tammikuu 06, 2025, 21:57:17 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Physalikset

Aloittaja Tupakka, huhtikuu 19, 2006, 19:23:51 ip

« edellinen - seuraava »

JartsaP

- Toista yksilöä ei tarvita, kuten lähes kaikki muutkin koisokasvit, on ananaskirsikkakin itsepölytteinen.
- Myrkyllisiä ovat kaikki muut kasvin osat, mukaanlukien se lyhty hedelmän ympärillä, monien lähteiden mukaan myös raa'at marjat.

mau

Lainaus käyttäjältä: "Smaug"Mulla ei ole oikeastaan varsinaisia sato-odotuksia, kunhan kokeilin mitä siitä tulee. Olen joskus onnistunut kypsyttämään myöhässä olevan tomaattisadon raahaamalla ruukut sisälle. Täytyy vissiin raivata tuolle ruukulle paikka ja hankkia jostain lisävaloa kunhan muuton aika tulee.

Ananaskirsikka kannattaa talvettaa - sen voi leikata alas niin ei vie paljon tilaa. Toisena vuonna sato on kymmenkertainen ja kypsyy paljon aikaisemmin. :D

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Smaug"Vielä yksi kysymys.... Kun se on koisokasvi.... Ovatko ne lehdet ja varret myrkyllisiä, vaikka itse hedelmä on syötävä?

Myrkyllinen on, siinä määrin että esim. mulle pelkkä kasvin lehtien kosketus aiheutti aina voimakkaan allergisen kohtauksen (ihottuman ja aivastelua)... Ei siis välttämättä paras kasvi allergikoille.

Janne

Lainaus käyttäjältä: "mau"
Ananaskirsikka kannattaa talvettaa - sen voi leikata alas niin ei vie paljon tilaa. Toisena vuonna sato on kymmenkertainen ja kypsyy paljon aikaisemmin. :D

Jos sato on toisena vuonna kymmenkertainen niin en kyllä lähtisi talvettamaan :D.
Pari ananaskirsikkapuskaa tuotti jokunen vuosi sitten sellaisen sadon ettei vieläkään tee mieli edes nähdä niitä pirun marjoja :)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Smaug

Minä olen havainnut vaan pientä "tuntemusta" käsissä, jos on ollut pakko käsitellä sitä kasvia. Noin muuten olen ottanut aika varman päälle ja ollut hipelöimättä lehtiä ja varsia.

Mitenkäs tuo ananaskirsikan talvettaminen tapahtuu? Meillä ei ole mahdollisuutta saada sitä pimeään ja viileään sen paremmin kuin valoisaan ja viileäänkään. Monivuotiset yrtit ja mansikat on talvetettu parvekkeella kylmälaukkuihin pakattuna. Kaikki muut ovat sisällä huonekasveina ja niille on koetettu järkätä lisävalot talvikuukausiksi a pitää punkkikanta aisoissa.

mau

Lainaus käyttäjältä: "Smaug"Mitenkäs tuo ananaskirsikan talvettaminen tapahtuu? Meillä ei ole mahdollisuutta saada sitä pimeään ja viileään sen paremmin kuin valoisaan ja viileäänkään. Monivuotiset yrtit ja mansikat on talvetettu parvekkeella kylmälaukkuihin pakattuna. Kaikki muut ovat sisällä huonekasveina ja niille on koetettu järkätä lisävalot talvikuukausiksi a pitää punkkikanta aisoissa.

Olen leikannut varret parinkymmenen sentin tapeiksi niin että muutama lehtikin on jäänyt jäljelle. Ruukut ovat olleet ikkunalla eikä punkeista tai muistakaan ötököistä ole ollut haittaa. Lpt ei myöskään näytä vaikuttavan seuraavan kesän satoon: joskus kasvit ovat olleet viileämmässä, joskus normaalissa huoneenlämmössä. Lisävaloa olen antanut vasta kevätpuolella, kun kasvu alkaa.

En muuten ymmärrä, miten kukaan voisi kyllästyä ananaskirsikoihin - pistelen päivittäin kaikki kypsät hedelmät parempiin suihin eikä niitä koskaan ole ollut liikaa! Tosin olen kasvattanut niitä tosissani vasta seitsemän vuotta eikä kasveja ole kuin puolenkymmentä...  :?

bassino

"As long as there are Peppers, there is Hope"
(a new Finnish proverb)