Chilimiittiin ilmoittautuminen - Nimiä tänne "sitovasti"...

Aloittaja Janne, kesäkuu 28, 2002, 16:38:13 ip

« edellinen - seuraava »

Janne

Olis varmaan aiheellista alkaa keräämään listaa osallistujista.
Eli jos vaikka ne, jotka todella ovat tulossa Chilitapaamiseen lauantaina 17.8, laittaisivat tänne mielellään aika sitovan ilmoittautumisen.

Meiltä tulee 2 henkeä ja jos leirintäaluelle yöksi mennään niin vielä kaksi hirmuista koiraa mukaan...
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Leero

Minä lähden ainakin ja ehkä yksi kaveri jos se saa vapaata töistä.
Ostetaan GSM puhelimia

Aji Inferno

I'm in. Kaveripiiristä saattaa tulla mitä tahansa nollan ja viiden väliltä...

Tekla


Miihkali

Meitsi lähtee mukaan ja mahdollisesti pari kaveria (ei varmaa)

Anu-Riikka

Olen tulossa 90 prosentin varmuudella. Vielä ei näytä suurta yleisöryntäystä olevan, mainostetaan tätä kaikille mahdollisille!

Aji Inferno

On tietysti kiva jos jengiä tulee kunnolla mukaan, mutta yhtä hyvä on minusta sekin, jos tämäkin "ydinporukka" tutustuu toisiinsa ja saadaan hommat pyörimään. Sikäli luulen että tapahtumasta tulee hyvä riippumatta jengin lukumäärästä! :)

Jaamäävai?

Niin missä tämä miitti-paikka sijaitsee? Koska paikka varmistuu?

Janne

Lainaus käyttäjältä: "Guest"Niin missä tämä miitti-paikka sijaitsee? Koska paikka varmistuu?

Paikka on Tampereella, Härmälän leirintäalue. Ehkä voisi jo sanoa lukkoonlyödyksi?
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Jonni

jooh enköhän ole tulossa, kun kerran Tampereelta olen.


Janne

Toistakymmentä osanottajaa varovaisenkin arvion mukaan... Eiköhän tästä ihan hyvä miitti kehkeydy.
Olisiko ehdotuksia aloitusajaksi?
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Anu-Riikka

Joskus iltapäivästä olisi kai hyvä aloittaa, että vähän kauempaakin ehtii mukaan ilman erityistä kiirehtimistä. Minulle sopisi aloitus esim. yhden ja neljän välillä (olen siis tulossa varmasti). Onko kellään tarkempaa visiota miitin ohjelmasta? Ja missä tiloissa me siellä leirintäalueella ollaan? Sateen sattuessa katos olisi kiva ;-). Ja onko tarkoitus kokkailla, kuten jossain vaiheessa oli puhe? Jos meitä on tulossa se toistakymmentä henkeä, ei mökinvuokrauskustannuskaan nousisi kovin korkeaksi per henki. En kyllä tiedä, mikä on noiden isompien mökkien keittovarustus, olen itse nähnyt vain niitä 2 hengen lautamökkejä, joissa on pieni jääkaappi ja yksi sähkölevy. Isommissa saattaa olla kunnon hellatkin. Jos jollakulla paikallisella on aikaa, noita voisi olla hyvä selvitellä etukäteen.

Tässä vaiheessa voisi olla hyvä heitellä ideoita kehiin ja suunnitella vähän etukäteen, mitä tehdään (tutustumisen ja chilijutustelun lisäksi), että tietää, pitääkö ottaa jotakin varustusta mukaan.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Anu-Riikka"Tässä vaiheessa voisi olla hyvä heitellä ideoita kehiin ja suunnitella vähän etukäteen, mitä tehdään (tutustumisen ja chilijutustelun lisäksi), että tietää, pitääkö ottaa jotakin varustusta mukaan.

