kesäkuu 26, 2024, 10:43:45 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Inferno Megatesti: Blair's kastikkeet

Aloittaja Aji Inferno, huhtikuu 10, 2006, 20:06:12 ip

« edellinen - seuraava »

sheol

Kiinnostaisi minuakin tämä soossien säilyvyys. Jääkaapista löytyy Vicious Viper ja Dave's Ultimate Insanity pullot joissa on parasta ennen päiväys 08/2006. Vieläköhän näitä kuinka pitkään uskaltaa oikeasti käyttää?

JuAn

Nyt on maistettu Jalapeno soossia ja Muertea. Molemmissa tuo lime tuo mieleen kovasti Nando's soossit mitä täältäkin saa paremmista kaupoista. Limeä on vaan vähemmän, liekkiä reilusti enemmän. Muerte on näistä parempaa mielestäni.

Mouru

Itse oon nyt viimeaikoina maistellut eri ruokien kanssa tuota PSE kastiketta ja kyllä melko riittoisaa on  :)
Oon esim. (lisätyn)suolan voinut jättää kokonaan pois kun olen tuota ruokiini annostellut. Nyt sitten kun on jossain syönyt "suolattua" ruokaa niin maistuu suola liikaakin...
Annostelen semmosen fondue-haarukan kärjillä ja ainakin keitoissa pari kärjellistä on aivan tarpeeksi minun makuuni. Huomannut kyllä että toleranssi kasvanut tuossakin  :)
Seuraavaks pitäis korkata toi MegaDeath puteli...
Joo, aika noviisi vielä näissä kastikkeissa mutta etenen hitaasti ja nautiskellen  :P

Tupe

Tullut itsekin noita Blair'sin kastikkeita maistettua ja kyllä sitä teelusikallisen megadeathia jälkeen hiukan mietti, että tarviiko vieläkin tulisempaa soosia? Omalla kohdalla vastaus on ei, mutta kaikille mega ei riitä...

Ehkäpä siinä vain askarruttaa se, että itse olin aikamoisissa vaikeuksissa ton lusikallisen jälkeen ja mieleen paloi kuva että ei tota tulisempaa edes ole! Mutta on sitä... Paljonkin tulisempaa!

Naxatax

Hyvin pitkästä aikaa taas kirjoittelen kun chilisadon pilallemeno sai harrastuksen tyrehtymään kokonaan.

Mutta itse asiaan. Puljusta näyttäisi ainakin saavan joitain Blairin kastikkeita, esim Private reserveä ja Daven säädettävää chilimaustetta. Kummatkin näyttää parhaillaan olevan "ei varastossa", mutta 31.8 näyttää tulevan seuraava satsi. Tuote tulee postissa tai sen voi käydä noutamassa Helsingistä.

Nyt on taas uusi kasvatuskausi menossa  :wink: [/i]

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Naxatax"Hyvin pitkästä aikaa taas kirjoittelen kun chilisadon pilallemeno sai harrastuksen tyrehtymään kokonaan.

Mutta itse asiaan. Puljusta näyttäisi ainakin saavan joitain Blairin kastikkeita, esim Private reserveä ja Daven säädettävää chilimaustetta. Kummatkin näyttää parhaillaan olevan "ei varastossa", mutta 31.8 näyttää tulevan seuraava satsi. Tuote tulee postissa tai sen voi käydä noutamassa Helsingistä.

Nyt on taas uusi kasvatuskausi menossa  :wink: [/i]


Tervetuloa takaisin!! Ja parempaa onnea kasvatuskaudelle! :-)

teppo42

Joo mullakin ois tota Daves Insanity Private Reserveä, vuosikertaa 2004. Mahtaneeko olla vielä käyttökelpoista (avattu varmaankin joskus 2005?) Jotenkin kuvittelisin itsekin että tuo ei mene ikinä miksikään... Pullostakaan en löydä mitään parasta ennen -merkintää tai vastaavaa.

rouskuttaja

On tuo PSE kyllä aivan järkyttävän makusta.
Olihan siinä se poltekkin  :twisted: Mutta jostain syystä maku vei enemmän huomion, joka ei meinannut irrota suustakaan millään.
Työnsin sen jonnekki jääkaapin perukoille ettei tartte vähään aikaan edes vilkaista kyseistä soossia. :x

Salsa de la muertteja varsinkin jalapeno death olivat hyviä.
Sellaisenaan maistettuna maku oli molemmissa varsin "monivivahteinen".
Voi hyvin kuvitella että ruuan seassa pääsevät vasta elementtiinsä.

