heinäkuu 03, 2024, 04:33:56 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Gallup -Kuinka paljon Matoa/Microa

Aloittaja saku, toukokuu 18, 2006, 15:52:21 ip

« edellinen - seuraava »

saku

Mitä oon lueskellut niin ihmiset tuntuu käyttävän todella erilaisia määriä ravinteita. Itse laitoin puolet pullon kyljessä olevasta ja taimi (joku baccatum) lurpahti saman tien. Veikkaisin että siinä oli liikaa, sillä pelkässä vedessä olevat taimet ovat vielä hyvässä kunnossa. Valoakin pitäisi olla ihan riittävästi, loisteputket on muutaman sentin päässä.

Mutta kertokaas minkälaisia annoksia ootte käyttäneet ja mille lajikkeille ja missä vaiheessa.

-saku

esa

Olen laiska litkujen vaihtaja, joten olen laittanut kohtuu tujuja liuoksia, jotka on sitten saaneet olla pöntoissä noin kuukauden. Tällä hetkenä menossa on 16ml microa ja 24ml matoa 10 litraan vettä. Kasveina on baccatumeja (Lemon drop, Quintisho, Aji cristal), muutama rocoto ja pari annuumia. Kaikki  viihtyvät. Edellisessä erässä koetin baccoille vielä tujumpia liuoksia, mutta näissä olosuhteissa (loisteputket + länsi-ikkuna) ainoastaan quintisho oli niistä mielissään.

-Esa

Omskakas

Esallahan on tujakat liemet.  :shock:

Minä olen pyörittänyt kasveja jotakuinkin väkevyydellä 1 ml per 1 l liuosta. Eli 10 litraan tulee yhteensä 10 ml lannoiteliuosta, joiden suhteet vain vaihtelevat kasvin mukaan. Kaikki on pärjänneet ihan hyvin.

saku

mä vaihdoin nyt reilusti kevyempään, on varmaan liiankin mietoa... eli 2ml matoa ja 1,5ml microa ja vettä noin 7lit.

-saku

Jonni

itselläni on 4ml mato + 4ml micro per 10 litraa.

saku

Tuli muuten sellainen mieleen että monilla taitaa olla 10 litran ämpäriin tehty hydro eli onko tuo kaikilla oleva 10litraa vettä vain arvio, kun vettä sinne oikeasti mahtuu vain noin 7litraa kun kasvi on kyydissä...

tulipa sekavasti mutta ehkä joku tajusi. :D

-saku

esa

Noi mun lukemat oli 10 litraa vettä kohden (15l bubblerit / omatekoiset hydrot) ei 10l ämpäriin. Kukituksesta ei noilla litkuilla ole hirveästi kokemusta. Ainoastaan rocotoa on kukituksessa ja siinä on ihan ok sato tulossa, 20-30 marjaa tällä hetkellä. Toisaalta jos toiset pärjää murto-osalla ravinteista niin ei kai ole mitään syytä tukea viherpeukkua liikaa...

-Esa

Makee

PI 441551 (C. baccatum)  ja Short Yellow Tabasco (C. annuum):lle annokset ovat olleet:
Ihan pieninä matoa 0.65ml/l  ja microa 0.5ml/l
Isompina nyt kukkimassa matoa 0.75ml/l ja microa 0.5ml/l


PI 585267 Turbo Pube (C. pubescens) ja Lemon Drop (C. baccatum):lle annokset ovat olleet:

Ihan pieninä matoa 1.15ml/l  ja microa 0.8ml/l
Isompina nyt kukkimassa matoa 0.75ml/l ja microa 0.5ml/l


Hyvin ovat kummatkin voineet. Loistavasti melkeimpä :) Kasvuvauhti on jotain ihan uskomatonta verrattuna multakasvatukseen!

Azasel

Itse olen vetänyt Baccatumia (C02598), joka noin 8kk vanha ja kokoa 65cm korkeus ja 95cm leveys ja varsin tiheä puska, niin nyt kukituslieminä 20ml matoa ja 10ml microa 9L vettä ja vaikuttaa oikein passelilta.

Jore

Lainaus käyttäjältä: "Omskakas"
Minä olen pyörittänyt kasveja jotakuinkin väkevyydellä 1 ml per 1 l liuosta. Eli 10 litraan tulee yhteensä 10 ml lannoiteliuosta, joiden suhteet vain vaihtelevat kasvin mukaan. Kaikki on pärjänneet ihan hyvin.


Samma här
Jalapeno = Pelaan jo

Omskakas

Lainaus käyttäjältä: "Jore"
Lainaus käyttäjältä: "Omskakas"
Minä olen pyörittänyt kasveja jotakuinkin väkevyydellä 1 ml per 1 l liuosta. Eli 10 litraan tulee yhteensä 10 ml lannoiteliuosta, joiden suhteet vain vaihtelevat kasvin mukaan. Kaikki on pärjänneet ihan hyvin.


Samma här


Joko fatalii pukkaa marjaa ja jos, niin millä kompinaatiolla?

Jore

Lainaus käyttäjältä: "Omskakas"
Lainaus käyttäjältä: "Jore"
Lainaus käyttäjältä: "Omskakas"
Minä olen pyörittänyt kasveja jotakuinkin väkevyydellä 1 ml per 1 l liuosta. Eli 10 litraan tulee yhteensä 10 ml lannoiteliuosta, joiden suhteet vain vaihtelevat kasvin mukaan. Kaikki on pärjänneet ihan hyvin.


Samma här


Joko fatalii pukkaa marjaa ja jos, niin millä kompinaatiolla?


