joulukuu 22, 2024, 06:54:50 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Akselsson 2024

Aloittaja akselsson1, tammikuu 14, 2024, 16:52:48 ip

« edellinen - seuraava »

akselsson1

Parin viimeviikon aikana Chinenset on alkanut pukata ihan älyttömästi podeja, oon ihan häkeltynyt. Lannoitusta oon alkanu nyt vähän vähentää. Jopa Black Naga on innostunut ja ainakin pari podia on tuloillaan, ja siitä oon tosi onnellinen kun se on aika harvinainen ja yks ihan mun suosikeista mausteena, ja mullakin on siemenet loppu ja vaan toi yks viimevuotinen puska jäljellä! Baccat porskuttaa myös ja ekat on alkanu ottaa väriä! jee!

Näyttäis kans siltä että nyt ainakin yks chinense risteytys tarttunut, pidetään vanhemmat salaisuutena, ja jos vaikka näistä sais siperrettyä oman lajikkeen jonain päivänä :) Jotku työnimet noille aihioille varmaan pitää kehittää että voi pitää lukua kuitenkin päivyrissä :)

Tuolle Bacca risteytykselle jota oon tänä kesänä kasvattanu monta puskaa niin oon kaavaillut että nimeksi voisi tulla simppelisti Aji Akselsson :D se rimmais ihan kivasti. mutta stabiiliin lajikkeeseen on vielä matkaa kun mennään vasta F1 ssä :D mutta ajatuksissa on yrittää että ekoista kypsistä lähtis heti kasvattaan syksyä vasten F2:a ja pienellä tuurilla ens kesäksi ois sitten teoreettisesti mahdollista saada jo F3 sta... Ainakin voi haaveilla :) Hyvät valot ja pieniä altakasteluruukkuja että satoaa aikaisin... eiks vaan? :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Tervo

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - heinäkuu 19, 2024, 13:23:54 ipHyvät valot ja pieniä altakasteluruukkuja että satoaa aikaisin... eiks vaan? :)

Pienet altakasteluruukut on syvältä, kotoa ei voi lähteä kuin pariksi päiväksi, poissa pidempään, niin rutikuivia.

akselsson1

Ei ne talvella tollanen joku ø150mm ruukku parissa päivässä mihinkää kuivu jos siinä kohtuullisen kokoinen baccatumm kasvaa :)

akselsson1

Ekat Jigsawit alkaa punastua  :fire:

Muutamassa eri puskassa Lemon drop x Aji mango podeja on alkanut muuttua oransseiksi. Aika jees väri mielestäni. Kohta vois koittaa makua  8)

Jamsteri

Lemon drop x aji mango näyttää kyllä aika herkulliselta! Mitä sille sun feikki-ajicristalille muuten kuuluu?

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Jamsteri - heinäkuu 23, 2024, 18:51:25 ipLemon drop x aji mango näyttää kyllä aika herkulliselta! Mitä sille sun feikki-ajicristalille muuten kuuluu?
Niin näyttääkin, jännityksellä odotan makutestin tuloksia  :chili:

Feikki AC on voinut ihan hyvin parvekkeella, poimin siitä yhden kypsän podin pari päivää sitten ja on siellä lisääkin tulossa. Makuodotukset ei sen suhteen ole kovin korkealla  :-\

akselsson1

Tässä pari päivää kattellu puskia vähän tarkemmin. Ja uusia podin alkuja tai jo keskikokoisia podeja on löytyny lehvästöistä semmoset määrät että voi morjens. Nyt olen huolestunut siitä että mitenhän nämä kaikki kypsyy ennen pakkasia :D Onnekseni kaikki on siis tosiaan astioissa jotka on teoriassa tuotavissa sisälle, mutta eri asia mahtuuko ne ja saako niitä irti toisistaan ehyenä.... :D
Viikonloppuna on varmaan tiedossa ekaa sadonkorjuuta, LDxAjiMangoa, joku Jigsawi,  ja ehkä Aji Fantasy stripey :)sisällä ollu CGN...Habanerossa on kaks kypsää ruskeaa möttiä :)

akselsson1

LemonDrop x AjiMango F1 maisteltu yksi kappale. Melkoisesti löytyy aromia ja myös suht kipakkaa poltetta joka tulee vasta hetken päästä hyvän maun jälkeen. Jatkoon ehdottomasti :)

akselsson1

elokuu 05, 2024, 07:41:06 ap #48 Viimeisin muokkaus: elokuu 05, 2024, 07:47:06 ap käyttäjältä akselsson1
Chinenseissä ja baccatumeissa sadonkorjuu alkanut, kuivailen sitämukaa lasipurkkeihin kun kypsyvät ja jauhatukset sitten joskus myöhemmin. Jigsaweista tuli aika napakat aromit keittiöön kuivatessa :D

raitapompulat Aji Fantasy Stripey.
Oranssit mötkylät LemonDrop x Aji Mango F1. Todella satoisa kasvi ja kuten yllä todettu, maku on tosi jees. Jopa ulkona autotallin tolpassa pienessä amppelissa pieni puska tuottaa niin että oksat notkuu. Ihan käsittämätön. F2 siemenet lähti jo idätykseen :P

marek

Satokauden alkaminen on aina niin riemullista ja värikästä  :)
Mitä muuta teet noista talteen kuin kuivaat?
Instagram #parvekepuutarhurinonneavuodesta2018
Blogi Chilin kosketus https://chilinkosketus.blogspot.com/

