Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Päävalikko

Makon välivuodet 2015-2016.

Aloittaja Raumala, lokakuu 25, 2014, 20:22:56 IP

« edellinen - seuraava »

Raumala

Nyt on niin hirvittävä chilidarra ja väsymys kauden jälkeen, että pidetään ensikausi matalalla profiililla.
Kasvamaan tulee vain 5 kasvia itä-etelä kulmaikkunan eteen, tilaa siinä noin 1,5 - 2 neliötä.
Talvehtimaan jäi vain Habanero Sudden Death.

Hyviä lajiehdotuksia voi laittaa tulemaan, ehtona että viihtyy sisäkasvatuksessa ja satoisa.




Raumala

#1
HSD päätti ruveta kukkimaan, tokkohan riittää lisävalot sadon tuottamiseen ? Lisätään kolmas 23 w esli vielä= 69 w ESL.


Raumala

#2
Eihän mun chilit kuki tällein edes kasvatuskaudella.  ???


Miquel

Johan on! :D Tuo lykkää jouluksi kasvuston täyteen satoa.
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Kaltsu

Mulla samaa. CGN 21500 on nuppuja ja kukkia täynnä. Jotkut ne vaan jaksaa vähälläkin valolla.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Raumala

#5
Kukkiminen jatkuu ihan tolkuttomana. Ei jaksa podia pukata kuitenkaan näillä valoilla, kun kukissa ei ole ollenkaan siitepölyä.


Raumala

#6
Nyt kulki posti Sawoonkin asti.  :)


Raumala

#7
Tuli tehtyä Rocoto torttuja, kun ei niin välitä luumutortuista.









5 kpl Turbo pubea, 1 dl riisiä, iso sipuli, 5 kananmunaa, 400 g jauhelihaa, 1 kg torttutaikinaa, pippuria ja suolaa.

ChiliTard

Ny tuli nälkä, taian lähteä taikinaostoksille :o

Raumala

#9
Vähän jo funtsailtu välivuoden lajikkeita, peruslinjalla mennään.
Ei jaksa mistään mitään tilaillakkaan eli kaivetaan omasta siemenvarastosta.

HSD, talvehtiva

Idätykset joulupyhinä aluille:
FG Jigsaw
Aji Cristal x 2 kpl.
C. Chacoense - C. Chacoense ??? laitetaan ihan mielenkiinnosta, kun ei ole villeistä minkäännäköisiä kokemuksia. Chiliyhdistykset siemenistä.
Mahdollisesti ehkä jotain muutakin, jos saa taimina jotain.

Raumala

#10
Kausi aloitettu virallisesti. Siemenet vesilasiin päiväksi ja sitten idätyslautalle.
Olikos se että kellumaan jäävät siemenet eivät idä ja pohjaan painuvat itävät mahdollisesti ? Sen perusteella vain 2 itämiskykyistä.




Raumala

#11
Ensimmäisenä häntää tyontää Aji Cristal. 24 itämään, 30 päivä ensimmäiset hännät.

Aji Cristal, C. Chacoense.
FG Jigsaw, Cheiro Roxa.

Raumala

#12
Hännät lisääntyvät.


Raumala

#13
Kiitokset taas PP:lle, nyt pärjätään vähän aikaa.  ;D


Raumala

#14
No niin, mopo karkas. :o Lisätty kasvatuslistaan C 02598, C. baccatum.
Sunnuntai-maanantai: FG Jigsaw, Cheiro Roxa ja Aji Cristalit multaan.

Raumala

Ensimmäiset ruukutettu. Tulee vielä 2 kpl Aji Cristaleita ja C 02598.


Raumala

#16
Habanero sudden death-appelsiinihilloa tuli tehtyä 1,5 litraa.
Ekaksi iskee polte, sitten tulee hedelmäisyys ja viimeiseksi habaneron maku, Helppoa ja nopeaa tehdä, suosittelen.


Tehty x46900:n reseptillä, vaihdettu vain habat tilalle.


Laitetaan vuoden ensimmäinen koruharrastelukin piristämään tylsää päiväkirjaa.

NPhoBiaz


Raumala

#18
Oho, talvipodi tarttunut Habanero sudden deathiin.  :)



Ensimmäinen häntä ilmestynyt C 02598  Baccatumiin.

0lli

If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.