tammikuu 09, 2025, 22:17:18 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kannattaako ostaa?

Aloittaja Jussi_2, toukokuu 23, 2006, 20:03:50 ip

« edellinen - seuraava »

Jussi_2

Chili-paketti
Sisältää:
-WaterFarm järjestemä + sora
- Flora - Tripack (0,5L FloraGro,
Micro ja Bloom,pH testeri,
25g dry pHdown )
- Keskikoko kivivillakuutio 2 kpl

Mukana myös Jukka"Fatalii"Kilpisen chilin
kasvatusohjeet ja yllätys chili-siemenpussi.

Kannattaako tollainen ostaa viherpeukusta?
Hintaa 75€

Monta chiliä tollaisella saisi kasvamaan?
Päälle 250W spna valaisin.

Sauli Särkkä

Lainaus käyttäjältä: "Jussi_2"Chili-paketti
Sisältää:
-WaterFarm järjestemä + sora
- Flora - Tripack (0,5L FloraGro,
Micro ja Bloom,pH testeri,
25g dry pHdown )
- Keskikoko kivivillakuutio 2 kpl

Mukana myös Jukka"Fatalii"Kilpisen chilin
kasvatusohjeet ja yllätys chili-siemenpussi.

Ihan ookoo setti alkuun, mutta tuohon järjestelmään en laittaisi enempää kuin yhden puskan, mikäli jonkun reilumman kokoisen siihen meinaa laittaa. Jos jotain pienempää, niin voisi mennä parikin kipaletta. Esim. Apache toimisi kaksi tai kolminkin kappalein tuossa ihan kohtalaisesti. Apachen siemeniä löytyy esim. minulta vielä jokunen kymmenen kipaletta. Jos tarvit, pistä mailia osoitteeseen rcopettaja ät mail piste suomi piste net.

Tuo TriPack on hyväksi todettu setti, mutta annosmäärät saa puolittaa tai alussa jopa pudottaa kolmannekseen alkuperäisistä, kun chilit tykkäävät miedommista litkuista, etenkin alkuvaiheessa.

EDIT: ..paitsi vaihtaisin valaisimen siihen toisaalla mainitsemaani 600-wattiseen.

-Sale
Sauli Särkkä

Makee

Niinkun varmaan moni tuleekin kohta sanomaan niin mieluusti kannattaa ostaa tehokkaampi 600W SPNA-lamppu, koska hyötysuhde on jotain ihan eri luokkaa kuulemma. Toinen hyvä (itsestä ehkä parempi) vaihtoehto on ostaa purple 200W energiansäästölamppu esim viherpeukusta.

Halvemmalla tommosen voi helposti tehdä itse, mutta jos raha ei oo hirvee ongelma niin tuo on varmasti helppo tapa aloittaa harrastus :)

Makee

Itse esim tein http://www.edu.stadia.fi/~0304064/Chilit/Arkisto/slides/2006.02.27%20055.html tämmöisen 10 eurolla pumppuineen. Lisänä tohon itse tehtyyn kannattaa sitten ostaa flora mato ja flora micro ravinteet pelkästään. Niitä on kehuttu paremmiks kun flora tripackiä ja itselläkin toimivat enemmän kun paremmin :)

Toivo

En nyt Jussi2 halua olla ilkeä, mutta älä laita noita viestejäsi kahta kertaa eri paikkoihin. En tiedä häiritteekö muita mutta mua ainakin hiukan. Ja asiaan:
Tuo Maken hässäkkä on todella hyvä, itelläni on samanlainen mutta vain yhdelle kasville. Toimii tosi hyvin ja verrattuna saman aikaan kylvettyyn saman lajin ''multaversioon'' noissa vesijutuissa on kolme kertaa enemmän nuppuja. Suosittelen.

Jussi_2

Lainaus käyttäjältä: "toivo"En nyt Jussi2 halua olla ilkeä, mutta älä laita noita viestejäsi kahta kertaa eri paikkoihin. En tiedä häiritteekö muita mutta mua ainakin hiukan. Ja asiaan:
Tuo Maken hässäkkä on todella hyvä, itelläni on samanlainen mutta vain yhdelle kasville. Toimii tosi hyvin ja verrattuna saman aikaan kylvettyyn saman lajin ''multaversioon'' noissa vesijutuissa on kolme kertaa enemmän nuppuja. Suosittelen.

Juups.. sori.. olen uusi tällä sivustolla niin en oikein ole vielä selvillä minne pitäisi mitkäkin kysymykset laitella.. :) mut eiköhän se tästä selviä kun selailen näitä sivuja.. :) Mutta hienot sivustot on... ihan sattumalta löysin..

Toivo

Haba-Nero

kantsii kyl kans ite värkätä noit hydroja...se on erittäin hauskaa hommaa...kehitellä kokoajan jotain uutta ja parempaa :) ja ne on erittäin yksinkertaisia tehdä...riippuu tietenkin mallista...
Chillä chipuli...