tammikuu 09, 2025, 22:17:56 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lehden kärjet "kuivuu"

Aloittaja the m, elokuu 19, 2006, 20:41:39 ip

« edellinen - seuraava »

the m

Jep eli kyse on otsikon mukaisesta ongelmasta. Laitetaan kuvalinkki tähän alle joka toivottavasti selventää asiaa

Osaako kukaan kertoa mistä mahtaisi olla kyse? Kasvit voivat muuten erittäin hyvin eli kasvavat normaalia vauhtia eikä lehtien pinnalla näy mielestäni vihulaisia

Tupakka

En kyllä tiedä syytä, mutta tuskin se on mikään ongelma.. Itsellänikin on muutamassa lehdessä hydrossa tuommoista. Jos se ei enää leviä niin tuskin mitään tarvitsee tehdä.
Joo.

svalli

Minulla tapahtui alkukevaasta samaa sisalla kasvaneessa Aji Habanerossa (C. baccatum).  Epailin liikaa kastelua, likaa lannoitusta tai kuivaa huoneilmaa tai kaikkien niiden yhteisvaikutusta.

Samaa oli havaittavissa myos tyopoydallani kasvavassa ylivuotisessa Bolivian Rainbowssa ja ainakin siella on kuiva huoneilma. Kasvi kasvaa paavalinkukille tarkoitetussa altakasteluruukussa ja on saattanut olla myos liian marka. Lannoitetta se ei ole liiaksi saanut. Kevaalla olin ylattaen muutaman paiva poissa poikamme ollessa flunssassa ja BR paasi kuivumaan liikaa. Se ei ole oikein koskaan toipunut tapausesta ja vaikka onkin kukkinut useasti ja tehnyt marjojakin, lehdet on aika karsineen nakoisia. Pitais kai uudistaa koko kasvi siemenesta tai antaa sille radikaali leikkaus ja vaihtaa mullat. Valitettavasti minun miespuoliset kolleegani eivat ymmarra mitaan chilien kasvatuksesta, eivatka olleet antaneet nuokkuvalle kasville vetta.  :roll:
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

cornell

Kyllä toi on oire jostain, ei vakava mutta kertoo jonkin olevan hieman pielessä... mulla esiintyi tota myös kasvarissa muuten hyvinvoivilla kasveilla... hydrokasvit olivat tuhdeissa liemissä ja ilma oli kuiva joten saattoi johtua näistä... epäilin myös K-vajareita... ohessa taulukko yksittäisten ravinteiden yliannostuksen aiheuttamista vajareista toisille ravinteille

¨käynks mä usein täällä?¨

the m

OK. Siis lähinnä huolestutttaa tuholaiset. Ettei vain olisi niiden aikaansaannosta? Täytyy toivoa, että kyse on jostain muusta.

Unohdin mainita, että myös allekirjoittaneen parissa hydrochilissä on sama feature. Tähän asti olen nyppinyt lehdet pois joista tuo kärki on kuivunut eikä sen suurempia ongelmia ole esiintynyt