kaivataan pikaista neuvoa!!!

Aloittaja ChiliHerrra, toukokuu 09, 2016, 15:57:02 ip

« edellinen - seuraava »

ChiliHerrra

Tuli tossa ostettua Autopotti järjestelmä kahdella 8,5l ruukulla ja 47litran vesisäiliöllä. Mulla kasvo taimet aluks mullassa n. 1kk ajan ennenku tää autopotti tuli kotia ja tarvisin apua miten annan ravinteita tolla järjestelmäl. Ravinteena on puutarhan kesä jauhetta. Pitääkö sitä kippaa tonne vesisäiliöön vaan? Saako siel olla tavallaan kokoajan sitä veden seassa? Vai pitääkö aina ravinne päivänä tyhjentää vesisäiliö ja täyttää se esim 10litral vettä ja pistää 10litran mukaan ravinnetta ja oottaa et ne 10litraa on kasvit käyttäny ja sit lataa vast enempi vettä sinne vai miten???

unenkuva

Laita lannoitteet suoraan veteen sekoitettuna. Vaihda vesi kerran viikossa-kahdessa. Vaihda kaikki vedet kerralla. Ja silloin uudet lannoitteet. Lannoitetta samassa suhteessa koko astiaan, mitä tekisit 10-litraan kerralla.

Vuorikaskas

Jos vettä mahtuu esim 40 litraa, lannoitetta laitetaan luonnollisesti nelinkertainen määrä kuin mitä 10 litraan kuuluu.

skemppi

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - toukokuu 09, 2016, 16:14:14 ip
Laita lannoitteet suoraan veteen sekoitettuna. Vaihda vesi kerran viikossa-kahdessa. Vaihda kaikki vedet kerralla. Ja silloin uudet lannoitteet. Lannoitetta samassa suhteessa koko astiaan, mitä tekisit 10-litraan kerralla.

Mitä varten vesi pitää vaihtaa? Olin ajatellut vain täyttää säiliötä tarpeen vaatiessa.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: skemppi - toukokuu 09, 2016, 20:14:12 ip
Lainaus käyttäjältä: unenkuva - toukokuu 09, 2016, 16:14:14 ip

Mitä varten vesi pitää vaihtaa? Olin ajatellut vain täyttää säiliötä tarpeen vaatiessa.

Kaikenlaista mähmää kuitenkin kertyy sinne, niin hyvä se on vaihtaa välillä kokonaan. Lisäksi kun vettä haihtuu pois, niin se jäljelle jäänyt vesi väkevöityy. Jos sitte lisäät sinne täyslantaista vettä niin menee loppusestaan melko ärmäkäksi vesi

PP

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - toukokuu 09, 2016, 20:48:34 ip
Kaikenlaista mähmää kuitenkin kertyy sinne, niin hyvä se on vaihtaa välillä kokonaan. Lisäksi kun vettä haihtuu pois, niin se jäljelle jäänyt vesi väkevöityy. Jos sitte lisäät sinne täyslantaista vettä niin menee loppusestaan melko ärmäkäksi vesi

Ei välttämättä käy noin kasvin koosta ja olosuhteista riippuen. Olen nähnyt EC:n pysyvän samana ja jopa laskevan isoilla kasveilla vaikka vesi on vähentynyt kolmasosaan tai alle. Pääsääntöisesti EC kuitenkin nousee kun vesi vähenee.