No ei voi sanoa että marjaa, mutta nyt on ainakin pieniä, tosipieniä nupunalkuja havaittavissa siellä täällä,
jotka eivät toistaiseksi ole tipahtaneet.
Fataliilla oli vissiin muutenkin aika pienet kukat...

Otin pakkasten ajaksi pois sen kasvarista, mutta pitänee huomenna taas laittaa se ulos.

Liuokset oli jonkun aikaa 1mikro ja 3 matoa, mutta lisäsin 1ml matoa sinne joku päivä sitten kun on aika vaaleita nuo uudet lehet.
Ja vettä on siinä 5l paikkeilla.
Ph:t taitaa olla 6-6.5 paikkeilla. Tämä yksilö taitaa ainakin olla aika herkkä liian matalalle Ph:lle  :?
Jalapeno = Pelaan jo

levo

1ml/l kumpaakin toimi hyvin myös kookoskuidussa. (kasvuvaihe)
0.5ml/l taimille...
0.25ml/l oli liian vähän! :)
(valaistuksena tässä tapauksessa "normaalit" eslit...20w)
Chilipää #105 :: Jo vuodesta 2005! ;-)

Haba-Nero

aika tujuja liuoksia osa teistä käyttää...minulla itellä on aji benitolle ollu kasvuaikaan 4ml matoa ja 4ml microa 6,5 litraan...ja iha hyvin on viihtyny :)
kukitusaikaan 4ml matoa ja 1ml microa 6,5litraan...kukat tippuu jos vähänkään lisään lannoitetta...
Chillä chipuli...

olppa

hmm.. mitenkähän eri kasvit kestää noita lannoituksia.

jalapeno early on 24ml matoa ja 16 micro... kunnos tujaukset siis ja rehottaa niin pirusti ja chiliä pukkaa. ei tiputa juuri yhtään kukkia.

sitten taas aji cristal ja pl 260560 sekä champion tiputtaa kukkaa vaikka miten ja mikään ei pysy.  =( baccatumit kuulemma kestää lannoitusta vähän enemmänkin. hmm olivat seoksella 16 matoa ja 10 microa.

siis ihan siitä micro pullon ohjeistuksen mukaan. edellisessä postissa oli 4ml matoa ja 1ml microa... voiko tuolla määrällä puskat kasvaa.

pl260560   n50cm
aji cristal n. 80cm
champion n.80cm

valona natikka 400w+cooltube ja ufoimuri... olis mukava tietää millä sais kukat pysymään kiinni... =)

jacaranda

Mulla on nyt vasta ensimmäiset early jalapenot menossa ebbiin. Ovat olleet passiivisessa odottamassa tähän asti. Kasvit ovat vasta noin 40 senttisiä, mutta ovat jo molemmat aloittaneet kukintansa.
Millä lannoitus määrillä saisin ne nyt kasvamaan ensin hieman lisää pituutta ja sitten vasta kukkimaan kunnolla?

Sori jos meni ot:ksi

Käkkiäinen

Termos kaikki Chilihistit!  :wink:

Voisko sellanen käytäntö olla esim. OK, et laitettais siihen viestiin seuraavasti tietoja (Helpottais meinaa tälläistä noviisiakin mukavasti)

1) Mikä/ Mitä kasveja siulla on vesiviljelyssä? ( lukumäärä ja mitä lajikkeita esim. C. Annuum, Boliwian Rainbow ja silleen)

2) Mikä kasvualusta ja millä kasvatat? (kivivilla, turve, kookos) ja (Hydro,aero yms. viritykset)..Hhmmm..ja mielellään kasvatusalustan ja reson koko/ tilavuus!!!

3) Paljonko Micro / Matoo ml/l ja minkä kokoinen kasvi tuolloin on?
   (onko taimi/ pistokas, pienen/suuren kasvin kasvukausi vai kukitus meneillään)

4) Millaista satoa on tullut kyseisillä litkuseoksilla yms. omakokemaa tietoo ( Huom. Kokeneelle se voi olla ns. perus selkärankasettii, mut aloitteleville knoppitietoutta!) :P

5) Ja millaisella valaistuksella? (aurinko, Spna, Esl, loistari)

Nää meinaa helpottais ja selkeyttäis paljon enempi ja näin ollen teidän kokemus yms. vinkit menis helpommin jakeluun tälläiselle aloittelevalle litkumaakarille!

Saa antaa palautetta silleen niinku OT:nä mun puolesta, heh!  :twisted:

T. Käkkiäinen  8)

wille

Lainaus1) Mikä/ Mitä kasveja siulla on vesiviljelyssä?


Lemon Drop ja C. lanceolatum.

Lainaus2) Mikä kasvualusta ja millä kasvatat?


Kivivillassa idätetty. Sen jälkeen hydrosora.
Lemon on Waterfarmissa ja Lance omarakentamassa 2l ämpärihydrossa.

Lainaus3) Paljonko Micro / Matoo ml/l


GHE Flora tripack käytössä. Ohjeiden mukainen annostus. Kukinnan alkaessa sitten vielä BioBizzin TopMaxia n 5ml/l.

Lainaus4) Millaista satoa on tullut kyseisillä litkuseoksilla yms. omakokemaa tietoo


Lance on tuottanut yhden marjan.  :wink:  Kukkinut kyllä reilusti. Lemon Dropissa alkaa olemaan raakileita jo sitten enemmänkin. En ole laskenut mutta heittäisin että 30-40 kpl. Kukinta senkun kiihtyy. TopMax on hyväksitodettu tavara. Etenkin turvekasvatuksessa.

Lainaus5) Ja millaisella valaistuksella?


Aurinko. Läntisen ikkunan luona kasvavat. Tarpeeksi tuntuu paistavan.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit