tammikuu 06, 2025, 22:07:30 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Uppopumppu netistä ?

Aloittaja AMa, helmikuu 26, 2006, 19:35:13 ip

« edellinen - seuraava »

Jonni

Lainaus käyttäjältä: "SarkkaS"Minkälaiset mitat tuossa Jebossa olikaan ulostulossa? Jos tässä lähtee piipahtamaan kohta hakemassa pari kipaletta, voisi putkeakin ostaa tarvittaessa...ja jos putkea ei tarvi, hyvä. Omasta takaa löytyy sisähalk. 10mm, joka venyi ainakin kiltisti halk. 11mm putken ympärille AeroSplashiin.

-Sale

Tän threadin ekalla sivuilla sanoin 8mm letkun siihen sopivan ainakin pienellä venytyksyllä, näin ainakin minulla :)

T: Jonni

Jore

Lainaus käyttäjältä: "Jonni"
Lainaus käyttäjältä: "SarkkaS"Minkälaiset mitat tuossa Jebossa olikaan ulostulossa? Jos tässä lähtee piipahtamaan kohta hakemassa pari kipaletta, voisi putkeakin ostaa tarvittaessa...ja jos putkea ei tarvi, hyvä. Omasta takaa löytyy sisähalk. 10mm, joka venyi ainakin kiltisti halk. 11mm putken ympärille AeroSplashiin.

-Sale

Tän threadin ekalla sivuilla sanoin 8mm letkun siihen sopivan ainakin pienellä venytyksyllä, näin ainakin minulla :)

T: Jonni

Tai jos ottaa pois sen pikkunipan pumpusta, niin siihen reikään saa letkun jonka ulkohalkaisija on 12mm.
Jouduin tekemään näin koska letkun sisähalkaisija oli liian iso
Jalapeno = Pelaan jo

Sauli Särkkä

Hain tänään kolme pikkupumppua Kärkkäiseltä ja nakkasin yhden ihan sellaisenaan Orthexin 14-litraisen astian pohjalle sotkemaan liuosta. Eipä tuo kovin hirmutehoinen ole, mutta varmasti tekee mitä tarviikin, eli rikkoo pintaa ja hapettaa näin liuoksen.

Pari purkkia pitäisi vielä väsäillä, meinaa olla Dremelin akku koko ajan loppu ;)

Tällä hetkellä vesiviljelysysteemeitä on neljä, teoriassa viisi. Kasvariin niitä tulee arviolta 10 kpl, kenties enemmänkin.

-Sale
Sauli Särkkä

Sauli Särkkä

Kaikki pikkupumput ovat käytössä ja viimeksi kun Kärkkäisellä kävin (taisi olla ke tai to viime viikolla) olivat pumput jo loppuneet. Soitin tänään Oulun Kärkkäisen puutarhapuolelle ja pyysin tilaamaan niitä kaksi laatikollista (2 x 20kpl) lisää, jotta päästään väsäämään lisää.

Nyt pitäisi kipaista jokunen sopiva pönttö lisää, mikäli tili näyttää riittävästi plussaa..ja napata hieman sopivaa letkua Biltemasta kaveriksi. Eipä tuommoisen tippukastelun järjestäminen mitenkään ihmeellinen homma ole.

-Sale
Sauli Särkkä

harrastelija

Itselläni tosiaan jäi vesiviljely kokonaan tältä kesältä ainakin pumppujen puutteessa. En ala maksamaan montaa kymmentä euroa pumpuista kappale enkä jaksa/osaa niitä mistään ulkomailta tilata. Tampereelta niitä metsästin pariinkin otteeseen, mutta niitä ei mukamas ollut (vaikka oli sitten kuitenkin) ja muutenkin "valehdeltiin" päin naamaa ja puhelimessa molemmilla kerroilla, joten en sitten pumppuja saanut ja ei ole varaa jatkuvasti Tampereella ravata. Toivottavasti ensi vuodeksi saan jostain pumput hankittua, koska ravinteetkin olisivat jo valmiina.

