kesäkuu 26, 2024, 10:12:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2015

Aloittaja bluesman, joulukuu 09, 2014, 22:36:19 ip

« edellinen - seuraava »

bluesman



Vain 4 aktiivia ovat olleet kiinnostuneita C.tovariin siemenistä. Yllätys tämäkin.
No, annetaan itämiskyvyn hiipua ja kompostiin. Ei väkisin.

jewe

Äläs nyt kyllä mullekin kelpaisi mutta ei ole välitöntä tarvetta enkä viitti olla kinumassa kun just sain sulta postia. Sovitaanko että pistä jemmaan muutama jyvä niin katsotaan myöhemmin jos tulisi muutakin tarvetta sieltä päin.

NPhoBiaz

Jep, itseänikin kiinnostaisi kovasti, mutta hukkaan ne varmasti minullakin menisivät. Kun ei tuota kokemusta ole ihan tarpeeksi... ::)

jaolsten

Mulle kelpaisi!  Olin kyllä ihan varma, että nuo loppuvat heti alkuunsa? Mutta joo, osallistun talkoisiin!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Whili

Juu, kovasti kiinnostaisi myös, mutta kun tuo kasvatustila on aika vähäinen.
Ehkä ensivuonna voisi vähentää jälleen "ruokakasveja" ja tehdä tilaa villichileille  ???

ChiliSiili

Hyvältä näyttää kasvatuksesi. Oletkos muuten ihan tavallisella laminointikoneella nuo kyltit tehnyt? Näyttävät hienoilta, josko idean kopioisin, kun nuo muovitikut ovat vähän turhan paksuja iskeä kivivillakuutioihin.

Niin ja jos siemeniä on josta haluat eroon, olen valmis kotiuttamaan niitä.  ;D Tilaa on pakko olla vielä muutamalle kasville ja kun kesä tulee sitten on taas tilaa, kun saa parvekkeen ja kasvihuoneen käyttöön. Peito De Moca:n siemenet, jotka lahjoitit minulle on alkanut työntää aivan minimaalisen hännän tämän päivän aikana. Niin kuin olen joskus todennut jossain, että kaikkea (chilit) on kokeiltava.

ChiliSiilin kasvatuksia ja muuta elämää voi kurkkia: http://chilisiili.blogspot.fi/

bluesman

 Ihan peruslaminointikoneella. Biltemasta saa erikokoisia kalvoja jottei aina tarvitse A4-kokoista käyttää. Kahteen kertaan kun ajaa läpi niin ei vuoda saumat vaikka on vesipytyssä koko kesän.

Sitten vaan valitsemaan siemeniä.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1daQTpXdMhXkHGJz_zlZdlUvBUX4akMjOJ8YrkQzNff8/edit?usp=sharing

Herpiili

8 kpl C. tovariin siemeniä lähti tänään itämään kun palailin itärajan tuntumasta. Tänä vuonna omat idätykset ja kasvatukset jäävätkin pelkkään tovariihin sekä talvetukseen jääneisiin villeihin, oikein suuret kiitokset siemenistä :)

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Herpiili - tammikuu 24, 2015, 19:32:48 ip
8 kpl C. tovariin siemeniä lähti tänään itämään kun palailin itärajan tuntumasta. Tänä vuonna omat idätykset ja kasvatukset jäävätkin pelkkään tovariihin sekä talvetukseen jääneisiin villeihin, oikein suuret kiitokset siemenistä :)


Hienoa saada ammatti-ihminen pitämään huolta sammuvasta lajista. Onnea idätykseen!
Harmi kun joutuu alvariinsa muuttamaan. Ei todellakaan oikein voi kasvatuksiansa suunnitella kunnolla.

janne___

Mullekki kelpaa siemenet jos viä löytyy :) Pistä vaikka yyveetä tuleen..

bluesman

Lainaus käyttäjältä: janne___ - tammikuu 24, 2015, 20:52:07 ip
Mullekki kelpaa siemenet jos viä löytyy :) Pistä vaikka yyveetä tuleen..


Ai että lähetän mun osoitteen sulle? Vaimitensenytmeni.

janne___


wille

Villipostia tuli! Kiitokset jälleen kerran!
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

bluesman

C.tovariin siemenien jako on päättynyt. Kasvi kukkii voimakkaasti ja mikäli uusi satsi siemeniä joskus loppukeväästä valmistuu niin jakaminen alkanee uudelleen. Laskeskelin n.100 siemenen saaneen uuden kodin. Eri juttu onkin saako ne itämään.
Toivoisin palautetta siementen itävyydestä ja taimien kehittymisestä.



Ensimmäinen NFT on lorissut pari vrk. Kasvina Riesenrocoto gelb eli keltainen jättirocoto. Laitoin pytyn autotalliin, siellä on sopivampi lämpötila (+15-20C) kuin autotallin takahuoneessa (+28-30C). Vahvasti ollaan myöhässä kaikkien lajien ja lajikkeiden kanssa viime kauteen verrattuna. Näin saa ollakin.

Feint

Suuret kiitokset siemenistä :) nyt vain sormet ristiin idätyksen kanssa  :D

Althalus

Hmm.. Mikäs on perhojen virka chilin kasvatuksessa? Hyvän sadon amuletteja?  ;D
Kaikkea kiinnostavaa täytyy kokeilla, yleensä erittäin huonolla menestyksellä.

Kausi 2014
Kausi 2015

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Althalus - tammikuu 30, 2015, 19:11:43 ip
Hmm.. Mikäs on perhojen virka chilin kasvatuksessa? Hyvän sadon amuletteja?  ;D


Ei mitään virkaa. Kunhan koristelin kuutiota.



Ulupica XL. Haarautuu voimakkaasti.



Tämä materiaali ei sovi minulle. Siemenet nousevat kuopistaan jos päältäpäin kastelee. Kyltit pysyvät huonosti. Sienimäisen materiaalin vedenpidätys- tai sitomiskyky on heikko. Voisi ehkä toimia pistokkaiden kanssa.



Chilibabies.



Flexut hyvässä kasvussa.

jewe

Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 31, 2015, 22:40:34 ip

Tämä materiaali ei sovi minulle. Siemenet nousevat kuopistaan jos päältäpäin kastelee.



Ehkä ei toimi chilin siemenillä mutta isommat ei nouse ylös kun painaa pohjaan asti. Riesen Gelb iti tuolla minulla hyvin kun oli koppa päällä.

niko.m

tammikuu 31, 2015, 23:47:26 ip #38 Viimeisin muokkaus: tammikuu 31, 2015, 23:50:04 ip käyttäjältä niko.m
Oletko kovakin perhomies? Onko se yksi ylhäällä oleva joku cdc-hässäkkä? Oikealla hare ears nymfi? Vasemmanpuoleinen näyttää myös tutulta, mutta ei tule nimeä mieleen. Itsekin tuon tyylisiä jokusen sitonut

MikkeF

Näyttää useammallakin olevan samankaltaiset harrastukset. Chilejä ja pörhöjä täälläkin :)
- Mikke