tammikuu 10, 2025, 19:24:20 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Yleinen valokuvakilpailu, huhtikuu 2016

Aloittaja ottulo, huhtikuu 06, 2016, 23:18:56 ip

« edellinen - seuraava »

ottulo

Monelle syntyy helposti niitä rutiineja, ja kuvataan samoja kohteita eri tilanteissa/kasvuvaiheissa jne. Valokuvasta saa mielenkiintoisen, kun käytössä on...

Uusi näkökulma

Haluaisin siis nähdä kisakuvissa jonkin kuvaajalle itselleen uuden näkökulman. Saa tulkita ihan niin konkreettisesti tai abstraktisti kuin haluaa, sen tarkemmin itse kuvauksen kohdetta rajoittamatta. Koska näkökulman uutuus kullekin kuvaajalle on käytännössä mahdoton todistaa, on sekin lähinnä toivomus. Edellisen kuukauden avoimempia sääntöjä mukaillen sallittakoon ylenpalttisetkin kuvien muokkailut, mutta sillä rajoituksella, että kuvan tulee ensisijaisesti kuitenkin olla ensimmäisen virallisen säännön mukaisesti kisakuukauden aikana itse otettu valokuva.

§1 Kuva on itse otettu kisakuukauden aikana ja liittyy annettuun aiheeseen.
§2 Kuvan voi nimetä tai selitellä, mutta se ei ole tarpeen. Kuvaustiedot voi laittaa mukaan jos haluaa.
§3 Kommentointi Yleisen valokuvakilpailun kommentointiketjuun, äänestyksen alettua kommentointi kisaketjussa sallittu.
§4 Äänestys seuraavan kuukauden n. 1. - 5. päivä. Äänestys on kaikille avoin.
§5 Voittaja järjestää seuraavan kilpailun ja päättää aiheen, saa osallistua itse ja toimii ylituomarina. Ylituomari ei saa ratkaista tasapeliä omaksi edukseen.

Chilivaari

Aloitetaanpa kukkakuvalla.

Cajamarca kukkii.

Että missäkö se uusi näkökulma? Minä yritin, tämä on varoittava esimerkki ja varaan mahdollisuuden vaihtaa kuvaa kisan kestäessä.
Cajamarca kukkii alaspäin. Vein kameran aivan alas, ruukun tasolle ja hankalasti tiirailin sieltä ylös. Näkökulma oli vaivalloinen, mutta ei näy kuvassa. Ei ollut edes laajakulmalinssiä. Mutta mitäpä selittelemään. Uusi näkökulma pitää olla sellainen, että se näkyy kuvassa selittelemättä. Se on minun näkökulmani.

Sävyjä vähän dramatisoin Lightroomissa. Kamera Olympus M5 II, lasi Panasonic 14-42 mm @14mm, 1/45, F/11.

Cheini

"Valokuva"

Laitetaan kisaan sisältöä niin nokitus on helpompaa :) ..sekä kynnys osallistumiseen madaltuu..
Yleensä kuvaan chilei valon takaa, uusi näkökulma on kuvata valoa chilin takaa.
Joko tehdään kunnolla tai ei tehdä mitään

NPhoBiaz

Ryövärin pakotie

Missäkö on uusi näkökulma? Ei niinkään kuvakulmassa, vaan katsojan näkökulmassa. Yritin astua jonkun hahmon rooliin, joka on näkökulmana minulle uutta. Kuvassa ei ole tavallisen ihmisen näkökulmasta mitään erikoista, mutta koko kuva saa aivan uutta syvyyttä, kun asettuu ryövärin kenkiin. :)

Vetsku

Huonomminkin voisi mennä tässä vaiheessa kevättä - kait?  ::)

Juso

huhtikuu 30, 2016, 14:32:26 ip #5 Viimeisin muokkaus: toukokuu 01, 2016, 07:30:01 ap käyttäjältä Juso
Kaukaa harmaa ja tylsä, tarkemmin katsottuna taideteos. Harmaasorsa.

Olympus E-M1, 300mm/4 +1.4x TC, f/7.1, 1/200s

ottulo

Joskus katse pitää kääntää chileistä muualle, kotoisiin kasveihin ja luontoon.

Nikon D3100 + AF-S Nikkor 18-55 mm f/3.5-5.6
48 mm | f/10 | 1/125 s | ISO100

MiM

Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

ottulo