kesäkuu 26, 2024, 04:41:29 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Miten Vesiviljellä?

Aloittaja Naxatax, joulukuu 17, 2005, 18:37:13 ip

« edellinen - seuraava »

Larski

Mikähän hyönteinen on sellanen että viihtyy bubblerin vesissä? Vaihdoin just illlalla goat`s weedin liemet ja pHta mitatessa bongasin ämpäristä uiskentelemasta aivan pieniä hyppien tai muuten syöksähdellen liikkuvia elukoita.

Pitäisköhän noista huolestuakki?

biblo

Missä vaiheessa nuo kivivillassa itävät kannattaa johonkin bublerin tapaiseen laittaa? Miedot lannat ilmeisesti sirkoilla oleville jne?
"Grow food, not lawns"

jeQQ

Mä tunkaisin kun tuli ensimmäiset lehdet. Voi antaa mietoa lannoitusta, muistaa vaan nostaa sen bubblerin vedenpinnan tarpeeksi ylös jottei kasvit kuivahda, kun ei juuria vielä kauheasti ole siinä vaiheessa.

ChiliK

Nyt bubbleri&pumppu valmiina, odotellaan enää että siihen tarkoitetut siemenet itäisi/kasvaisi. Muutamia kysymyksiä heräsi taas mieleen: Joidenkin päiväkirjoissa näkee kuvia, jossa bublerin verkkoruukkuihin on vaan heitetty kivivilla, eikä siis sekaan ollenkaan soraa, niin onko tämä sitten ihan yhtä hyvä tapa kuin se, että heittäisi sitä soraa sekaan? Jos foliolla tms. estäisi valonpääsyn veteen, ainakaan minä en näkisi mitään ongelmaa? Toinen kysymys, kun sattumalta löysin kaapista kellokytkimen, niin kauanko tota bublerin pumppua kannattas pitää päällä? 24/7 Ei huvittaisi pitää päällä, erinäisistä syistä johtuen.

Zabi

Lainaus käyttäjältä: ChiliK - helmikuu 13, 2011, 21:36:09 ip
Nyt bubbleri&pumppu valmiina, odotellaan enää että siihen tarkoitetut siemenet itäisi/kasvaisi. Muutamia kysymyksiä heräsi taas mieleen: Joidenkin päiväkirjoissa näkee kuvia, jossa bublerin verkkoruukkuihin on vaan heitetty kivivilla, eikä siis sekaan ollenkaan soraa, niin onko tämä sitten ihan yhtä hyvä tapa kuin se, että heittäisi sitä soraa sekaan? Jos foliolla tms. estäisi valonpääsyn veteen, ainakaan minä en näkisi mitään ongelmaa?

Itse laitan bubbleriin verkkoruukkuun kivivillaa, ja päälle soraa estämään valon pääsyn kivivillaan. Kivivilla kun on aina kostea ja bubblerin vedessä ravinteita, siihen lisäks valoa = levää kivivillan pinnalla.

Lainaus käyttäjältä: ChiliK - helmikuu 13, 2011, 21:36:09 ip
Toinen kysymys, kun sattumalta löysin kaapista kellokytkimen, niin kauanko tota bublerin pumppua kannattas pitää päällä? 24/7 Ei huvittaisi pitää päällä, erinäisistä syistä johtuen.

Joskus pidin 14h päällä ja 10h pois, kasvit ainakin pysy hengissä, aika pian kyl laitoin 24h päälle. Äkkiä siihen bubblerin pörinään tottu... ja ei kai sitä nyt ilman osaiskaan nukkua!  ::)  ;D
<br />Päiväkirjani 2011<br /><br />Iskä ei IHAN AINA ole väärässä. - Alisa 3v

nesvig

Mulla bubbleri pörisee vain 4 * 30 min / vrk ja hyvin on rehut kasvaneet.

biblo

Kuinka laimeilla liuoksilla ihmiset on noita sirkoilla olevia taimia kasvatellut?

Meneekö liian laihaksi jos laittaa esim. 20 litraan vettä 10l lannoitustarpeen?
"Grow food, not lawns"

jeQQ

Mä annoin rauhassa kasvaa ensimmäisille oikeille lehdille ja lähdin sitten puolikkaalla satsilla lantaa. Nyt ovat hyvin kasvaneet ja saavat täyssatsia.

biblo

Eli pidit bublerissa alkuun pelkällä vedellä kunnes sirkkojen jälkeiset lehdet pukkasivat esiin?
"Grow food, not lawns"

Eric Sour

Mulla on alusta asti puolikas lanta-annos käytössä.
Siis heti kun kivivillaan siemenen pistän, ja ihan hyvin menee näinkin.

jeQQ

Lainaus käyttäjältä: biblo - helmikuu 14, 2011, 23:38:14 ip
Eli pidit bublerissa alkuun pelkällä vedellä kunnes sirkkojen jälkeiset lehdet pukkasivat esiin?

