tammikuu 09, 2025, 12:35:04 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Himpisen chili innostuksen alku...

Aloittaja himpinen, huhtikuu 27, 2006, 14:10:27 ip

« edellinen - seuraava »

Vilho

Tuosta löytyy asiaan liittyvää keskustelua sivulta 2 alkaen.

http://javu.kapsi.fi/inferno/viewtopic.php?t=1042

Toivotaan, että linkki toimii...  :oops:

Nuthead

niin herää sitten kysymys että kumpi on nätimpi. Palanen foliota vai maitopurkki saksittuna!?!?!   :twisted:
-pähkinäpää-

himpinen

heitin ton folion nyt sit meneen varmuuden vuoks ja pistin noi kivet sit sen kivivillan päälle. estää ainakin osan valon pääsyn, mut jättää kuitenkin "happirakoja"... Mä tykkäsin kyllä ite henkilökohtasesti tosta foliosta ja on se nyt kuitenkin miljoona kertaa nätimpi kun joku saksittu maitotölkki.

Jore

Lainaus käyttäjältä: "himpinen"Mä tykkäsin kyllä ite henkilökohtasesti tosta foliosta ja on se nyt kuitenkin miljoona kertaa nätimpi kun joku saksittu maitotölkki.

Kukas nyt maitopurkkeja viittii käyttää?
Mulla on valkoisia tarrapintaisia muoveja, joita olen siististi leikannut kannen päälle,
Tulee toooosi nätti :)
Jalapeno = Pelaan jo

Nuthead

Kysy esm. Toivolta!  :twisted:  :lol:  :lol:
-pähkinäpää-

himpinen

Lurautinpa 2ml. Matoa ja Microa lisää jalapeñolleni, kun ei ole minkään näköistä kasvua havaittavissa... Juuret se on kyllä komeet jo kasvattanut, mutta muuten kasvi on kyllä tosi huonosti kasvanut... Eli nyt sillä on Matoa 9ml. ja Microa 7ml. noin seitsemässä litrassa vettä.

Omskakas

Lainaus käyttäjältä: "himpinen"Lurautinpa 2ml. Matoa ja Microa lisää jalapeñolleni, kun ei ole minkään näköistä kasvua havaittavissa... Juuret se on kyllä komeet jo kasvattanut, mutta muuten kasvi on kyllä tosi huonosti kasvanut... Eli nyt sillä on Matoa 9ml. ja Microa 7ml. noin seitsemässä litrassa vettä.

"Liikaa, vain vähän liika on riittävä annokseni. Liikaa, vain vähän liikaa mä tarvitsen ravinnokseni..."

Noin pienelle kasville. Suosittelen 7 litraan vettä jotakuinkin 3 ml mikroa ja samanverran matoa. Vesiviljelyyn siirrokkaat muuten kasvattavat ensin reilusti juurta ennen kuin suostuvat tekemään lisää lehtiä, joten ei hätää sinänsä.

himpinen

Ei vaan kyllä suostu ymmärtään, että hydro jota kaikki kehuu ei kasvata tippaakaan ja sit taas altakasteluruukku (jossa on vielä kolme chiliä yhdessä ruukussa) jota kaikki haukkuu kasvattaa ihan uskomattomasti noita chilejä...

hydro tänään:

altakasteluruukku tänään:

Makee

Se tottuminien siihen hydroon kestää oman aikansa ja hätäilemällä (lisäämällä ravinteita) teet vaan hallaa sille kasville.

Jos millään saat kahdessa kuukaudessa tämmöstä tulosta (keinovalolla) niin kerro siitä mulle :P http://www.edu.stadia.fi/~0304064/inferno/Otos%20kuukauden%20v%e4lein.jpg

nikke

Mitäs lajia muuten noi hilit tossa altakasteltavassa on? Olen itsekin miettiny, josko istuttelis ihan kokeilun vuoksi pari kolme tsiliä samaan ruukkuun, säästäis tilaakin. Kerrohan ihmeessä aina silloin tällöin miten noi viihtyy samassa ruukussa?!

himpinen

noi on early jalapeñoja. kyllä mä luulen et noilta tila loppuu jossain vaiheessa jos kolme pitää samassa ruukussa.... ajatteli siirtää jossainvaiheessa kaks siitä pois jos vaan saan ne rikkomatta kovin pahasti juuria.

cornell

Kohta taitaa olla aika ne erotella, jos meinaat elävänä erilleen saada...

Hydrokasvista: yhdyn kuoroon, hydrotaimilla versokasvu antaa joskus odottaa... mul on aina multa taimet edellä... jos juuret kasvaa ni homma etenee
¨käynks mä usein täällä?¨

himpinen

juu, vaihdoin nyt liemet uusiin, 4ml. microo ja matoa. huomasin et on uudet lehdet aika kurttusia, mikä kerrettiin tuola toisessa threadissa johtuvan liian voimakkaasta lannoituksesta. tartti vaan toikin kantapään kautta oppia  :D

himpinen

Voi saakelin saakelin saakeli... Ny se si nuupahti. Meinaan toi jalapeño josta vähensin ravinteita... tulikohan vähennettyä liikaa, vai mistäköhän vois johtua? Ei näy mitään läikkiä eikä mutakaan ötököihin viittaavaa lehdissä... Kasvua on muuten alkanut tapahtumaan ihan kohtuullisesti n. 0.5cm päivässä.

Tässä kuva:

Makee

Ei toi nyt hirveen nuukahtaneelta vielä näytä? ja jos kyseessä on illalla otettu kuva niin iltaväsymys on ihan normaalia ja se kertookin rankasta auringonotosta  8)

himpinen

Se on kyllä ollu koko päivän aikas nuukahtanu ja pahenee vaan kokoajan... jos se on vielä huomena tommonen, niin johtuuko se sillon ravinteiden vähyydestä, vai mistä tommonen voi johtua...?

Makee

Ei pitäis liian pienistä ravinteista tommosta kyllä tulla. Uskoisin ettei tossa oo mitään vikana, mutta seuraa nyt sitä että miten edistyy

himpinen

Näin mutulla ajatellen kyllä vois luulla et just ravinteiden puute tekis tommosta, kun ei kasvi jaksa ylläpitää itseään kun ei ole "ruokaa"... Mut luotan kyllä viisaampiin  :D ... Ph. oli ehkä hieman korkealla n.7 tai hieman yli... laskin sitä nyt hieman. Katsotaan mitä se huomena sanoo.

Jupe56

Luulen että tämä "nuukahtaminen" oli ph:sta kiinni. Pienet taimet ovat herkempiä kuin isommat. Jos ravinteita on puolet ohjeesta tai enemmän ne riittävät hyvin. Kyllä se siitä lähtee kasvamaan, turha ressaaminen pois vaan  :lol:
Jos haluat olla yhden päivän onnellinen, ota humala.
Jos kolme päivää, mene naimisiin.
Jos kahdeksan päivää, teurasta sika ja syö se.
Jos haluat olla ikuisesti onnellinen ryhdy puutarhuriksi.
Ps. Pahin asia on se että siihen VOI jäädä koukkuun.

himpinen

Nyt on Ph. n.6,5 ja vieläkin on kasvi todella "väsyneen" näköinen...