän kauden kasvatuksiin, täytyy varmaan muistaa sillointällöin jotain kommentoida. :)

Sihijuoma666

Onko tämä sama jeQQ alfabbs:stä?

bluesman

CAP1491 C.sp on lähes joka vuosi ollut huono itämään. Huonoimmillaan 1/25 siementä iti. Laitoin 7.2 6 siementä kivivillaan ja nytpä näyttäisi siltä että kaikki itävät. Mikähän ihme tämäkin on? TS Morugan 20 ekaa siementä taas eivät itäneet lainkaan, toisesta satsista n.10/20 itää.

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: bluesman - helmikuu 26, 2014, 22:04:38 ip
CAP1491 C.sp on lähes joka vuosi ollut huono itämään. Huonoimmillaan 1/25 siementä iti. Laitoin 7.2 6 siementä kivivillaan ja nytpä näyttäisi siltä että kaikki itävät.

Minun kasvattamastani CAP1491:a, mitkä olen lähettänyt ympäri maailman, on tullut pelkästään hyvää palautetta. Hyvin kuulemma itävät ja hyvällä prosentilla. Lieneeköhän syy siinä, että annoin marjojen roikkua lähes nahistumiseen saakka puskassa!  ::)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

jeQQ

Lainaus käyttäjältä: Sihijuoma666 - helmikuu 26, 2014, 20:56:14 ip
Onko tämä sama jeQQ alfabbs:stä?

On ja ihan joka muustakin paikasta. Parissa mestassa hieman variaatiota nimimerkissä, kun muka ollut jo varattuna tämä kirjoitusasu..

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: bluesman - helmikuu 26, 2014, 14:12:46 ip
Nomutta jeQQ! Pitkästä aikaa kuuluu sinustakin jotain. Vieläkö ehdit harrastamaan muuta kuin perhehommia?
jeQQ on alan veteraani jonka ansioksi voidaan kirjata mm. C.flexuosumin saaminen yleiseksi Suomeen. Ei siis ihan turha harrastelija. Myötävaikutti suuresti asiaan. Ihan vaan niille tiedoksi jotka eivät nimimerkkiä tunne.


Osa vanhoista aktiiveista hieman passivoitunut perhesyistä ja muistakin.
Itsellä lähinnä tekosyynä se, ettei kukaan lue mun päiväkirjoja.

Nyt pitäs yks Ikea NFT kasata, kunhan tarvittavat kamat on kasassa....

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Miquel

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - helmikuu 27, 2014, 16:57:03 ip
Itsellä lähinnä tekosyynä se, ettei kukaan lue mun päiväkirjoja.


Katkeran oloista vuodatusta.  ;D Älä huoli, minä ainakin luen, vaikken ahkerasti postauksiin kommentoikaan.  :)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

bluesman

 Mr.Frostille on tarvikkeet valmiina mutta kuski tekee pitkää päivää eikä varmaan ihan heti ehdi/jaksa tuoda sulle rompetta.
Käviskös vaikka se että hakisit itse Keravalta tsydeemit niin saisit nopeammin.

bluesman



Autotallikasvattamo. Ei juuri minkäänlaista kasvuräjähdystä havaittavissa.



Baccan lehti on ihan kivan kokoinen.

Feint

Toi Passiflora mollissima on ihan järkyttävä :D upea viidakko kaikin puolin, mutta toi jotenkin korostaa tämän harrastuksen vaatimaa hulluuttaa ja sen järjettömiä mittasuhteita :)

bluesman

 Täytynee kai aloittaa vesurihommat mollissiman suhteen. Muut kasvithan ovat 6 viikkoa viimevuotista jäljessä joten mitään suurta viidakkoa tuskin ehtii muodostumaan ennen kasvarikauden alkua.

Muutsma foto grillin terassille ulkokasvatukseen tarkoitetuista chileistä;

   

Lemon drop                                                                         Pimenta Barro do Robiero                             Trepadeira do Werner

 

                C.praetermissum CGN22795



                                  C.chinense Charapita

bluesman



Autotallissa kun ollaan niin täytyyhän kunnollinen Pit Stop mestapaikka olla.
Eri kasvuvaiheiden litkut eri tonkissa ja mittauslaite seinässä. Nämä ovat lähinnä turvekasvatuskasveille tarkoitettuja ja hydrokasveille sitten erikseen turboboostit.

SamiKoo

Erittäin miellyttävän näköinen autotalli.

Doodle

No on kyllä hieno autotalli ja viritykset.

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Doodle - maaliskuu 02, 2014, 11:34:43 ap
No on kyllä hieno autotalli ja viritykset.


Just katselin noita kuvia ja vaimo käveli ohitse: "HERRANJUMALA onks toi AUTOTALLI? Toi ei voi olla kun joku sinkkumies... Katokin ettei sun hössötykses mee noin pitkälle!" ;D ;D

Chilijamppa

Hienon näköinen autotalli. Kyllä tavaraa kertyy, kun omistautuu harrastukselleen täysin rinnoin.

Doodle

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - maaliskuu 02, 2014, 11:47:01 ap
Lainaus käyttäjältä: Doodle - maaliskuu 02, 2014, 11:34:43 ap
No on kyllä hieno autotalli ja viritykset.


Just katselin noita kuvia ja vaimo käveli ohitse: "HERRANJUMALA onks toi AUTOTALLI? Toi ei voi olla kun joku sinkkumies... Katokin ettei sun hössötykses mee noin pitkälle!" ;D ;D
Mä taas näytin yhdelle sukulaiselle kuvan Bluesmanin viime vuoden satokuvista ja totesin, että tälläistä se meininki pitäis olla mullakin. katsoi hän aika ihmeissään, mutta kieli ulkona ;D

Hömppä

Minkälainen lämpötila sulla on tuolla autotallissa? Mulla on tomaatteja kanssa autotallissa lamppujen alla noin 15 asteessa ja viihtyvät siellä suhteellisen hyvin, mutta cilithän varmaan kaipais vähän lämpösempää?