En mä noita sirkkoina edes vielä bubbleriin siirtänyt. :) Siellä ne idätysboksissa kasvoivat niin vauhdikkaasti..

tikkam

Lainaus käyttäjältä: biblo - helmikuu 14, 2011, 23:24:36 ip
Kuinka laimeilla liuoksilla ihmiset on noita sirkoilla olevia taimia kasvatellut?

Meneekö liian laihaksi jos laittaa esim. 20 litraan vettä 10l lannoitustarpeen?

Laitoin taimenalut heti sirkkalehtien avauduttua bubbleriin jossa oli 1ml matoa ja 1 ml microa per 1 litra vettä.
#825

Revenant

En haulla löytänyt, joten kysyn täällä ihan varmistukseksi, eli voiko Nutriforte 1 ja 2 käyttää vesiviljelyyn?  ::)
Olen ämpäribubbleria harkinnut, mutta en jaksaisi yhden bubblerin takia ostaa 40e lannoitteita erikseen.
Enintään 300 merkkiä, jäljellä: 265

Hegu

Lainaus käyttäjältä: Revenant - helmikuu 15, 2011, 21:39:39 ip
En haulla löytänyt, joten kysyn täällä ihan varmistukseksi, eli voiko Nutriforte 1 ja 2 käyttää vesiviljelyyn?  ::)
Olen ämpäribubbleria harkinnut, mutta en jaksaisi yhden bubblerin takia ostaa 40e lannoitteita erikseen.


valmistajan sivuilta löysin

Tomaatti- & Mansikkaravinne (1)
+ Typpi- & Kalsiumravinne (2)
= runsaampi ja laadukkaampi sato

Erikoislannoite tomaatille ja mansikalle

- ainutlaatuinen uutuus Pohjoismaissa
- uusi lannoitustapa (1 + 2) nyt myös harrasteviljelijöille

- tuotteiden määrää ja suhdetta voidaan muuttaa kasvin tarpeiden mukaan myös viljelykauden aikana kuten ammattiviljelyssä

Vesiliukoiset uutuudet no 1 ja 2 kasvihuone- ja puutarhakäyttöön - myös vesiviljelyyn

ja foorumilta

Nutriforten tomaatti/mansikka ravinne, parempi kuin puutarhankesä
kaksiosainen, typpi/kalsiumosa erikseen
vesi sekä multaviljelyyn, riittoisa, ammattiviljelijöiden käyttämä

Jos on tuosta tuotteesta kyse

biblo

Itse aion myös nutriforten 1+2-settiä käyttää vesissä kuten turpeessakin. Voipi olla että joihinkin tilaan orgaaniset lannat vielä, jää nähtäväksi.
"Grow food, not lawns"

Revenant

Enintään 300 merkkiä, jäljellä: 265

Juhoa

Olen tuota Bubbleria miettinyt ja kysyisin nyt sellaista, että kuinkahan hyvin onnistuu siirto mullasta bubblerin hydrosoraan?
Eli tapahtuuko se siirto niin, että otetaan kasvi ruukusta, karistetaan ja huuhdellaan mullat pois juurista, pistetään kasvi paljaine juurineen verkkoruukkuun ja hydrosoraa ympärille? Vai tarviiko se jotain tuekseen? Kysyisin vielä että minkä kokoisina kasvit voisi bubbleriin laittaa?

TunturiTiger

Noin se käy, mutten itte viittis alkaa peseen multia. Paree ku idättää kivivillassa ja tuuppaa sitten suoraan siihen bubbleriin.

Kyllä ne kasvit tarvii sitä tukea kun kasvavat. Ja en nää estettä jos haluaisit vaikka idättää siemenet siinä bubblerissa.

chilihardhead.fi

Toiset pitää huolellista multien poistoa tarpeellisena, mutta itse tyrkkäsin turveruukuissa suoraan verkkoruukkuun bubleriin kasvamaan.
Ei minkään sortin ongelmia tullut.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

zarmo

Mites tommonen passiivihydro?
Jos vaan laitan tavalliseen altakasteluruukkuun mullan sijasta hydrosoraa ja kastelen lannoitevedellä, niin onko se sitten siinä? Ei hän siitä mitään vesiä voi vaihtaa.
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys