kesäkuu 29, 2024, 04:28:00 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Paras popper-lajike

Aloittaja JartsaP, marraskuu 10, 2005, 14:44:34 ip

« edellinen - seuraava »

JartsaP

Tein talvella Herculeksista poppereita, mutta olivat vähän turhan tujuja. Kaupan popperit ovat taas a) liian kalliita, b) ehkä turhankin mietoja ja c) niissä lienee vehnää, sitä vältämme. No eniveis, olen tässä etsiskellyt Täydellistä Popperilajiketta (TM), mutta hiljaista pitelee. Toivotut ominaisuudet olisivat:
1. Sopivan kokoiset hedelmät. Eli normaalin jallun kokoluokka käy hyvin, siitä hiukan isommatkin menee mutta ei saa olla liian "laiha".
2. Sopiva tulisuus. Kaupan jalapeñojen tulisuus on aika sopiva, mutta kun tuoreita jalluja harvoin on missään myytävänä...
3. Satoisuus. Jos poppereita aletaan tekemään, niitä tehdään vähän enemmän kuin 2-3 kappaletta kerrallaan. Puskan pitäisi siis tuottaa vähän reilummin satoa tai sitten niitä pitää kasvattaa useita samaan aikaan.
4. Saatavuus. Jostain niitä siemeniä pitäisi saada, muuten ei tuu mittään.
5. Maku. No meinasi unohtua, että totta kai sen pitäisi olla myös oikean makuinen. Jalapeñon makuinen siis, tai sitten joku muu hyvin maukas.

Olen antanut itselleni kertoa, että jalapeñosta on miedompia, mutta yhtä maukkaita "moderneja" lajikkeita. Nyt vaan nimiä ja hankintapaikkoja listaamaan.

bassino

"As long as there are Peppers, there is Hope"
(a new Finnish proverb)

JartsaP

No kokeilenpa semmoista sitten ainakin.

calm

Lainaus käyttäjältä: "JartsaP"
5. Maku. No meinasi unohtua, että totta kai sen pitäisi olla myös oikean makuinen. Jalapeñon makuinen siis, tai sitten joku muu hyvin maukas.

Jos nyt ei ihan välttämättä maun tarvi jalapeno olla, niin kaikki muut kohdat täyttäisi aji cristal varmaankin melkoisen mainiosti.

Nuthead

Entäs pubet. Seinät vähä reilumpia. Löytyy miedompia versioita ja maku mitä parhain!!
-pähkinäpää-

JartsaP

No sitä mulla on jo kylvettynä muutenkin. Eikä tarvii olla just jallun makuinen, kunhan on hyvä. Mutta tilasin jo noita TAM jalapeñoja ja muutakin uutta.  :D

Anonymous


Os2

popper = juustolla täytetty ja leivitetty (yleensä) jalapeno, friteerataan ja nautitaan
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma

raoul

miten poppereiden paistajat tekee niihin sen leivityksen? mitä siihen tulee ja miten homma käytännössä hoidetaan?

Pertsa

itse suosittelisin kunnon friteeraustaikinaa leivityksen sijasta, tässä ohje kaikessa yksinkertaisuudessaan:

1/2 plo vichyä
2 dl vehnäjauhoja
1 kpl keltuaista
2 kpl valkuaista
1 rkl oliiviöljyä
1 tl leivinjauhe

Taikinan valmistus:

Sekoita vichy ja jauhot, lisää keltuainen, sekoita
öljy mukaan, vatkaa valkuaiset vaahdoksi ja nostele
lopuksi joukkoon, lisää vielä 1 tl leivinjauhetta.
Taikinan tulisi olla pannukakku taikinan paksuista,
lisää nestettä tai jauhoja tarpeen mukaan. Kuumenna
öljy 150-asteiseksi ja friteeraa herkkupalat kullankeltaisiksi, NAUTI!!!

vinkki: mistä tietää ilman lämpömittaria että öljy on sopivan kuumaa?kannattaa kokeilla vaikka näkkileivän palalla. tms...jos tuote jää pinnalle porisemaan niin öljy on sopivan lämpöistä.....
Meillä määrää Nainen!