niko.m kolmas kerta, joka toivottavasti tuottaa tuloksia

Aloittaja niko.m, maaliskuu 09, 2014, 12:47:05 ip

« edellinen - seuraava »

niko.m

maaliskuu 09, 2014, 12:47:05 ip Viimeisin muokkaus: maaliskuu 09, 2014, 12:58:09 ip käyttäjältä niko.m
Mitään kuvia ei ole vvielä laittaa, mutta siemeniä on ollut itämässä 4 päivää, eli olen nyt jo auttamattomasti myöhässä.

Siemenet jotka ovat itämässä ovat ihan joku peruslajike marketista. Kolme siementä mullassa x 2 ja kolme siementä talouspaperin päällä.

Tilattu oxypot, kivivilla kuutioita ja fataliilta Bolivian rainbow, fatalii, marbles, Uganda habanero, bonchi collection 2 ja panambi (jos fatalii ehti saada viestin ennen postitusta, tilasin tupla fataliitit vahingossa).

Tarkoitus olisi hakea altakastelua-ruukkuja ja ehkä pari ämpäriä, jakaa tuo bubblerin pumppu useammalle ämpärille. Toivottavasti toimii.

Suurin ongelma tuntuu olevan tuo kihlattu, kuulemma chilejä ei saa olla sisällä kuin kolme kappaletta, joten vaikeaksi menee valinta näin myöhään. Toivottavasti ehtii useampi sitten parvekkeella tuottaa satoa.

Tarkennuksena vielä että ensimmäinen kerta kun laitteet yms ovat edes hieman sinnepäin.

meikkupeikko

Lainaus käyttäjältä: niko.m - maaliskuu 09, 2014, 12:47:05 ip
Mitään kuvia ei ole vvielä laittaa, mutta siemeniä on ollut itämässä 4 päivää, eli olen nyt jo auttamattomasti myöhässä.

Mä laitoin viime vuonna siemenet itämään vasta maaliskuun lopulla ja silti sain satoakin. En siis sanois, että ihan kauhean myöhässä olisit.  :)

niko.m

Lainaus käyttäjältä: meikkupeikko - maaliskuu 10, 2014, 09:12:32 ap

Mä laitoin viime vuonna siemenet itämään vasta maaliskuun lopulla ja silti sain satoakin. En siis sanois, että ihan kauhean myöhässä olisit.  :)

Tänään aamusti oli jo yhdessä mukissa näkyvissä siemenellä valkoista häntää. Tosin nämä ovat vielä kaupan lajikkeita, toivottavasti Fataliin siemenet ehtivät vielä tositoimiin tämän vuoden puolella. Nypitko kukkia kertaakaan pois vai otitko ensimmäisen sadon? Itse otan varmaan nyt ensimmäisen sadon (kun se kasvaa siihen saakka). Toivottavasti oxypotilla saa sitten vähän helpotusta tilanteeseen, kasvun suhteen. 

bobster

Lainaus käyttäjältä: meikkupeikko - maaliskuu 10, 2014, 09:12:32 ap

Riippuu paljon lajikkeesta.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

meikkupeikko

Lainaus käyttäjältä: bobster - maaliskuu 10, 2014, 12:36:33 ip
Riippuu paljon lajikkeesta.

Toki riippuu, mutta riippuu niin paljon muustakin. Nyt on kuitenkin vielä sen verran aikaista, että voisinpa melkein veikata, että ainakin jostain noista nikon luettelemista lajikkeista jotain irtoaa. Ainakin Bolivian Rainbow annuumina on kohtuuaikainen, vaikka itse en siitä viime vuonna satoa päin hemmettiä menneen kasvatuksen vuoksi saanutkaan.

Lainaus käyttäjältä: niko.m - maaliskuu 10, 2014, 12:30:45 ip
Nypitko kukkia kertaakaan pois vai otitko ensimmäisen sadon?

En nyppinyt kuin kaikkein aikaisimmasta annuumista. Muista otin ekan sadon ja sen jälkeen siirsin talvehtimaan.

