heinäkuu 01, 2024, 08:44:15 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kaakaopapuja kimppatilauksena maalis-huhtikuussa

Aloittaja ottulo, maaliskuu 14, 2014, 15:40:02 ip

« edellinen - seuraava »

M;kko

Lupaavalta näyttää! Onko ajatus postittaa myös hieman kosteaa turvetta yms matkaan mukaan kuivumisen välttämiseksi?

Vähän kyllä kyrsii, jos ei ehdi perjantaiksi perille vaan jää postin huomaan viikonlopun yli.

ottulo

Turpeessa tulivat ja turpeessa lähtevät multa. Laitoin omasta pussista hieman kosteaa turvetta, koska tuo alkuperäinen oli jo aika kuivan oloista ja siitä ei olisi riittänyt paljon pehmikkeeksi useampaan pussiin jaettuna. Laitan 1. lk postissa, joten pitäis perjantaina keritä perille.

M;kko

Ok. Ja toivotaan parasta, posti saa välillä tänne Porvoon perukoille 1. lk:n kirjeet päivässä, välillä ei. Mistä lie saturnuksen kuiden asennosta riippuukaan...

ottulo

Lainaus käyttäjältä: M;kko - huhtikuu 23, 2014, 21:23:34 ip
Ok. Ja toivotaan parasta, posti saa välillä tänne Porvoon perukoille 1. lk:n kirjeet päivässä, välillä ei. Mistä lie saturnuksen kuiden asennosta riippuukaan...


Kadun toisella puolella oleva laatikko tyhjennetään klo 8.00, luulisi sillä ehtivän. :D

ottulo

Lainaus käyttäjältä: ottulo - huhtikuu 23, 2014, 21:53:37 ip
Kadun toisella puolella oleva laatikko tyhjennetään klo 8.00, luulisi sillä ehtivän. :D


Ehtisi ehtisi, jos itse ehtisi laatikolle. Aamu meni ihan sekaisin, kun tajusin puolisen tuntia tuon viestini jälkeen, että kymmeneltä pitäis olla vikassa graduseminaarissa ja yhdeltätoista on oikolukuhomman deadline - oikoluvun, jonka päätin aloittaa aamusta, ehtishän sen siinä hyvin. Tai sitten ei. Niinpä oikolukutyö valmistui vasta tuossa n. tunti sitten ja vasta sen jälkeen sain pakattua vikat pavut matkaa varten. Neljältä tyhjennetään toinen lähilaatikko ja kuoret pudotin muutamaa minuuttia sitä ennen, joten kai ne vielä ehtii. En jäänyt kyttäämään kaartaako postin auto pihaan mun jälkeen.

jaolsten

Mulle oli pavut tulleet, iso kiitos tilaajalle ja postittajalle!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

M;kko

huhtikuu 25, 2014, 17:31:53 ip #66 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 25, 2014, 20:15:52 ip käyttäjältä M;kko
Ehtivät minullekin ennen viikonloppua, suuret kiitokset!

Jaolsten: Siirtyisköhän tää ketju Muut kuin paprikakasvit -osioon idätyksen onnistumisia puimaan?


ottulo

Jees, kiva kuulla, että ehtivät perille! Hiukan huolestutti tuo oma eilinen kiirehtiminen vielä lopussakin. Tässä on jo useampi sivu tätä tilailukeskustelua, joka ei liity suoraan idättämiseen/kasvatteluun, joten mun mielestä mieluummin avataan uusi ketju sille kuuluvaan paikkaan. Tai jos keskustelua onkin vähemmän, voidaan pysyä vaikka tuolla Ei-tavallisia huonekasveja? -ketjussa.

bluesman

 Mun postilootaa ei tänään kukaan tyhjennä. Jos siemenet ovat tulleet,on ensi yönä -2C joten se siitä sitten.

jaolsten

Mulla oli bm kymmenisen itävää siementä, jotka laitoin omiin potteihinsa ja kasvihuoneeseen. Sieltä saanee hyvin nopeasti kasvin sillekin, jos on pakkanen puraissut sun papuja.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013


ottulo

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 25, 2014, 20:02:33 ip
Mun postilootaa ei tänään kukaan tyhjennä. Jos siemenet ovat tulleet,on ensi yönä -2C joten se siitä sitten.


Katsoin ketjun plus yksityisviestit läpi edellispäivänä ennen papujen jakoa, etkä ollut missään maininnut haluavasi niitä postitse. Ei sun laatikossa siis papuja ole, ne on mun ikkunalaudalla odottamassa jatkotoimenpiteitä. Neljä kuorta pakkasin, eli vain niille, jotka olivat selvästi ilmaisseet haluavansa pavut postitse.


ottulo

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 26, 2014, 07:53:45 ap
OK. Muisti pätkii. Taisin pavut ja postituskulut kaiketi sentään maksaa?


Vastasin YV:llä, mutta merkataan vielä tähänkin. Maksu tuli jo silloin aiemmin, mutta postituksesta en tiennyt varmaksi.

chilifellow

huhtikuu 26, 2014, 18:47:27 ip #74 Viimeisin muokkaus: toukokuu 08, 2014, 08:23:01 ap käyttäjältä chilifellow
Isokäsi eli kiitos. Posti tuli perille.  ;D
Väliaikatietona: 4 kpl puskee vartta, 4 kpl uinuu. Ihan hyvin kasvanee.
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

ottulo

Päivitys teille, jotka ette papujanne pyytäneet postitse. Kävin tänään läpi istutukset. Useampi pavuista oli päässyt kuivahtamaan, joka purkissa oli kuitenkin myös hyvältä näyttäviä alkuja. Siirsin kuivahtaneiden tilalle varapavuista uusia ja tarkkailen kasteluntarvetta tiiviimmin, kunnes juuret ehtivät kasvaa enemmän kokoa. Papuja on edelleen elossa aika liuta, joten kyllä tuolta kaikille vähintään varattu määrä taimia saadaan syntymään. Pintaan ei ole tullut vielä yhtään, mutta siihen tuskin menee kauan enää. Viime kerralla olivat kuvien mukaan pinnassa hieman yli viikon päästä istutuksesta, miksi lie kestää tällä kertaa kauemmin.

M;kko

Omissa pavuissani oli jo tullessa isot juuren alut, mutta lisää ei näytä muodostuneen. Alkaa huolettaa, että nekin ovat jossain välissä päässeet kuivahtamaan.

jaolsten

Samannäköistä täälläkin.. Toivotaan, että yksi heräisi mullan alta.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

ottulo

Täällä ne kuivuneeksi todetut oli juuriltaan ihan ruskeita, muissa paksu valkoinen ja suht jäykkä juuri. Tuntuvat olevan hidasta sorttia.

Juuria oli paketin mulle saapuessa kaikissa pavuissa yhtä lukuunottamatta, papuja oli yhteensä 99. Lähetin lievästi kosteassa turpeessa ne eteenpäin, joten ei niiden olis ainakaan tuon postituksen aikana pitänyt kuivumaan päästä.

M;kko

Nyt täällä on lähes kaikissa tumma kuivahtanut juuri. Vaaleajuurisetkin lienevät olleet jo hengettömiä, mutta ruskettuminen ei vielä ollut alkanut. Pettymys! Ensi keväänä yritän uudelleen aikaisemmin ja nopeammalla toimituksella.