tammikuu 10, 2025, 06:49:58 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kasvatuksesta.

Aloittaja Jussi_2, toukokuu 23, 2006, 19:46:03 ip

« edellinen - seuraava »

Jussi_2

1 X Golden Habanero

1 X Fatalii

1 X Orange Habanero

1 X Red Savina Habanero

Noita lähtisin kasvattamaan.
laittaisinko eka kaktusmultaan, vai voisinko suoraan pistää kasvamaan yleis lannoitettuun turpeeseen.

Tarkoituksena olisi pistää 125W tai 250W spna valaisin ylle.

Tarvitseeko ottaa huomioon mitä noita lajikkeita kasvattaessa, miten pitkään yleensä kasvavat ennen kukkimista, ja pitääkö kukitus vaiheessa muuttaa valojaksoa? tai lähteekö ylipäätänsä kukkimaan ilman valojakson vaihtoa.?

Riittääkö isossa määrässä turvetta lannoite, vai pitääkö itse lannoittaa lisää.?

Jussi_2

Chili-paketti
Sisältää:
-WaterFarm järjestemä + sora
- Flora - Tripack (0,5L FloraGro,
Micro ja Bloom,pH testeri,
25g dry pHdown )
- Keskikoko kivivillakuutio 2 kpl

Mukana myös Jukka"Fatalii"Kilpisen chilin
kasvatusohjeet ja yllätys chili-siemenpussi.

Kannattaako tollainen ostaa viherpeukusta?
Hintaa 75€

Omskakas

Kyllähän tuolla waterfarmilla 2 kasvia mukavasti kasvattelee IMHO. Ja tehokas pelikin se on. Jos rahasta ei ole kiinni, niin mikäjottei.

Peruslannoitetun turpeen lannoitteet kuulemma riittävät sadotukseenkin. Kyllä siihen monet kumminkin tuntuvat jotakin aina lisäilevän. Kakstusmullalla ei kannata kasvejaan murhata (taas IMHO).

Chileillä ei ole mitään erityistä valojaksoa, mutta itse olen huomannut n. 14 tunnin valon olevan tarpeeksi yhdelle päivälle. Kasvin kokoa ennen kukkimista voi säädellä multakasvatuksessa poimimalla nuppuja, jonka seurauksena kasvit kasvavat lisää kokoa. Vesiviljelyssä kukkimista voi säädellä myös ravinteiden suhteella --> voi itse päättää, milloin haluaa kasvinsa kukkivan.

Jassu

Kyllä mä wateriin laitan vaan yhden kasvin, on jo parikuisena sen kokoinen että alkaa tulla ahdasta muuten. ellei sitten bonsaita halua värkätä.

Aquafarmiin toki sitten voi useammankin laittaa vaikka sekin parhaimmillaan toki vaan yhdellä kasvilla.
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Omskakas

Lainaus käyttäjältä: "Jassu"Kyllä mä wateriin laitan vaan yhden kasvin, on jo parikuisena sen kokoinen että alkaa tulla ahdasta muuten. ellei sitten bonsaita halua värkätä.

Chilithän ovat siitä kivoja kasveja, että niillä sopu antaa sijaa. Ne kyllä kasvavat limittäin ja lomittain näppärästi. Jos on aloitteleva kasvattaja niin kuin minä ja haluaa kokeilla useampia lajikkeita, saa wateriin todella mahtumaan enemmänkin kuin yhden kasvin.