Iltapäivä, esim. klo 15? Sää tietysti ratkaisee aika paljon siitä mitä voimme tehdä (tai ainakin: miten...), mutta ajattelin että siinä vaikka klo 16 maissa (tai kun porukka on paikalla)voitaisiin pitää pikku "tervetuliaishetki" vaikka tämän meidän Inferno/keskustelu -porukan puolesta, ja juoda tervehdysmaljat... Tuolla kaapissahan on sellaisia chilimaljoja valmistumassa että oksat pois. ;)

Arvaan että monella on into iskeä kouransa heti jaossa oleviin tai nimelliseen hintaan myytäviin taimiin, siemeniin, hedelmiin - sitä puuhaa voidaan varmaan harjoittaa koko ilta.

Kehitän itse jotain chiliaiheista pikku kilpailtavaa, tms - ja voisimme vaikkapa ennen kokkailuja sun muita esitellä porukalle vähän erilaisia chilihedelmiä. Tietysti maistiaisineen. :)

Kokkauspuoleen varmaan säätila vaikuttaa. Eihän meidän mitään hirmuihmeellisiä siellä tarvitse kokata, mutta aika vähälläkin vaivalla saa kivaa aikaan. Kun itse kärrään aika paljon tuota väkevähköä chilijuomapuolta mukaan, toivoisin että jengi auttaisi napostelupuolen kanssa. Otetaan mukaan, ehdotan, syömä- ja juomapuolen lisäksi mitä nyt itse kukin haluaa muille näyttää tai jakaa. Aihepiirin kirjoja? Kieroja mausteita? Kaikki pakastimeen ylijääneet chilit?

Jos suinkin kerkiän, printtaan meille tyhmät "viralliset todistukset" eka chilitapaamisesta muistoksi! ;)

Jotenkin veikkaan että jos jengillä vain synkkaa eikä sää ole aivan "taivaalta sataa paskaa" -tasoa, siitä tulee oikein mukavaa - tuskin tarvitsee hirveästi väkisin keksiä tekemistä! :-)

Tomba

Hessu

Täältä voisi myös olla pari henkeä tulossa. Ajattelin ilmoittaa, ettei arvio kävijämäärästä mene kovin monta kymmentä prosenttia pieleen  :)

Janne

LainausKokkauspuoleen varmaan säätila vaikuttaa. Eihän meidän mitään hirmuihmeellisiä siellä tarvitse kokata, mutta aika vähälläkin vaivalla saa kivaa aikaan. Kun itse kärrään aika paljon tuota väkevähköä chilijuomapuolta mukaan, toivoisin että jengi auttaisi napostelupuolen kanssa. Otetaan mukaan, ehdotan, syömä- ja juomapuolen lisäksi mitä nyt itse kukin haluaa muille näyttää tai jakaa. Aihepiirin kirjoja? Kieroja mausteita? Kaikki pakastimeen ylijääneet chilit?

Kello 16 kuulostaa hyvältä. Itse saavutaan paikalle varmaan vähän ennen. Voisi olla hyvä jos kerroittaisiin vastaanotossa "bileistämme" niin voisivat ohjailla porukkaa oikeaan suuuntaan. Mökkivuokria voi sopia keskenään, me otetaan tosin se pienin vaihtoehto ihan itselle vaan... On hiukka helpompaa sitten noiden piskien kanssa.
Siellä varmaan on grillipaikkoja ja katoksia, mutta mä otan ainakin "kiinalaisen katukeittiöni" wokkeineen varoiksi mukaan. Sovitaan vaikka että pyöräytän pienet riisi/soosi -välipalat jossain välissä. Täytynee kurkistaa myös maustekaappiin jos löytyisi jotain hauskaaa ja vähän erikoisempaa maisteltavaksi...

Kukas lupautuisi tuomaan niitä paljonpuhuttuja dippejä ja salsoja? Tai voidaan mekin joku kulhollinen tehdä, ei niitä koskaan liikaa ole... Sipsejä ja nachojakin voisi ottaaa reilustikin, tuppaavat menemään tiuhaan tahtiin jos on hyvää seuraa ja olutta.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Tekla

Kello 16 on hyvä aika aloittaa. Sitä ennen ehtii mukavasti majoittua.