Mikko

Muertea tykkään vetää ihan paahtoleivän päällä. Maku ja tulisuus sopivasti kohdallaan. Taidan kuitenkin ensi kerralla tilata jotain tujumpaa lisäksi, kun ei tuo pari pulloa kauaa kestänyt... Mitähän kannattaisi seuraavaksi kokeilla?

IlkkaM

Perjantaina tuli ihka ensimmäinen Pepper Kingin paketti kotiovelle asti  :D . Kämmenet hikisinä korkkasin Blair's:n Sudden Deathin ja kaadoin puolikkaan teelusikallisen. Onnistuin sotkemaan pullon kierreosan kastikkeella ja lipaisin sen puhtaaksi. Vielä ei tuntunut kauheaa poltetta ja melkein petyin. Mutta mutta... kun teelusikka oli nuoltu puhtaaksi niin hetken päästä alkoi todella poltella. On kyllä tosi tuhtia tavaraa, lautaselliseen spagettia ei tarvinnut kun pari pikku tippaa niin otsalla kelmeili reipas hiki  :D .

PMHG

En tiedä miten kastikkeiden kohdalla nuo scovillet pitävät paikkansa.
Tilasin tuollaista Blair's mega death soosia ja oli aika pettymys. Jos siinä on oikeesti 300-400th scovillee niin on mun elimistölle tapahtunut aika dramaattisesti jotain. Pystyn käyttään tota kastiketta melkeenpä ketsupin tavoin ainoastaan maku on paljon pahempi. Lisäksi ovat käyttäneet sen tulisuuden aikaansaamiseksi piperiiniä sillä' mulla polte tuntuu kielen etuosassa.
Tästä viisastuneena teen itse kastikkeeni ja pohjaksi tilasin tollasta ->      Mad Dog 38 Special 3 Million Scoville lupaavat olevan 0,5% tota scovillee.

Tosta kun vääntää ittelleen sopivan tulisen kastikkeen....

Joku vois neuvoa jos on kokeillu, meneekö tuommosen aineen laimennus miten? Eli jos otan ko. kastiketta 100ml ja lisään vettä 100ml niin scovillet puolittuu? Vai onko se vaan kokeiltava?

HerraDI

Ainakaan Blair's jersey death ei  jossain arvioituun 750 000 scovilleen asti tunnu yltävän. Vertailu kohtana oli caribben red habanero, jota sama määrä kuin kastiketta poltti aivan erilailla vaikka scovilleja taitaa maksimissaankin olla "vain" 445 000. Mutta scoville luvuista huolimatta, varsin vahvaa on jersey deathkin.

ajke

Jersey death oli ihan käyttökelpoista. Hupailupulloksi ostin töihin, mutta ruokaan se menee sittenkin.

T-lusikallinen JD soossia, 400g kanasuikaleita ja paketti nuudelia, vähän muita mausteita. Jaksaa taas kotiin asti  8)

PMHG

On tuo Mad dog 38 vaan tiukkaa kamaa!! En oo uskaltanu raakana laittaa suuhun ja tuntuu et se ei oikeen laimennu ainakaan nopeasti mihinkään kastikkeeseen vaan tulee suuhun "raakana" siellä seassa. Polte on aika kova ja ei voi verrata Mega death kastikkeeseen samana päivänä.
Lisäksi ei maistu oikeestaan millekkään joten voin vaikka mansikkahillon muuttaa aikas tuliseks, jos siltä tuntuu....

Xbow

Njoo, taitaapi olla aikas tavalla heittelyä noissa Blairin tulisemmissa Death sooseissa. Itse hankin tässä putelin Mega Deathia, ei kyllä omassa suussa maistunut miltään 500k shu kastikkeelta. Itsekasvatettu tuore habanero tahi Naga potkii selvästi tiukemmin. Jopa Lemon Drop tuntuisi ehkä olevan samaa luokkaa. Oli se sentään Jucarteco soosia tai habatabaa selkeästi tulisempaa, oma veikaukseni olisi luokkaa 100k shu.

