kesäkuu 17, 2024, 03:34:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Esittäytyminen vuoden myöhässä

Aloittaja Monsesteri, helmikuu 21, 2015, 12:59:17 ip

« edellinen - seuraava »

Monsesteri

Morjens tyypit,

Liityin tänne jo vuosi sitten mutta oon aina kokenut vähän kiusallisena tällaiset esittelyhommat (lukeeko näitä kukaan?). Viime kesänä sain upean sadon ja siitä saan pääasiassa kiittää kahta vanhempaa käyttäjää, joilta sain ja ostin erilaisia (pääasiassa c. annuum) taimia. Cayennetteä, Jalastaria ja Lemon Dropia ostin vielä siemeninä Chilitarvikkeesta.

Olin aika varma, että tapan ne kaikki kasvit kuten olen aina ennenkin tappanut. Mutta ei, aivan törkeän hyvä sato tuli, kunnolla oli podeja kaikissa jo heinäkuussa. Sato oli niin iso ettei enää tiennyt mitä sillä kaikella tekis. Tuli pakastettua, jauhettua, kokattua kastikkeita ja hilloja.. iso osa on vieläkin syömättä.  Meidän valtavalla, lasitetulla ja aurinkoisella partsilla oli kyllä osuutta. Muutama on säilynyt läpi koko talven, siitä taas kiitos syksyllä ostetulle monivärilampulle. Ei tullut poliiseja oven taa vaikka korttelin toielle puolelle asti paistoi lamppu. :)

Ens kesänä aion painottaa muita, kuin c. annuumeja, ja varautua jo ennalta ötököihin. Viime loppukesän kirvasota ei kiinnosta. Joku tolkku pitäisi vissin tällää kerralla pitää, että mahtuu parvekkeella myös olemaan chilien lisäksi muutkin... höh..

Jatkossa toivoisin, että ei tarvitsisi enää ostaa, vaan nyt kun siemeniä ja taimia on omasta takaa niin niitä voi vaihaa (tai jopa myydä). Helsingissä tää chilivillitys on vissiin aika pienimutotoista, mikä on mun mielestä sekä uhka, että mahdollisuus. :)

0lli

Kyllä lukee ;) Tervetuloa näin jälkikäteen ^^
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

ChiliSiili

Tervetuloa mukaan. Hienoa kuulla että sait hyvän sadon viime vuonne. Nyt vain siemenestä alkaen kasvattamaan itse :) Täällä vielä odotellaan kunnon satoa.
ChiliSiilin kasvatuksia ja muuta elämää voi kurkkia: http://chilisiili.blogspot.fi/

Jame

Lainaus käyttäjältä: Monsesteri - helmikuu 21, 2015, 12:59:17 ip
Jatkossa toivoisin, että ei tarvitsisi enää ostaa, vaan nyt kun siemeniä ja taimia on omasta takaa niin niitä voi vaihaa (tai jopa myydä). Helsingissä tää chilivillitys on vissiin aika pienimutotoista, mikä on mun mielestä sekä uhka, että mahdollisuus. :)


Tervetuloa! Onhan täällä ison kirkon ympäristössä aika paljon samanhenkistä porukkaa, joilta voi siemeniä tai ylimääräisiä taimia kysellä. Ja lisää tulee koko ajan  :)
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

PP

Tervetuloa minunkin puolesta! Täällä on tosiaan enemmän harrastajia kuin äkkiseltään täällä foorumilla luulisi. Uudenmaan paikallisjaostokin on nykyään aktiivinen.

chilifellow

Tervetuloa mukaan! Yhdistyksen Uudenmaan alajaosto toivottaa sinut mukaan vaik. esim. Kevään Puutarhamessuille Helsinkiin.

Siemen ja taimivaihtokin kiinnostaa...😁
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

Monsesteri

Hei, kiva kuulla että kotiseudullakin tapahtuu. Olen mieluusti mukana kaikessa chilihössötyksessä!

Vaihto kiinnostaa. Mulla on siemeniä (ja toiv. taimia parin viikon päästä) seuraavasti:

Bird's eye baby
Cayennette
Lemon drop
Lebanese Marbles
Jalastar
Piri piri
Pimenta Nora

Ja kohta ajattelin siementää:
Aji Gusanito
Naga Morich

Mukavaa päästä tutustumaan teihin! Mun ekat taimet tuli kaikki Tampereelta viime keväänä.

Toby

Lainaus käyttäjältä: Monsesteri - helmikuu 23, 2015, 13:37:09 ip
Hei, kiva kuulla että kotiseudullakin tapahtuu. Olen mieluusti mukana kaikessa chilihössötyksessä!

Vaihto kiinnostaa. Mulla on siemeniä (ja toiv. taimia parin viikon päästä) seuraavasti:

Bird's eye baby
Cayennette
Lemon drop
Lebanese Marbles
Jalastar
Piri piri
Pimenta Nora

Ja kohta ajattelin siementää:
Aji Gusanito
Naga Morich

Mukavaa päästä tutustumaan teihin! Mun ekat taimet tuli kaikki Tampereelta viime keväänä.

Noilla pärjäät aika pitkään. Nagaan kannattaa totutella ennen kuin rupeat niitä kaksin käsin kauhomaan ;)
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Monsesteri


[/quote]
Noilla pärjäät aika pitkään. Nagaan kannattaa totutella ennen kuin rupeat niitä kaksin käsin kauhomaan ;)
[/quote]

Höhö joo. Eilen availin Aji Gusanitoja ja otin siemeniä talteen. Olivat niin viattoman näköisiä että heitin suuhun yhden. Huh huh. Nagan kanssa täytyy kyllä varoa. :D