tammikuu 09, 2025, 12:40:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kauppojen Chilit

Aloittaja Red Hot Chili Peppers, syyskuu 16, 2006, 23:03:52 ip

« edellinen - seuraava »

Red Hot Chili Peppers

Tutkiskelin tässä loppuviikosta mitä chilejä Porvoon kauppavalikoiman hyllystä löytyy.
Kaksi suurinta eli S-Market ja K-Citymarket myyvät kummatkin Fingron eli suomalaisen tuottajan kasvattamia erilaisia chililaatuja :!:  :) Se oli ainakin minulle yllätys, kun en ole aiemmin niin tarkkaan kauppojen valikoimiin perehtynyt.
S-Marketista löytyi ainakin Serranoa, Apachea ja Jalopenoa.
K-Citymarketista vähemmän suomalaisia, mutta yllättäen myös ulkomailta tuotettuja; mm. Brasilialaista Habneroa. Se tuli ilman muuta ostettuakin. Maku oli ihan OK, mutta tulisuutta ei löytynyt juuri nimeksikään.
Pienemmistä kaupoista ei sitten muuta tullutkaan vastaan kuin sitä tavallista Hollantilaista markkinachiliä.
Mitäs muualta Suomesta löytyy :?:  :?:
Jos jokin polttaa, niin onko se kuuma?

Omskakas

Useimmat on varmaan nähneet/tutustuneet hollantilaiseen tuorechililajitelmaan, joita on ollut kaupan jo joitakin vuosia. Eilen paikallisesta euromarketista löysin lajitelman, jossa oli kolmea(!) eri sorttia habaneroja: keltaista, oranssia ja ruskeaa. Vau!  :D Jäi toki ostamatta, koska omaakin chiliä on tähän aikaan riittämiin (ja oli niistä osa aika huonossa kunnossakin)

tamarillo

Porvoossa muuten paras chilivalikoima torilla,se punanen hiace siinä taksikopin vieressä. Tänä vuonna löytynyt ainakin seuraavat:

- Thai dragon

- Early jalapeno

- Jalapeno hercules

- Ramiro(paprika)

- Red cayenne

- Caribbean red habanero :P

- Apache

- Fatalii :twisted:

Muitakin herkkuja ollut mutta en tarkemmin muista. Ja ei, se en ole minä joka siellä myy. Myyjä kasvattanut kaikki itse, sen verran olen syyllinen että jokunen taimi on lähtöisin allekirjoittaneen olohuoneesta :D

kotimaista vesimeloonia muuten samassa paikassa myynnissä :lol:

Red Hot Chili Peppers

Kiitos tiedosta Tamarillo :) Itse en ole torilla shoppaillutkaan aikoihin, mutta täytyypä nähtävästi poiketa.

tamarillo

RHCP, tuoretta todennäköisesti vielä ensi viikon saatavilla, oli pakkanen verottanut loppusadon kypsymistä ja mä kävin hänen rocotot poimimassa suoraan huoneesta raakana :oops:

Maistiaiset voin sulle heivata toki useammastakin lajikkeesta ja siemeniä samaten. Kiva että muutkin tässä kylässä innostuneet tästä koukuttavasta harrastuksesta :!:

olikos muita porvoolaisia foorumilla :?:

asking

Itse olen ostanut Suomalaisen Fingron golden cayennejä Keskiseltä joskus.

Zombie

Fingro:n chilejä on tullut kyllä osteltua muutaman kerran. Harmi vain että ne viimekertaiset oranssit habat olivat huonompia miltä näyttivät. Paketissa oli yksi ainut haba joka ei ollut alkanut mennä pilalle. Muuten on chilit näyttäneet olevan hyvässä kunnossa. Kokkolassa on ainakin 2 markettia joista voi löytää noita (citymarket ja minimani). Vielä mitään oikein erikoisuuksia ei ole näkynyt niissäkään kaupan hyllyillä...

Red Hot Chili Peppers

Lainaus käyttäjältä: tamarilloRHCP, tuoretta todennäköisesti vielä ensi viikon saatavilla, oli pakkanen verottanut loppusadon kypsymistä ja mä kävin hänen rocotot poimimassa suoraan huoneesta raakana :oops:

Maistiaiset voin sulle heivata toki useammastakin lajikkeesta ja siemeniä samaten. Kiva että muutkin tässä kylässä innostuneet tästä koukuttavasta harrastuksesta :!:

Ollut vähän kiirettä tässä, mutta eilen piipahdin torilla kun jouduin odottelemaan siinä lähistöllä muiden asioiden hoitumista muutaman minuutin. Pakko oli ostaa muutama maistiainen mukaan ja hyviä olivat :!: Hienoa, että Porvoossa löytyy monipuolisesti tuoreita kotimaisia lajikkeita myyntiinkin asti :) Kysyntääkin oli kuulemma ollut.  

Tamarillo, laita privaattiviestiä, kun sulle sopii. Maistiaiset kuulostavat ihan hyvältä ja mielelläni tarjoan omistanikin. Tosin näin ekana vuonna keskityin itse enemmän määrään kuin useisiin lajikkeisiin, mutta mielelläni kuulisin mielipiteitä niistä valmistamistani sooseista.

Jomppe

Täältä löytyy chilejä ainakin ICA Maxi Supermarketista
Scoth Bonneth, Orange Habanero, Jalapeno, Piri Piri, Fresno, Santa Fe, Thai Chili, Dutch Chili ja muita...  :)
Valikoimia löytyy mutta niitä hirveän voimakkaita ei tunnu juuri löytyvän paitsi yllämainitut...

8)

*Ruotsissa on kaikki parempaa*  :roll:

Ona P

Prismoissa ollu noita fingrow:n tuotteita.
Ja ostaessani habat oli hyvä kuntosia ja äsken päästin kakkos poltteen...
pera la cosa que me gusta mas es panochita....

-?-

Missä hinnoissa kauppojen chilit on ? Ei oo ikinä tullut katottua tarkemmin kun näyttää niin muovisilta.

tellie

Lainaus käyttäjältä: "-?-"Missä hinnoissa kauppojen chilit on ? Ei oo ikinä tullut katottua tarkemmin kun näyttää niin muovisilta.

Täällä ainakin on parin euron kantturoissa melkein lajitelma kuin lajitelma... Taitaa olla luokkaa 100g tavaraa yhdessä boksissa.

-?-

No eipä ne kovin kalliita ole, ei vaan ole tullut ikinä ostettua vaikka tulisesta ruuasta pidänkin.

Red Hot Chili Peppers

Kappas vaan...S-Marketin hyllystä hyppäsi kyytiin myös 100g lasipurkitettua Piri Piriä hintaan 1€. Kuinka monta kertaa aiemmin olenkaan kävellyt tämänkin onneni ohi :?:  :wink:

Amd

luultavasti samoja suolapommeja joista täälläkin on jo keskusteltu... kyllähän niitä syö paremman puutteessa.

Xbow

Nam, olivat hankkineet Tampereen Satamakadun pikku k-markettiin uusia eminentfoodsin chilimixejä, olihan sitä pakko ostaa yksi, siinä näytti olevan Jalapeno, Fresno, keltainen haba, ruskea haba ja Scotch Bonnet, kaikki priimakunnossa.

Fresnoa tuli tässä jo syötyä, ruskeaa habaa maisteltua. Voipi olla että helmikuussa eksyy multaan jokunen siemen, jaliskin näytti olevan hyvää vauhtia kypsymässä kun oli osittain musta :)

Ööö, ei tämä kyllä tarkalleen ottaen ole edistyneempää silinkasvatusta, mutta joo. Jos joku jaksaa siirtää topikin jonnekin toisaalle ni hyvä. Tämän keskustelualueen otsikkohan oli joku yleisempi vielä viime vuonna, eikä viitsi tehdä uutta topikkia  :oops:
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

e-Boy

Mun isoin tällä hetkellä kasvava haba on juuri kyseisestä paketista. :D

Tuo paketin habanero tuntuu olevan muuten aito? haba verrattuna moniin muihin kaupoissa myytäviin haboihin. Ainakin tulisuutta tuntuu olevan yleensä enemmän kuin vaikka K-kaupan styroksilautaselle pakatuissa irtohaboissa. Tämä toki omien makunystyröideni tuottamaa mutua. Tai siis kipunystyröiden.
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.