LainausVoisi olla hyvä jos
                       kerroittaisiin vastaanotossa "bileistämme" niin voisivat ohjailla porukkaa oikeaan suuuntaan


Mitä, jos sopisimme kuitenkin jonkin paikan, jossa tapaamme silloin kello 16? Esim. vastaanotossa tai keittokatoksen luona? Sieltä sitten voimme yhdessä hakea sopivan paikan illanvietolle. Näin olisi ehkä helpompaa löytää toisemme.

Minä ajattelin myös kaivella maustekaappia sekä tuoda mukanani tarpeita ainakin yhteen perussalsaan, luultavasti marinoituja chilejä ja paprikoita, papusalaattia ym. Vakaa aikomukseni on vielä kehitellä jokin chilisuklaabaakelssi, kun kerran on riittävästi testaajia paikalla.

Leero

Miten pitkä matka leirintäalueelle on rautatieasemalta? miten sinne osaa tulla?
Ostetaan GSM puhelimia

Aji Inferno

Chilisuklaata, chiliviinaa... tästä ei voi syntyä kuin legendaa! ;)  Sovitaanko että laitetaan mahd. mukaan jokin opaste sisäänkäynnin paikkeille, ja tavataan joka tapauksessa esim. klo 16 siinä samoilla tienoilla? Koska Murphyn Lait toimivat, lienee syytä antaa myös puhelinnumeroita kadonneiden chililampaiden löytämiseksi. Mut saa toivoakseni kiinni nrosta: 040-7723143. Tekstiviesti ainakin toimii. Voisi olla hyvä muutaman teistä muistakin antaa numeronne, niin vältytään liioilta probleemoilta. Sopivia ja oikeita probleemoja ovat ne, jotka seuraavat tervetuliaisdrinkkien nauttimista. On, meinaan, sen verran hurjia liemiä syntymässä. ;)

looris

Ei sinne Härmälään ehkä rautatieasemalta ihan kävellen mennä (matka 5 km), joten tässäpä vähän ohjeita. Tarkennuksia saa kysyä vaikkapa IRC:ssä kanavalla #chili :-)

Rautatieaseman pääovilta lähdetään suoraan köpöttelemään Hämeenkatua Keskustorille päin. Kun saavutaan niin sanotulle Koskipuiston alueelle (ennen Tammerkoskea ja siltaa), käännytään oikealle Hatanpään valtatielle. Kyseisen tien rannanpuoleisella puolella on liuta bussipysäkkejä. Siihen asetutaan odottelemaan.

Kun paikalle saapuu bussi numero 1, jossa yleensä jopa lukeekin "Härmälä", noustaan kyytiin. Rohkeimmat voivat kokeilla myös Pirkkalaan meneviä busseja, numerot 61, 62 ja 63. Nämä kaikki ajavat joka tapauksessa leirintäalueen ohitse vievää tietä.

Ehkä näppärintä on joko itse kartasta seurailla, milloin ollaan leirintäalueen lähistöllä tai pyytää bussikuskilta apua. Joka tapauksessa bussit jatkavat suoraan Hatanpään valtatietä etelään ja Hatanpään Nokia-rakennukset ja autoliikkeet ohitettuaan kaartavat oikealle Härmälään Nuolialantielle. Siellä se leirintäaluekin sitten on, ihan tien varressa oikealla puolella. En vaan nyt tähän hätään osaa sanoa mitään hyvää maamerkkiä, jonka kohdalla jäädä pois... bussit nimittäin jatkavat Nuolialantietä eteenpäin, ja leirintäalueelle pitää tämän tien varresta kulkea itse vähän matkaa rantaa kohti.

Räpelsin karttaa, josta saattaisi olla apua:
http://www.ermiksson.net/~laura/leirintaalueelle.gif
- itsekseen Tampereen karttoihin voi tutustua osoitteessa:
http://www.tampere.fi/ytoteto/kami/paikkat/tre/

Sekavin yöneuvoin,

looris