tammikuu 08, 2025, 04:53:07 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Bio Bizz

Aloittaja Juho, maaliskuu 10, 2006, 09:20:38 ap

« edellinen - seuraava »

Maakari

Öööö...
Eikö siis Biobizziä voi käyttää normi hydroissa ja bubblereissa?
Hain just postista ja laitoin ekat lannotukset multiin.
Toivossa on hyvä elää...

levo

Lainaus käyttäjältä: "Maakari"Öööö...
Eikö siis Biobizziä voi käyttää normi hydroissa ja bubblereissa?
Hain just postista ja laitoin ekat lannotukset multiin.

Niinkuin Fatalii totesikin... Topmaksia voi käyttää huoletta minkälaisessa hydrossa vaan.
Muut sarjan liemet alkaa olla vähän kyseenalaisia jo. Jotain muistan lukeneeni, että jotkut toimii jotenkin semmoisissa systeemeissä missä vesi ei ole kiertämässä... eli vettä ei kerätä ravinnesäililöön kastelun jälkeen.....
Bubleriin ei siis ainakaan!  :wink:
Lehtisumutustahan voi harrastaa sitten kasvualustasta/systeemistä riippumatta.
Chilipää #105 :: Jo vuodesta 2005! ;-)

Maakari

No voi vi***!
Olin kyllä saanu sellasen käsityksen et sitä voi käyttää vesiviljelyksessäkin. Enpä taida sitten koskaan alkaa vesiviljelyyn ko on noin kallis lannotus setti ostettua. Äiti ei taida tykätä jos sit alkais vesiviljelyä harrastaan ja tarvis ne toiset lannotteet. Niin ja vielä ne kimpsut ja kampsut mitä vesiviljelyyn tarvii... Ne meni sinne ne haaveet.
Toivossa on hyvä elää...

ilmari

Maakari: seuraileppa foorumia ja hommaa kun seuraavaksi on tarjolla tuota Kemiran Hydrolannosta... vähän tilanteesta riippuen, itse ostin 16e:llä noin pariksi vuodeksi lannotetta hydroilleni, ja niitä on siis useampia.

Alussa tulee helposti noita väärinkäsityksiä, että mikä sopii mihinkin, kyllä sitä ajan kanssa oppii... ei kannata heti lannistua! Ens vuonna vaikka laitat muutaman ämpärihydron Motonetin 5e pumpuilla (ämpäri ja kansi alle 2e, pumppu alle 5e, ruukku alle 1e, jne.) ei tuu kalliiksi....

Hiukan meni off topicikiksi mutta tosiaan, bio bizzejä aattelin tänä vuonna myös kokeilla... ainaki vähintään sadotuksessa :)

Nuuskapeke

Nyt on tullut annettua ilmeisesti liikaa tuota growta, kun lehdet rullaututuvat todella pahasti. Noin kerran viikossa olen korkillisen Alg-A-Miccia ja Growta antanut neljään litraan vettä sekoitettuna. Etenkin Bolivian Raibown lehdet ovat pahannäköisiä... :(  Starfish ja Turbo Pube taas kasvavat hyvin ilman mitään ongelmia.
Nyt oli tarkoitus puolille chileistä alkaa antamaan bloomia, kun pitkän aikaa olen kukkia nyppinyt ja ovat mielestäni riittävän kokoisia kukkimaan.  Pitäisikö nyt parin viikon ajan kastella pelkällä vedellä, kun tuo bloom sisältää myös jonkin verran typpeä, josta nuo vauriotkin ilmeisesti johtuvat?
Kasvit ovat olleet nyt noin 1kk lasitetulla parvekkeella, johon paistaa aurinko n.14.30-22.00. Jokaisen yön on parvekkeen ovi ollut avoinna hiukan ja tuskin kylmyydelläkään voi olla tekemistä asian kanssa, kun etelä-suomessa asun. Antakaa joku tietävä mulle ohjeet kuinka lannoitan eteenpäin, kun niin tarkkaan olen vajaa 4kk kasvattanu enkä tahdo munia koko hommaa... :cry:
Ja tuohon kukitukseen vielä, että enkait ole liian aikaisin alottamassa?

