Päiväkirja, blogi vai blogi youtubeen?

Aloittaja Ajisito, elokuu 16, 2015, 22:52:58 ip

« edellinen - seuraava »

Ajisito

Oon viime aikoina sulatellut ajatusta päiväkirjan aloittamisesta tänne chilifoorumille. Ahkerana iPadin käyttäjänä  haluaisin voida tehdä sen tabletilta käsin. Ongelmana on kuitenkin toi kuvien laittaminen tänne. En onnistunut tekemään sitä google+:n kautta sillä tavalla et sitä jaksais tehdä päivästä toiseen eli liikaa säätöä mun makuun. Blogin aloittaminen kävi mielessä mutta haluaisin nimenomaan, että siellä voidaan käydä keskustelua tämän foorumin kautta. Youtubesisällön tekeminen kiinnostaa myös. Joten kaipaan teidän ajatuksiamme siitä mitkä tässä olis paras vaihtoehto. Päiväkirja tänne vai blogi? Entä youtube? Varsinkin chiliblogien pitäjien ehdotuksia ja kokemuksia haluaisin kuulla. Sekin kävi mielessä että jos teen päiväkirjan blogiin tai youtubeen niin voisin postata aina uuden sisällön tultua tänne päiväkirja osioon linkin ja keskustelua vois käydä aiheesta päiväkirjaketjussani täällä. Kertokaahan viisaammat. Ja ennen kuin kukaan kysyy niin olen kyllä lukenut valokuvien lisäämistä koskevan ohjeketjun. Kiitos jo etukäteen

Trioniska

Omalle kohdalle olen havainnut toimivaksi laittaa silloin tällöin tekstiä ja pari kuvaa kyytipojaksi päiväkirjaan tänne ja blogiin rakentanut isommat kokonaisuudet ja linkittänyt yhden kuvan kanssa tänne herättämään alkuun mielenkiintoa kirjoitusta kohtaan.

Keskustelun olen havainnut yleensä heränneen päiväkirjan alla kun muitakin kiinnostavaa tekstiä tullut suollettua.

Eli kuva tai kaksi silloin tällöin tekstein ja isommat video/ kuvareportaasit haluamalleen alustalle minne saa koottua helpoiten.

Niin ja tervetuloa  ;)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Huru-ukko

Tervetuloa myös.
Itse en chiliaiheista blogia ole kirjoitellut.
Luulisin silti että lukemiskäyttäytyminen kiinnostaa.
Oma lukeminen taas rajoittuu siihen että lukaisen kaikkien päiväkirjat ja lisäksi itseä kiinnostavat keskustelunaiheet, joihin ei kuulu onko joku kännssä tai nautintoaineet  ::).......
Paria chiliblogia olen aiempina vuosina seurannut, nyttemmin en viitsi niitä lähteä lukemaan.
Toki olen käynyt vilkaisemassa kiinnostavan tuntuisten päiväkirjan pitäjien blogeja, mutta niiden lukeminen, hyvienkin, jää minulta väliin. Jos sitä asiaa ei päiväkirjassa ole, niin sitten jää minulta lukematta.

Blogin pitämisestä, siihen pitäisi olla itsellä halua enemmän kuin pelkkänä vaihtoehtona päiväkirjalle mielestäni. Blogiin satsataan enemmän.
Onnea mitkä tavat sitten valitsetkin  :).

Helzy

Tervetuloa!

Itse tykkään lukea näitä päiväkirjoja suuresti, mutta tuo kuvien lataaminen on mielestäni tosi hankalaa ja vanhanaikaisen tuntuista tekniikkaa, niin en vielä ainakaan lähtenyt siihen junaan itse.  :-X Instagram on tosi kätsy käyttää kännykällä/tabletilla ja mieluusti alkaisin sitä kautta seuraamaan chilistejä! :) Nimimerkkejä esiin vaan, niin täällä mieluusti seuraillaan kuvia! #chilifoorumi -tagilla on muutamia julkaisujakin jengi laitellut!
"Jukra, että minustakin tuli vihreäpeukalo." -Pikku Myy
Instagramissa @helzyy

Chilivaari

Blogi on minusta vain päiväkirja, josta voi itse määrätä. Minulla se on omia muistiinpanoja, joista voi oppia ja myöhemmin palauttaa mieleen, kun oma muisti alkaa pätkiä. Muiden blogeista löytää mietittyjä kannanottoja ja ajatuksia, joita et itse olisi tullut ajatelleeksi.

Päiväkirjat täällä ovat muodoltaan kovin rajoitettuja ja sitä paitsi joskus eksyvät sivukaupalla aiheesta, kun keskustelu ryöpsähtää jonnekin aivan muualle. Tuon on kaksipiippuinen asia. Blogeissa varsinainen keskustelu on hankalampaa (ei mahdotonta), mutta täällä se taas voi johtaa pois aiheesta, eikä päiväkirjan pitäjä mahda asialle mitään.

Molempia on kokeiltu, minä valitsin blogit.

Tulipuu

Imguriin pääsee sisään myös Googlen kirjautumisella, sillä samalla, jolla YouTubeenkin kirjaudutaan. Videoita on kyllä helppo ja mukava tehdä ihan jo lonkalta, mutta niiden kanssa on aina jotain pientä päänvaivaa mm. äänenlaadun ja YouTuben toiminnan kanssa. Ehkäpä noita voisi jotenkin jopa joskus suunnitella etukäteen, hmm...

Ajisito

Kokeilen sitä imguria. Kiitos vinkistä.

zinzu

Juuri kuvien lataamisen vaikeuden takia, mulla on jonkin sortin "päiväkirja" naamakirjan puolella.. tosin siellä on kaik viherpiiperrys jutut, eikä pelkästään chilien kasvatusta..
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D