tammikuu 08, 2025, 22:03:05 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kissahullun chilimania 2015

Aloittaja Monsesteri, helmikuu 26, 2015, 19:33:20 ip

« edellinen - seuraava »

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Monsesteri - maaliskuu 13, 2015, 08:45:11 ap
Pink Habanero on ainoa, joka ei osoita mitään itämaisen merkkejä.

Voihan voihan. Toivotaan, että vielä kuitenkin itävät! Muutamalle muullekin olen noita tässä hiljattain jaellut, mutta palautetta on kuulunut vain yhdeltä, jolla itivät. Pitänee tehdä jokin idätyskokeilu ehkä itsekin, turhahan sitä on huonoja siemeniä säilyttää.

PK:ta voi ainakin laimennettuna antaa ihan pienillekin. Itse olen kastellut ihan normaalilla seoksella jo idätysvaiheessa, kun noissa turvenapeissa ei taida kamalan paljon ravintoa olla. Isommille kasveille kelpaa purkin kyljen annostusta vahvempikin tavara, mutta en ala veikkailemaan paljonko vahvempi, kun en ole itse kokeillut.

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Monsesteri - maaliskuu 04, 2015, 10:31:43 ap
Nyt on ryppyjä rakkaudessa.
Ensinnäkin, olen etsinyt Helsingissä turvemultaa Citymarketistä, Prismasta, Kodin ykkösestä, Chilitarvikkeesta ja Plantagenillakaan ei ainakaan sivujen mukaan sitä ole. MISTÄ IHMEESTÄ SAAN TURVETTA? Alkaa usko loppua.

Kaaren Prisma se sivuhuone siellä takana lumilingoista etc härpäkkeistä eteenpäin viileätilaan löytyy ja toinen on Bauhaus tuusulan motarin vieressä. Kaaressa kuivassa ja suojassa, Bauhaus ulkona. Itse käynyt noin kk sitten toteamassa asian ;)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Monsesteri - maaliskuu 13, 2015, 08:45:11 ap
Voikohan jo noille pikkusille sentin korkuisille antaa puutarhan kesää? Siirsin ne jo turpeeseen maitorahkapurkkeihin.

Jos se on puutarha- tai kasvuturvetta, niin ei ole vielä tarvetta lannoitukselle. Riippuu juuritilan koosta, mutta voi riittää helposti vielä viikkokausia turpeessa olevat ravinteet.

Monsesteri

Pikkuiset ovat kasvaneet huimasti! Ylimääräiset taimet myytiin ja kotiin jäi parhaiten voivat yksilöt  joka lajia. Osa on vielä kovin pieniä, huolestuttaa että jääkö sato kovin pieneksi ja myöhäiseksi. Ensi talvena jos olisi Suomessa ajallaan idättämässä..

Rocoton vähän isompana vaihdossa saatu taimi voi hienosti!

..ja kukkiii!

Osa siirrettiin isompiin ja osa pienempiin ruukkuihin. Tietenkin jos tilaa olisi rajattomasti, olisivat kaikki isoissa ruukuissa. Ovat turpeessa, johon on sekoitettu perliittiä. Jopa Neem -öljyä ruiskittu kertaalleen ja Spruzitia myös ennaltaehkäisymielessä. Viime kesän kirvahelvetin ehkäisyn eteen on nyt tehty kaikki.

Trepadeira do Werner (taustalla), Lemon Drop ja Naga selvisivät talvesta. Podeja tulossa jo kaikissa:)