WHIPPET`S TAIL CHALLENGE 2006 -Päiväkirja ja kannustusthread

Aloittaja Nike, huhtikuu 12, 2006, 11:25:32 ap

« edellinen - seuraava »

TheBigX

Ohhoh! Mikähän hänen salaisuutensa on... Luulisi, että Suomen pidempi päivä suosisi meitä.  :D Isellä ei ole vielä tullut nuppuja, mutta itselläni ainakin kasvit ovat kärsineet kun olen ihan pieninä niitä nyppinyt. Siinä on sitten samalla lehdenalutkin ilmeisesti vahingoittuneet. Eli varovaisuutta nyppimiseen.

Omskakas

Eikö kukaan ole koittanut vesiviljelyä?  Sitä ei kai ole kiellettykään? :?

Nike

Jonnilla tuossa ylempänähän on toinen hydrossa  :wink:
Mummoni viljelyohje:"Juuret tulevat multaan."

Makee

Lainaus käyttäjältä: "Jonni"mun hydro ja multa update:

http://linuxi.org/kuvat/04052006a.jpg

http://linuxi.org/kuvat/04052006b.jpg

Toi ei oo kai se paras tapa, että foliolla vuoraa ton kannen. Sekoittaa kasveja kun alapuoleltakin tulee valoa -> ei hyvä

Omskakas

Lainaus käyttäjältä: "Nike"Jonnilla tuossa ylempänähän on toinen hydrossa  :wink:

:sokea:  :oops:

JaGho

Minun kasvini ei oikein näytä toipuvan.  :?  Lehdet ovat ihan vähän kasvaneet ja uuden lehtiparin pää näkyy ihan vähän.  :?
Taitaa kohta jäädä tämä kisa kesken.
Chill maan!

Jore

Lainaus käyttäjältä: "ChiliPark"
Olen savuttanut sekä varren pönäkkyys, että pituustavoitteen.

JS

Voisitko kertoa tarkemmin tuosta savustusmenetelmästä?  :wink:
Jalapeno = Pelaan jo

Makee

Lainaus käyttäjältä: "ChiliPark"Menetelmä on hyvin yksinkertainen.

Aina kun olen mennyt ulos röökille, olen ottanut kilpailukasvin mukaani.

Meikäläisen savutellessa on kasvi tavoittanut ihannemittansa...

JS

Varo mosaiikkivirusta

Nike

Tätä mosaiikkiviruksen tarttumista ostetusta, teollisesta tupakasta olen miettinyt; onko se todella(kaan) mahdollista? Ymmärrän kyllä että jos kessua kasvattaa viereisessä ruukussa, niin silloin se voi kasvista toiseen hypätä,mutta että kuivatussa ja käsitellyssä tupakanpurussa...

Lumipallo

Lainaus käyttäjältä: "Nike"Tätä mosaiikkiviruksen tarttumista ostetusta, teollisesta tupakasta olen miettinyt; onko se todella(kaan) mahdollista? Ymmärrän kyllä että jos kessua kasvattaa viereisessä ruukussa, niin silloin se voi kasvista toiseen hypätä,mutta että kuivatussa ja käsitellyssä tupakanpurussa...

Voi kyllä se on. Annoin yhden habaneron taimen naapuriin (he tupakoivat säännöllisesti), kävin sitten parin päivän päästä kattomassa niin taimi oli _erittäin_ kuolleen näköinen.

Makee

Lainaus käyttäjältä: "Nike"Tätä mosaiikkiviruksen tarttumista ostetusta, teollisesta tupakasta olen miettinyt; onko se todella(kaan) mahdollista? Ymmärrän kyllä että jos kessua kasvattaa viereisessä ruukussa, niin silloin se voi kasvista toiseen hypätä,mutta että kuivatussa ja käsitellyssä tupakanpurussa...

Itelle ainakin tullu semmonen käsitys, että ihan niistä valmiista tupakoista vois jopa tarttua tuo virus. Paremmin tietävät voivat korjata :)

edit: löysin chilemanin sivulta tämmöisen:

"Tobacco Mosaic Virus (TMV) is a highly infectious and persistent disease is carried by tobacco in cigarettes and is spread mechanically, by infected hands touching tools or plants. Symptoms can include curling leaves, spotted or mottled fruit, stunted plants and excessive leaf drop.

Smokers should disinfect hands (milk kills TMV) thoroughly before gardening. Growing resistant varieties is the best prevention. Early detection and removal of infected plants helps, but complete control is often difficult. Further Information Sources: The University of Maryland Cooperative extension www.hgic.umd.edu"

Eli nähtävsti kyllä se noin leviää

Jonne

Warcock

Lainaus käyttäjältä: "Makee"(milk kills TMV)

pitää vissihin uittaa kätensä maidos aina ennen kasveihin koskemista...  :roll:
tulee kyl käytettyä desinfioivaa käsihuuhdetta tupakalla käynnin jälkeen..jäänyt kotonaki tavaksi ku töissä hätyy niin tehä....  :wink:
Tomppa

Nike

No mä kyllä röökaan kanssa, ja kasvit on usein parvekkeella vieressä seurana, ja mosaiikkivirus on kyllä jäänyt vielä näkemättä... *kopkopkop*

JaGho

Mosaiikki virus leviää niin että jos polttelet röökiä ja kosket kasveihisi sen jälkeen niin kasvisi voi saada mosaiikki viruksen. Eli siis mosaiikki virus siirtyy tupakasta sormiisi ja kun kosketat kasviasi se saa viruksen.
Tämä ei kyllä sitten tarkoita että aina kun poltat tupakkaa ja kosket kasviisi niin se saa tartunnan, ei tämmöisiin kovin usein törmää.
Chill maan!

Warcock

Lainaus käyttäjältä: "JaGho"Mosaiikki virus leviää niin että jos polttelet röökiä ja kosket kasveihisi sen jälkeen niin kasvisi voi saada mosaiikki viruksen. Eli siis mosaiikki virus siirtyy tupakasta sormiisi ja kun kosketat kasviasi se saa viruksen.
Tämä ei kyllä sitten tarkoita että aina kun poltat tupakkaa ja kosket kasviisi niin se saa tartunnan, ei tämmöisiin kovin usein törmää.

Leviääkö se virus sit tupakan savun mukana vai kuoleeko lämpöön(tulipään lämpö n.700astetta)...  :?
ku nyt on tosta koskettelusta vain kokoajan puheltu....  :shock:
Tomppa

Nike

Niin, erittäin harvoinhan sitä niihin itse puruihin tulee koskettua...

Nike

Mulla on ihan identtinen toi kasvi; kaksi pientä haaraa jossa nuppuja? Toi katkennutkin kasvi tekee uusia versoja,taitaa tulla kolme uutta haaraa;tiedä vaikka siitä tulisi vielä se satoisampi yksilö.

Nike

Tässäpä tämä taas. Pituutta on nyt 36cm. Toivottavasti tuosta stendarista ei tullut mosaiikkivirusta  :wink: