tammikuu 10, 2025, 12:07:02 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Avokadon latvoitus?

Aloittaja Zeti, heinäkuu 20, 2014, 09:33:11 ap

« edellinen - seuraava »

Zeti

Avokadoni on noin 50cm korkea ja sen päässä on 6 isohkoa lehteä. Olen kuullut että jos sen päästä leikataan niin siitä kasvaisi tuuheampi, pensasmainen puu. Olen yrittänyt etsiä monesta foorumista ja sivustoista vastauksen että kuinka paljon sitä pitää leikata, mistä kohtaa, kuinka usein ja leikkaanko lehdetkin pois? Olen löytänyt vain ympäripyöreitä vastauksia tai jotain epämääräisiä joista ei ole saanut oikein tolkkua, joten...

saisinko nyt SELKEÄN vastauksen noihin KAIKKIIN kysymyksiini niin että kokematonkin kasvattaja YMMÄRTÄÄ mitä pitäisi tehdä? Kiitos.

MiM

heinäkuu 20, 2014, 10:29:05 ap #1 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 21, 2014, 23:13:20 ip käyttäjältä MiM
On olemassa tarinoita siitä, että latvomalla on saatu avokadoa haaroittumaan, ja joku taisi postata tänne kuvankin. Yleensä se kuitenkin jatkaa latvomisenkin jälkeen yhdellä rangalla suoraan ylöspäin.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

Zeti

Mistä kohtaa minun sitten kannattaisi leikata se? Voiko avokadoni kuolla?

Pavla

Kannattaa käyttää hakutoimintoa ennen uuden topicin aloittamista. En nyt kännyllä löydä kätevästi sitä vanhaa, mutta tosiaan postasin sinne jo aiheesta kuvalinkin yms. Itselläni haaroittui kolmeen haaraan, joista yksi jäi tyngäksi eikä kasvanut.