Jore

Lainaus käyttäjältä: "harrastelija"En ala maksamaan montaa kymmentä euroa pumpuista kappale enkä jaksa/osaa niitä mistään ulkomailta tilata.

Eikös kärkkäriltä saanut tilattua suoraan kotiin? ja "vain" 5.9e kpl
Jalapeno = Pelaan jo

Veikko

Lainaus käyttäjältä: "harrastelija"Itselläni tosiaan jäi vesiviljely kokonaan tältä kesältä ainakin pumppujen puutteessa. En ala maksamaan montaa kymmentä euroa pumpuista kappale enkä jaksa/osaa niitä mistään ulkomailta tilata. Tampereelta niitä metsästin pariinkin otteeseen, mutta niitä ei mukamas ollut (vaikka oli sitten kuitenkin) ja muutenkin "valehdeltiin" päin naamaa ja puhelimessa molemmilla kerroilla, joten en sitten pumppuja saanut ja ei ole varaa jatkuvasti Tampereella ravata. Toivottavasti ensi vuodeksi saan jostain pumput hankittua, koska ravinteetkin olisivat jo valmiina.

Mä kävin hakees motonetistä 6 kpl Jebo pumppuja. Motonetin sivuilla nuo pumput on " Vesiputouksen pumppu" -nimellä http://www.motonet.fi/vs.php?Tuote=38-8766
Hintakaan ei oo paha 4,95/kpl
If at first you don't succeed, remove all evidence you ever tried.
-David Brent-

Herpiili

Jebon pumppuja itselläkin käytössä, yksi pumpuista irtisanoi sopimuksensa 6kk jälkeen, yksi yksilö on nyt pyörinyt ~14kk tauotta ja toimii vieläkin hyvin.

WilhoS.

Itse olen tilaillut näitä:
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?userid=Ty1SoZfAfHjefjNMirCNbbHmcxfJAiKLJbt&f=NR&c=100022&t=temartic_e
Postimaksut 9.90€, postiennakko 3.60€ + takuu 3 v.
Olen ollut hyvin tyytis, tilasin juuri 4 lisää  :shock:  :D !

Toivo

Mulla on noita samoja kun sulla Wilhos todella hyviä ja laadukkaita pumppuaja

bassino

Lainaus käyttäjältä: "Riksa"Jebon pumppuja itselläkin käytössä, yksi pumpuista irtisanoi sopimuksensa 6kk jälkeen, yksi yksilö on nyt pyörinyt ~14kk tauotta ja toimii vieläkin hyvin.

Mulla myös yksi Jebo oli kilahtanut tässä hiljattain. Aika tarkkaan tuo 6kk siihenkin meni. Kolme vielä hyrrää toistaiseksi.
"As long as there are Peppers, there is Hope"
(a new Finnish proverb)

Te_Kiila

Sikälis mikälis ajattelee tuota pumppujen hinta/laatusuhdetta, niin eipä tuossa minun nähdäkseni ole hirveästi tolkkua uhalla etsiä just niitä kaikkein halvimpia. Just noita
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?userid=Ty1SoZfAfHjefjNMirCNbbHmcxfJAiKLJbt&f=NR&c=100022&t=temartic_e  
oon itsekkin tilannu, ja tyytyväinen ollu, vaikka nyt ovatkin maksaneet n. puolet enemmän kuin vaikka mototonetin pumput.
Kun siinä on vaan se pointti, että ei viittis sössiä jotain esim. puolen vuoden hydro-prokkista siihen että se (halvin/tärkein) osa, pumppu sanoo sopimuksen irti.
sanoi suuri ajattelija Nietschxmphe

Makee

Lainaus käyttäjältä: "Te_Kiila"Sikälis mikälis ajattelee tuota pumppujen hinta/laatusuhdetta, niin eipä tuossa minun nähdäkseni ole hirveästi tolkkua uhalla etsiä just niitä kaikkein halvimpia. Just noita
oon itsekkin tilannu, ja tyytyväinen ollu, vaikka nyt ovatkin maksaneet n. puolet enemmän kuin vaikka mototonetin pumput.
Kun siinä on vaan se pointti, että ei viittis sössiä jotain esim. puolen vuoden hydro-prokkista siihen että se (halvin/tärkein) osa, pumppu sanoo sopimuksen irti.