Fatalii

Ongelma tuossa on valon vähyys kontra tuo lannoite.. ilta-aurinko kun ei teholtaan vedä vertoja mitenkään aamuauringolle.
Muuten tuo korkillinen (litran pulloissa 10ml) neljään litraan ei kuulosta pahalta... itse olen kasvari ja ulkokasveille antanut 2-4 korkkia per 10L.

Toki jos käyttää esim vahvaa multaa biobizzin lisäksi niin ongelmia voi tulla.
The best chile pepper seeds available here:
http://fataliiseeds.net

Join Fatalii FACEBOOK with over 75 000 chileheads all around the world!
http://fatalii.net/fb

Check the latest chile articles and pictures here:
http://fatalii.net/
Being updated all year around

Nuuskapeke

Lainaus käyttäjältä: "Fatalii"Ongelma tuossa on valon vähyys kontra tuo lannoite.. ilta-aurinko kun ei teholtaan vedä vertoja mitenkään aamuauringolle.
Muuten tuo korkillinen (litran pulloissa 10ml) neljään litraan ei kuulosta pahalta... itse olen kasvari ja ulkokasveille antanut 2-4 korkkia per 10L.

Toki jos käyttää esim vahvaa multaa biobizzin lisäksi niin ongelmia voi tulla.

Kasvualustana toimii Kekkilän kasvuturve. Aluksi pidin chilejä parvekelasien takana ja nyt vaiheittain olen totuttanut niitä suoraan aurinkoon. Aurinko kyllä paistaa tuon mainitsemani ajan suoraan kohti kasveja, kun hyllyillä ovat.

Kärsä Babar

Pitäisi säilyä kunhan et säilytä valossa, valossa levättyy.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Avon Barksdale

Nyt ollut kesän käytössä Biobizzin grow ja bloom. Ajattelin pikku hiljaa tilailla tarvikkeita ensi kesää varten, niin mietin että minkä ravinteen voisi tilata noiden seuraksi turvekasvatukseen? Bioheaven oli näköjään aika kallista, niin kumman kannattaisi hommata kaksikosta Alg-A-Mic vai TopMax? Vai olisiko joku toisen merkin purkki parempi lisä bloomille ja growille?

cola

No tuota Top Maxia on todella moni kehunut ja se on syy siihen miks itsekkin sitä ostin.

Avon Barksdale

Osaisiko joku hieman tarkemmin kertoa asiasta

Kärsä Babar

Topmax taisi olla pääasiassa merileväuutetta, jokainen voi miettiä että onko siitä oikeesti mitään suurempaa hyötyä.
Itsellä oli tota topmaxia joskus, enkä huomannut mitään eroa missään.
www.chilitarvike.fi

Avon Barksdale

Lainaus käyttäjältä: "Kärsä Babar"Topmax taisi olla pääasiassa merileväuutetta, jokainen voi miettiä että onko siitä oikeesti mitään suurempaa hyötyä.
Itsellä oli tota topmaxia joskus, enkä huomannut mitään eroa missään.

Joo. Katselin tietoja myös Bio-Heavenistä netissä ja törmäsin seuraavaan:
LainausFeedback from customers suggests that overall results have stayed pretty much the same as before when you use this product, but tend to drop if you don't use it. Far be it from us to suggest that BioHeaven was actually a part of one of their other products and was removed to make a separate (and more expensive) product line...

