Lämpötila

Aloittaja _Tumppu_, elokuu 18, 2024, 16:50:56 ip

« edellinen - seuraava »

_Tumppu_

elokuu 18, 2024, 16:50:56 ip Viimeisin muokkaus: elokuu 18, 2024, 16:57:00 ip käyttäjältä _Tumppu_
Moikka

Elikäs minulla koko kämppä nyt 30 asteinen kaikkialla, plus tietty lattialämmitys kyllpärissä. Onko tämä hyvä lämpötila idätykseen tai jopa taimeen asti? Oon ihan uusi näissä jutuissa. https://www.tokmanni.fi/led-valonheitin-100-w-v2-harmaa-8200-lm-6419860966700 riittäisikä tämmöinen alkuun? Siemenestä asti siis. Ja voiko tuommoisella kasvattaa vaikka2-3 chiliä pientä, vai vaatiiko vähän enemmän tehoa Kiitos jo etukäteen

Terveisin

_Tumppu_


Tervo

Kyllä toi lämpö pitäisi riittää, itää ne vähemmässäkin, ehkä vähän hitaammin. Mulla toi Nelson Gardenin lämpömatto, toiminut ihan hyvin pari kevättä. Toi kylppärin lattialämmityskin voi olla ihan jees, nämähän ei valoa tarvii ennen kuin ovat itäneet. Ja mitä muita kohtuullisia lämpölähteitä kotoa löytyy, jääkaapin päällä esimerkiksi.

_Tumppu_

Lainaus käyttäjältä: Tervo - elokuu 18, 2024, 17:03:16 ipKyllä toi lämpö pitäisi riittää, itää ne vähemmässäkin, ehkä vähän hitaammin. Mulla toi Nelson Gardenin lämpömatto, toiminut ihan hyvin pari kevättä. Toi kylppärin lattialämmityskin voi olla ihan jees, nämähän ei valoa tarvii ennen kuin ovat itäneet. Ja mitä muita kohtuullisia lämpölähteitä kotoa löytyy, jääkaapin päällä esimerkiksi.

Okei, kiitoksia viestistä Mutta riittäisikö nuo 2 valoa taimeen asti, tuskin kuitenkaan kokonaiseksi

terveisin

_Tumppu_

Tervo

Miksei riittäis, jos mulla riitti noi kaksi 20 wattista omatekemää. Kunhan vaan pidetään toi välimatka taimesta lamppuun sopivana, kasvun mukaan nostaen.


_Tumppu_

Moikka

Okei, ei siinä kai muu auta ku ruveta pikkuhiljaa ostoksille. Jos joulu-tammikuussa alottaisi prokkiksen. Kiitos vielö infosta!

Ystävällisin terveisin

_Tumppu_