Onko tuo kyseisen linkin kauppa ihan ok? Kuinka tilaukset hoituvat, uskaltaako tuolta oikeasti tilata ja paljon maksaa postikulut suomeen ?  :P

Toivo

Olen tilannut kahteen otteeseen tuolta ekaks akvan suodattimet ja seuraavaks hydrojen pumput. Minulla on toiminut hyvin, ja muut akvaario ihmiset kehuvat myös kovasti. Siellä vasemmassa laidassa vilkku/liukuu sellanen ''world-wild delivery'' juttu niin klikkaa siitä niin saat postituskulut näkyviin. Jos oikeen muistan niin alle 3 kiloa maksaa 4,10 e. SUOSITTELEN!!

Makee

Kauan on kestäny tuolta toimitus..?

Toivo

Viikon kaks, riippu onko tavaraa silloin varastossa. Ja nyt kesällä saatta olla hitaampaa koska porukka on ehkä lomilla.

ViS

Aquaristikshop:ia voin suositella. Olen tilannut sieltä pariinkin otteeseen tavaraa akvaarioon. Aina on toimitus ollut perillä reilussa viikossa eikä mitään ongelmia ole ollut. Muistaakseni tilaukseen kannattaa kirjoittaa muistutus että täyttävät takuulaput mukaan.

Jos ulkomailta tilaaminen tuntuu hankalalta, niin eihän tuo Eheimin pienin pumppu ole http://www.akvaarioon.fi/ tuolla kuin 12,95e. Itse kyllä suosittelen Eheimin ostamista. Takuu on 3 vuotta, ovat todella varmatoimisia ja lisäksi hiljaisia (Tosin tuosta compact 300-mallista ei ole minulla kokemusta). Jos tuo Jebon halpapumppu lisäksi sanoo sopimuksensa irti vaikka vuoden ikäisenä, niin Eheimhän on vielä halvempikin.

Doe_J

Onko kellään rehellisesti poksahtanut pumppu vieden sulakkeet mukanaan ts. eristeet moottorissa pettäneet? Hirvittää lievästi laskea pumppua 230 voltin piuhan päässä vesiämpäriin, vaikka se nyt johonkin eristeeseen onkin valettu ja suunniteltu tuohon tarkoitukseen. Kuinkas monella on käytössä vikavirtasuoja joka katkaisee virran jos sitä karkaa jotain kautta (vaikkapa hydron veteen tai märkään lecasoraan koskevan käden kautta) yli ihmiselle vaarallisen rajan?

Sauli Särkkä

Pumppuja on vuosien varrella ollut käytössä yli kymmenen kipaletta, lähinnä jatkuvassa käytössä, eikä mitään ongelmia ole ollut.

-Sale
Sauli Särkkä

Rigor

Olin tänään Agrimarketissa katselemassa blumatin kastelujärjetelmää ensi kesää silmällä pitäen ja löysin sieltä vahingossa myös uppopumpun. Hinta oli 5,90€. Laatikossa lukee: INDOOR room fountain pump, 200l/h, nostokorkeus 0,40m, 5w, 230v. Eli tosi pieni suihkulähdepumppu, joka varmaankin piisaa ämpärihydroihin. Ostin yhden testiksi ja hyvin se tuntui toimivan. Pitänee hakea muutama lisää. Taitaa olla saksalainen ja merkki on Waterwerks. Lootassa lukee vielä 2 jahre garantie eli takuuta pari vuotta. Agrimarketteja kai on ympäri suomea.