tammikuu 09, 2025, 23:16:03 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Porin Amarillo

Aloittaja guardian, maaliskuu 27, 2006, 14:38:22 ip

« edellinen - seuraava »

guardian

Tuli tossa eilen testattua Amarillo Whisky steak, hot habanero kastikkeella. Annokseen kuului:
250g naudan pihvi (mun makuun medium) voideltu viski/cola seoksella ennen paistamista.
Punaviini kastike
Ranskalaiset
Punasipulia & maustevoita pihvin päällä
Maissin tähkä

Annokseen ei kuulunut habanero hot kastiketta, mutta pyynnöstä sen siihen sai. Itse annos oli ravintola annokseksi hyvän kokoinen ja NAM, mikä maku elämys. Poltetta ei habanero hot kastikkeessa liikaa ollut, loi kuitenkin maulle selkärangan. Aivan uskomattoman hyvä annos, parasta mitä olen Amarillossa maistanut. Hintaa annoksella toki oli jonkun verran, mutta kyllä mä sen 19.90€ tosta maksan uudestaankin.  :P

¿Por que no?

Amarillossa se habanero-kastike antoi elämyksen: tältä maistuu habanero! Olen minä lukenut, miten erimakuisia eri chilit voivat olla, mutta jotenkin sitä ahaa-elämystä mistään tietystä ei ole tullut. No nyt, kun viime kesän omista habaneroista on jäljellä muisto vain ja sitä pirun rawittia on tullut tungettua joka ruokaan ihan kyllästymiseen asti. Sitten habanero hot pocket suuhun: kuin olisi palannut viime kesän makumaahan! Hieno kokemus ja odotan sitä päivää kun taas pääsen maistelemaan amarilloon...

Ruoka oli siis loistavaa, mutta sen hetken maustoi vielä vähän paremmaksi tuo ihastuminen tuohon pieneen chiliin. Onneksi viime kesän puskan jälkikasvua kasvaa parvekkeella!

Jesse

Omasta mielestä tuo setti taas oli aika vaisu esitys :( Pienet ranskalaiset, mauton pihvi ym itse ainakin saanut useasti ihan kotonakin parempaa nautaa. Hot pocket taas toimi ainakin omasta mielestä huomattavasti paremmin ja hintalaatukin ihan kohdallaan. Niin ja tuossa viikon aikana kävin 3x kertaa Amarillossa niin yhdesti tuli lasin mukana tupakinpuruja njamm :?

quethania

Pitää ehdottomasti mennä pistäytymään Porin Amarillossa uusimassa lomamatkalla Vaasassa kokemani infernaalinen makuelämys. Se Habanerokastike oli suorastaan taivaallista!! :D Sopivasti potkua. Vieläkin nousee suu hevosenkengälle, kun muistelen makuelämystäni... Otin alkupaloiksi sipulirenkaita habanerokastikkeen kanssa, ja voin kyllä vakuuttaa, että maku teki vaikutuksen. Sitä olis voinut kyllä syödä enemmänkin. Jos vaikka ensi kerralla doggybagiin... Vois vaan olla, että ei mee selitys läpi jos sanoo että tulee koiralle :roll:

Onneksi noissa Amarilloissa on samat ruokalistat. Pikkasen heittäis arvokkaaksi, jos täältä pitäisi joka kerta ajella tuonne Vaasaan asti makuhermoja hellimään. Nyt riittää, kun Poriin saakka ajelee. Itseasiassa. Voisi sitä ehdotella tuolle isännälle, josko vaikka tänään maistuisi pihvi
Aakkosjärjestyksessä, ahneet ensin!

Hannele

Olen käynyt Amarillossa useitakin kertoja, koska se nyt vaan sattuu olemaan paras mexikolaista ruokaa tarjoava ravintola täällä Suistomaalla. Vaikka silti vain kalpea aavistus esim. Santa Fe ketjun vastaavista.

Viime perjantaina vahvistui taas kerettiläinen ajatus. Aika kallista verrattuna määrään ja laatuun. Otin Fajitas annoksen ja ihan turhan paljon oli sitä sipuli ja paprika paistosta  verrattuna muuhun. Salsa, guacamole ja creme fraiche oli niin pienissä kupeissa, ettei riitä koko annoksen ajaksi...lisäkuppi 0,80 senttiä ja siinä on noin ruokalusikallinen.

Ruoka on kyllä laitettu näyttävästi tarjottimelle, siitä pisteitä.

Neutroni

Tuo Amarillon habanerokastike antoi minullekin lopullisen motivaation toteuttaa pitkän hautomani suunnitelma chilinkasvatuksen aloittamisesta. Täytyy ehdottomasti joku kerta pistäytyä raflaan uudelleen.

Kartsu

Nyt kun Rillossa lista vaihtui, onko kukaan ehtinyt kokeilemaan uuden listan tuotteita?
Sen mitä sieltä keittiöstä on huomannut niin ainakin haba-soosia kuluu nykyään paljon enemmän. Olisko porilaistenkin maku siirtymässä väksempään suuntaan.
Ja kun habaa menee enemmän, on tääkin saanu hyvin siemeniä poistettua omiin ruukkuihin kasvamaan.
Mutta kertokaa nyt mitä mieltä olette uudesta listasta?
Väksää, eikö totta...

Jesse

Lainaus käyttäjältä: "Kartsu"Nyt kun Rillossa lista vaihtui, onko kukaan ehtinyt kokeilemaan uuden listan tuotteita?
Sen mitä sieltä keittiöstä on huomannut niin ainakin haba-soosia kuluu nykyään paljon enemmän. Olisko porilaistenkin maku siirtymässä väksempään suuntaan.
Ja kun habaa menee enemmän, on tääkin saanu hyvin siemeniä poistettua omiin ruukkuihin kasvamaan.
Mutta kertokaa nyt mitä mieltä olette uudesta listasta?

En tiedä mistä johtuu, mutta tuntuu että huonompaan suuntaan lähti menemään. Yksi vakio setti minkä tapasin amarillossa syödä oli habanero hot pocket ja uuden listan tullessa koko annos korvattiin vastaavalla annoksella joka noin 5e kalliimpi. Jälkiruokana tapasin aina ottaa cowboys choice pirtelön joka on wiskillä höystettynä yks parhaista pirtelöistä koskaan, luonnollisesti uudesta listasta tämäkin oli poistettu. Eli ruokalistan uusiminen omalle kohdalle perseestä.