Maku on sellaisenaan maisteltuna, miten sen nyt kuvailisi, lienee 'tunkkainen' sopiva adjektiivi. Kyllä tämä varmasti sopii moneen ruokaan, eiköhän tuo tunkkaisuus hälvene, kun lämmittää lihan kanssa, täytyypi kokeilla.

Tuli myös syötyä ravintolassa Jersey Deathilla boostattua kastiketta Fajitaksen kylkiäisenä. Sama maku tuli esiin, mutta Fajitaksen sisällä se maku hälveni riittävästi, oli ihan hyvvee, kunhan vaan annosteli suht inhimillisiä määriä. Meni melkein koko kippo :)

Tiedä sitten, onko Death soossien kapsaisiini koostumus sen verran poikkeava ettei se toimi kaikille niin hyvin, vai onko yksinkertaisesti heittelyä aineen koostumuksessa niin paljon. Nythän Blair's in lippulaivasoossit muuttuvat, kenties noiden wanhempien 'kunkkusoosien' laatukontrolli on hieman laveampaa, kun niitä tehdään isommalla volyymillä, tiedä häntä.

Edit: Kyllä minun Mega Death soossi tosiaan on aikas 'kompaktia', teelusikallinen desiin salsaa ni tuli kummasti 'ytyä', muttei mitään mahotonta. 100k SHU mennee rikki komiasti, mutta en usko että lähellekään 500k SHU taveraa. Johonkin laimennettuna tästä saapi ihan kelpo pöytämaustetta, kunhan vaan MD:n ominaismaku saadaan sovitettua siihen terästettävään soossiin. Hyviä ehdotuksia tyyliin 1 tl MD:tä, sitä ja sitä salsaa tms soossia otetaan vastaan :lol:
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

panama

pitäisikö Blair's puredeath saucen polttaa kieleen reikiä?
minulle tapahtui tämä ja nyt on kieli aika ikävän näköinen.
liekkö menny hapoksi tai jotain? kunnon viiltoja ja venttejä kieli täynnä.
sormenpäällä maistoin ihan vähän ja hyvälle maistui,eikä polttanut liikaa.
yhtäkkiä aloin tuntemaan kielessä mukavan yllätyksen ja kieleni on paskana..

Kärsä Babar

Ota kielestäsi kuva ja laita tänne.
Ettei vaan olisi jokin allerginen reaktio tai jotain muuta vastaavaa.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

panama

Lainaus käyttäjältä: "Kärsä Babar"Ota kielestäsi kuva ja laita tänne.
Ettei vaan olisi jokin allerginen reaktio tai jotain muuta vastaavaa.


hahah, huomenna uspijohto kaupasta kieli jakoon:)

Aji Ungreat

Lainaus käyttäjältä: "panama"pitäisikö Blair's puredeath saucen polttaa kieleen reikiä?
minulle tapahtui tämä ja nyt on kieli aika ikävän näköinen.
liekkö menny hapoksi tai jotain? kunnon viiltoja ja venttejä kieli täynnä.
sormenpäällä maistoin ihan vähän ja hyvälle maistui,eikä polttanut liikaa.
yhtäkkiä aloin tuntemaan kielessä mukavan yllätyksen ja kieleni on paskana..


Kuulostaa aika ilkeältä! Kuvaa odotellessa vaikka tuskin mitään osaan avuksi sanoakaan.
Jossei viina, sauna ja kitara auta, on tauti kuolemaksi.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Aji Ungreat"
Lainaus käyttäjältä: "panama"pitäisikö Blair's puredeath saucen polttaa kieleen reikiä?
minulle tapahtui tämä ja nyt on kieli aika ikävän näköinen.
liekkö menny hapoksi tai jotain? kunnon viiltoja ja venttejä kieli täynnä.
sormenpäällä maistoin ihan vähän ja hyvälle maistui,eikä polttanut liikaa.
yhtäkkiä aloin tuntemaan kielessä mukavan yllätyksen ja kieleni on paskana..


Kuulostaa aika ilkeältä! Kuvaa odotellessa vaikka tuskin mitään osaan avuksi sanoakaan.


Ei taida olla vitsin paikka, ei. Allergialta kuulostaa - ja lääkärin paikalta!