Tekisi mieli ostaa joku uusi ravinne-purkki, mutta ovat sen verran hintavia että niistä pitää olla myös hyötyä.

cola

Tuskinpa se nyt pelkkää merilevää kuitenkaan on. Itse laiton kerran sitä ebbiin ja heti rupes kasvit kukkimaan, että en sit tiedä.(voihan olla että olisivat kukkineet muutenkin) kandee varmaan kysyä joltain kokeneemmalta kasvattajalta kuten esim Fatallilta.

Kärsä Babar

Fataliihan on tuota tuottetta kehunut, kuten kaikkia muitakin viherpeukun tuotteita. En tiedä vaikuttaako se asiaan että heillä on jonkinmoinen sponsori sopimus keskenään.
Kannattaa olla vähän kriittinen kaikille lisätuotteille koska ilmankin saa satoa ongelmitta. Postimyyntikuvastoissakin myydään tuotteita joilla tulee 300% parempi sato, uskoo ken tahtoo.
www.chilitarvike.fi

janne80

Lainaus käyttäjältä: "Kärsä Babar"Fataliihan on tuota tuottetta kehunut, kuten kaikkia muitakin viherpeukun tuotteita. En tiedä vaikuttaako se asiaan että heillä on jonkinmoinen sponsori sopimus keskenään.
Kannattaa olla vähän kriittinen kaikille lisätuotteille koska ilmankin saa satoa ongelmitta. Postimyyntikuvastoissakin myydään tuotteita joilla tulee 300% parempi sato, uskoo ken tahtoo.

Yhtyisin tähän vaikkakaan en fatalia halua milläänlailla halua mollatakkaan. mm. paljon paheksuttu vihreä substralin lannoite ½ suositellusta määrästä per kastelu antoi kaverilla melko kutkuttavia tuloksia joten alkukaudesta tuotakin voi käyttää mielestäni melko huoletta.  mutta ehkä tuo on sen biogrown korvaaja. Ensi kesänä on myös tarkoitus testata kanan shitin vaikutus rehuihin.

cola

:D  HAHAHAHAH joo olen aivan samaa mieltä tuosta Fatalista hän selvästikkin mainostaa Peukun tuotteita ja kehuu niitä maasta taivaisiin juuri tuon sponsori homman takia. Olisi pitänyt kertoa joku toinen kasvattaja jolla ei mitään mainos hommia ole mut ei tullut ketään muuta mieleen.

Minulla oli kanan pashaa tomaateissa ja paprikoissa kesällä ja se tosiaan toimii. Top Maxista vielä sen verran että vaikka olen sitä vasta niin vähän käyttänyt niin meinaan sitä jatkossakin käyttää. Onhan se kallista mut kasveihin joihin sitä laitoin niin rupes heti kukkimaan ja niihin joihin en laittanut ei kukkinut.(vaikka ei tuo vielä kauheesti mitään todistakkaan)

Kärsä Babar

Enkä minäkään väitä etteikö topmaxista ole mitään hyötyä ole. Varmasti se hyödyttää kasvia jotenkin, mutta onko siitä niin paljoa iloa että sitä kannattaisi ostaa?
www.chilitarvike.fi

manux

Kyllä topmax toimii, JOS on tarpeeksi valoa ja muutenkin olot kohdallaan kasveilla. Ainakin omat hydrokasvit tuotti viikossa topmaxin antamisen jälkeen  ihan uskomattoman paljon enemmän kukkia kuin aikaisemmin. Turvekasveissa toimii hitaammin. Tosin millekään keinovalo/ikkunalautakasveille en topmaxia uhraisi...

Ja tässä omia kuvia, jos haluaa pällistellä mitä topmax sai parvekkeella aikaan:
http://picasaweb.google.fi/StartBish/Plantut
http://picasaweb.google.fi/StartBish/Parveke200708#5097766783277501938

Fudurez

Siinähän on purkkien kyljissä se anniskelumäärä millilitroina per litra vettä. Niitä voi käyttää viitteellisenä, aluksi voi kokeilla kevyemmin ja sitten fiiliksen mukaan lisäillä :)