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: marek - elokuu 05, 2024, 09:51:37 apSatokauden alkaminen on aina niin riemullista ja värikästä  :)
Mitä muuta teet noista talteen kuin kuivaat?
Kiitos kysymästä :)
Chinenset oon yleensä lähinnä kuivannut ja jauhanut. Mietoja baccoja pystyy osan käyttämään tuoreeltaan ruuanlaittoon, mutta niitäkin on pitkälti kuivailtu :) Joidenkin jalosteiden kuten soosin tai hillon teko on ollut välillä mielessä mutta ei nyt ainakaan ole ollut ajatuksissa toteuttaa. Näin varmaan eniten siksi että jauheet on meillä päivittäisessä käytössä ja muut jutut voi sitten vähän päästä unohtumaan :D

marek

Tuoreena parasta  :) Tässä kohden saa nauttia siitä puolesta. <
Meillä menee talvella kuivattuna ja myös pakastettuna ruokiin. Hillot enempi eritystilanteisiin. Vinkkejä aina kaipaa, jos vaikka löytäisi jotakin ihan uutta (ja käyttökelpoista) tapaa säilöä niitä.
Instagram #parvekepuutarhurinonneavuodesta2018
Blogi Chilin kosketus https://chilinkosketus.blogspot.com/

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: marek - elokuu 05, 2024, 21:37:08 ipTuoreena parasta  :) Tässä kohden saa nauttia siitä puolesta. <
Meillä menee talvella kuivattuna ja myös pakastettuna ruokiin. Hillot enempi eritystilanteisiin. Vinkkejä aina kaipaa, jos vaikka löytäisi jotakin ihan uutta (ja käyttökelpoista) tapaa säilöä niitä.
Kerran tein omena-moruga hilloa :D Kaikki tuli syötyä eli ei se pahaa ollut :D Ohje löytyy foorumin ruoka osastolta mun ketjusta :D
Tuntuu että noita chinensejä ainakaan on melko hankala tuoreeltaan käyttää. Kun tulee se annostelun vaikeus, ja pahojen sattumien todennäköisyyskin nousee aika reilusti :D

akselsson1

Eilen sadonkorjuuta 100g. Jigsawia, bhut jolokia whiteä, ja oli siellä yks purple creamikin. Tein jigsaweista jauhetta. Satoa nyt kerätty vähintään 150g.

akselsson1

Viikonloppuna satoa kerätty, baccatumeja 70g.
Total= 220g

akselsson1

elokuu 14, 2024, 09:18:00 ap #55 Viimeisin muokkaus: elokuu 14, 2024, 09:19:34 ap käyttäjältä akselsson1
Kyllä se jigsaw vaan on hurja. Kapsaisiinia ihan tihkuu kun näitä avaa  :fire:

140g tuoreita kerätty. Jigsawia, bhut jolokia whiteä, sekä ekat normi Aji Fantasyt ja toi oranssi mötkö on kai olevinaan stripey. Bacca risteytystä tuli monta podia taas.

Viimekerran keräilyjen kuva jälkikädessä.

Jigsaw jauhetta  :chili:  :fire:

Chinenset kuivurissa, ajatus tehä BJW/jigsaw mix jauhetta  8)

Total = 360g

nörtti

Kiinnostais jatkojalostaa tuota sun risteytystä, eli jos LemonDrop x Aji Mango F1:stä löytyy siemeniä lähetettäväksi joku 5-10 kpl  niin mulle.
Saat jotain tietä mun oikean nimen ja osoitteen - vaikka täällä privaviestinä- jos homma käy.
Kuulostaa jotenkin meikäläisen talvi-bacca-projektilta :D
Jos ihmiseen ei ole manuaalia eikä sitä saa kytkettyä vikasietotilaan, en ymmärrä sitä.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: nörtti - elokuu 19, 2024, 09:26:31 apKiinnostais jatkojalostaa tuota sun risteytystä, eli jos LemonDrop x Aji Mango F1:stä löytyy siemeniä lähetettäväksi joku 5-10 kpl  niin mulle.
Saat jotain tietä mun oikean nimen ja osoitteen - vaikka täällä privaviestinä- jos homma käy.
Kuulostaa jotenkin meikäläisen talvi-bacca-projektilta :D

Laitan sulle YV :)

akselsson1

akselsson1

Tänään kypsyi eka C.Chinense Da Dog F6. Aika kiukkusen näkönen pieni podi, isompia tulossa kohta, vaihtavat jo väriä. Lisäksi pari Jigsawia ja Bhut jolokia whiteä. Yhdet tuli myös sugar rush stripeytä, Aji Akselssonia (oma risteytys) ja Aji Fantasy stripeytä. 50g yhteensä.

Total 470g. Jei.