Feint

Mä idätin myös viime vuonna maaliskuun puolivälin jälkeen, satoa tuli annuumeista ja baccoista, chinenseistä muutama maistiainen. Eli älä suotta jarruttele myöhäisen idätyksen takia :)

niko.m

maaliskuu 13, 2014, 17:35:38 ip #6 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 25, 2014, 20:21:01 ip käyttäjältä niko.m
Kuvassa väliaikainen viritys. Kuvassa Rikkaruoholta ostetut taimet (naga morich, aji fantasy ja bird eye baby)

Kaupan annuum sirkkalehdellä, toinen puskee vieressä

Habanero uganda ja tabasco greenleaf itämässä

Mahtaako tuosta loisteputki-hässäkästä tulla sanomista? Tabascolle varattu oxypot näkyy tukena

niko.m

On muuten hyvä tämä päiväkirja, jotenkin tuntuu että missään ei ole edistystä tapahtunut, mutta noihin kuviin vertaillessa voi ehkä näkyä pientä muutosta. Tosin idätys on helvetin hidasta, kohta jo viikko mennyt eikä mitään ole tapahtunut  ;D

niko.m

maaliskuu 20, 2014, 16:44:40 ip #8 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 25, 2014, 20:21:30 ip käyttäjältä niko.m
Yhteiskuva

Birds eye baby

Naga

Aji fantasy

Herne ja kaupan annuum

bobster

Hyvältä näyttää. Kyllä noista pitäis satoa saada. :)

niko.m

Pleijareiden kunniaksi ostin habaneroa ja jalopenoa. Sekä siemenet itämään noistakin. Kumpaakin maistoin raakana, on tuo habanero kohtuullisen tulista, lisäksi kassit, nenä ja otsa tulessa kun meni raaputtelemaan. Ei auttanut vaikka pesi kädet kolme kertaa.

Jalopenon siemenet ruskeita, onko normaalia?

bobster

Jani M

Lainaus käyttäjältä: niko.m - maaliskuu 21, 2014, 20:12:32 ip
Jalopenon siemenet ruskeita, onko normaalia?

Jalapenot kerätään raakana. Jos ne ei ole kirkkaanpunaisia, niin oletettavasti ne siemenet ovat aika kuolleita, menevät ruskeiksi jos poimii raakana ja säilytetään pidempään sellaisenaan.

niko.m

maaliskuu 21, 2014, 20:48:39 ip #13 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 21, 2014, 21:13:23 ip käyttäjältä niko.m
Vihreitä ovat. Eli siirrään siemenet roskiin. Nättejä ovat kyllä vihreinä, omituinen maku eikä tulisuutta nimeksikään. Kiitoksia nopeasta vastauksesta

Edit. Pakkauksessa lukee jalopeno, eli Hollannin oma lajike  ;) mutta en jaksanut kännykällä etsiä tuoda merkkiä.

niko.m

maaliskuu 27, 2014, 19:32:31 ip #14 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 25, 2014, 20:21:52 ip käyttäjältä niko.m
Naga vasemmalla ja Aji fantasy oikealla

Bolivian rainbow, kaupan annuum, herne ja birds eye baby

Lehdet kasvaneet, uusia "oksia" lähdössä paljon, pituutta ei ole tullut kauheasti (latvominen ehkä vaikuttaa   ::))

niko.m

huhtikuu 05, 2014, 15:40:14 ip #15 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 25, 2014, 20:22:25 ip käyttäjältä niko.m
Bird´s eye baby

Naga morich

Aji fantasy

Kaupan annuum

habanerot

niko.m

huhtikuu 25, 2014, 18:20:57 ip #16 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 25, 2014, 20:17:16 ip käyttäjältä niko.m

Yhteiskuvassa vaikka mitä. Herne, valkosipuli, habanero Uganda, kaupan annuum, aji fantasy, naga morich, beb, Bolivian rainbow, kaupan habanero ja joku pube.

Ei ole Bebissä näkynyt yhtään podin alkua, vaikka kukkinut jo pari viikkoa. Toivottavasti ehtii tulla edes vähän satoa

Jani M

Laitteleppa niiden [IMG][/IMG]-tagien sisään width=500, niin ei tarvitse scrollailla noita kuvia.

Tähän malliin: [img width=500]http://i61.tinypic.com/fm6veg.jpg[/img]

Foorumisofta pienentää kuvan silloin pienemmällekin näytölle sopivaksi.

niko.m

Fixed. Kännykällä pääasiassa päivitellyt, niin en ole tajunnut miten skaalautuvat pöytäkoneella.

MiM

Millä konstilla chileistä saa noin tuuheita, sekä tumma- ja kiiltävälehtisiä? Omat näyttävät enemmän tuolta "kaupan annuumilta" (no onneksi ei sentään ihan noin keltaisilta), Valoa pitäisi olla jo (eteläikkunassa + ulkona) ihan siedettävästi.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-