Mainosikkuna poistettu & käyttötilastoja

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 19, 2006, 16:31:39 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Sain sitten lopulta aikaiseksi ostaa 2 vuodeksi domainin käyttöön, jolloin tuo kaikkia kiusannut pakollinen alkumainontakin sitten hävisi... Sorry kaikille että kesti näin pitkään! ;)

Toinen mukava asia: silmämääräiset havaintoni kävijämäärien jyrkästä noususta keväästä 2006 tähän hetkeen vahvistuivat kun uskaltauduin pitkästä aikaa katsomaan tilastoja...

Kiitos laajenneen harrastajapiirin ja varmasti myös tämän alkavan yhdistystoiminnankin, Infernon tietosivuilla on kesäkuusta eteenpäin käynyt jotakuinkin säännöllisesti 400..yli 500 eri käyttäjää/kk kaikkiaan 7 maasta (Suomi, USA, Saksa, Brasilia, Ruotsi, Norja, Ranska).

Vielä vuosi sitten tilanne näytti todella paljon kehnommalta, kävijämäärien käytyä jopa muutamissa kymmenissä /kk. Silloin alkoi synkkinä hetkinä käydä mielessä epäilys kannattaako koko sivustoa jatkaa... Nykyisellä suosiolla asiaa ei tarvitse miettiä. :-)

Eihän tämä vieläkään mikään MySpace ole, mutta tällaisella pohjalla tietää jo sen että chiliharrastus on suomessa aika mukavasti vakiintunut. Eikä tämänkään sivuston kehitystyötä tähän ole tarkoitus jättää - aina on paljon tilaa parannuksille!

Koetan seuraavaksi lähiaikoina saada sen luvatun chilikirjallisuuden sun muu pikku verkkokaupan aikaiseksi ja toimimaan... Se toimisi sitten Amazonin kautta, mutta Infernon sisältä käsin. Katsotaas kuinka käy! ;)

Kiitos vielä teille kaikille Inferno-yhteisön olemassaolosta!  8)

Tommi

Sauli Särkkä

Ei siinä mitään, hienoa, että voi yhdistysasiaa ajamalla ja täällä roikkumalla auttamaan yhteisiä päämääriä :)

Jatketaan samaan malliin vaan.

-Sale
Sauli Särkkä

Macc

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"
Kiitos vielä teille kaikille Inferno-yhteisön olemassaolosta!  8)

Tommi

Kiitos Sinulle, Tommi, tämän yhteisön olemassaolon mahdollistamisesta! Hieno homma!  :D

ilmr

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Sain sitten lopulta aikaiseksi ostaa 2 vuodeksi domainin käyttöön, jolloin tuo kaikkia kiusannut pakollinen alkumainontakin sitten hävisi... Sorry kaikille että kesti näin pitkään! ;)

Tommi

Uujee!
Pitääkö mun vielä maksaa se kun kerran uhosin tuolla toisessa threadissa? :-) Mutta hieno homma kaiken kaikkiaan. Ja forumikin avautuu omaan ikkunaan tuolta logatessa.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "ilmr"
Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Sain sitten lopulta aikaiseksi ostaa 2 vuodeksi domainin käyttöön, jolloin tuo kaikkia kiusannut pakollinen alkumainontakin sitten hävisi... Sorry kaikille että kesti näin pitkään! ;)

Tommi

Uujee!
Pitääkö mun vielä maksaa se kun kerran uhosin tuolla toisessa threadissa? :-) Mutta hieno homma kaiken kaikkiaan. Ja forumikin avautuu omaan ikkunaan tuolta logatessa.

No, sovitaan että mä maksan tän tällä kertaa... ;) Jatkossa kannattaa varoa mitä täällä puhuu! :-)  Mutta kehitys kehittyy, koetan parannella saittia lisää... ja lisää...

Lumipallo

Täytyypä pistää yks soraääni joukkoon. Muuten kaikin puolin loistava juttu, mutta itse pidin enemmän siitä, ettei foorumi avautuisi omaan ikkunaansa. Näin oli helppo mennä tarkistamaan asioita nopeasti infernon puolelta. :)

Sauli Särkkä

Omaan ikkunaansa, eli siihen frameen vaiko kokonaan uuteen ikkunaan?

Suosittelen joka ikiselle henkilölle selainta, joka tukee välilehtiä. Voit avata sen foorumin yhteen välilehteen ja pitää inferno auki toisessa. Firefox rokkaa kovasti. Linkin saa uuteen välilehteen, kun napsauttaa sen auki hiiren skrollausrullan painonappitoiminnolla (standardi, ei toimi kaikilla hiiriajureilla).

-Sale
Sauli Särkkä

Lumipallo

Kokonaan uuteen ikkunaan...

Ja käytän kyllä firefoxia, mutta tämä nyt vaan oli mun mielestä helpompaa (tai sit joku pinttyny tapa).

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Sauli Särkkä"Omaan ikkunaansa, eli siihen frameen vaiko kokonaan uuteen ikkunaan?

Suosittelen joka ikiselle henkilölle selainta, joka tukee välilehtiä. Voit avata sen foorumin yhteen välilehteen ja pitää inferno auki toisessa. Firefox rokkaa kovasti. Linkin saa uuteen välilehteen, kun napsauttaa sen auki hiiren skrollausrullan painonappitoiminnolla (standardi, ei toimi kaikilla hiiriajureilla).

-Sale

Suosittelen lämpimästi myös uutta Opera 9.02:ta! Edelleenkin paras tietämäni selain vaikka Firefox on kyllä hyvin lähellä ja joissain tilanteissa jopa näppärämpi... Siksi käytän kumpaakin, tilanteen mukaan. :)

Mapa

Mietin vaan että tänne olis ehkä hyvä hankkia semmonen juttu että kun ei ole puhuttu jossain osassa niin se poistetaan. 8)
Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

-?-

Mun mielestä olis hyvä antaa porttikieltoja ihmisille jotka kirjoittavat aivan turhia viestejä taukoomatta, koska on vaikea löytää asia tietoa ku joka toinen viesti on: "Jee mulla on älytön määrä kirjoitettu viestäjä aivan täyttä paskaa mitkä ei liity mitenkään mihkään"

teletappi

LainausMun mielestä olis hyvä antaa porttikieltoja ihmisille jotka kirjoittavat aivan turhia viestejä taukoomatta, koska on vaikea löytää asia tietoa ku joka toinen viesti on: "Jee mulla on älytön määrä kirjoitettu viestäjä aivan täyttä paskaa mitkä ei liity mitenkään mihkään"
kannatetaan  :lol:

Espelt

Moni varmaan muistaa sen taannoisen viestini jossa pelkäsin, että kun foorumilaisia kategorioidaan chilien nimillä, viestien määrän mukaan, niin näitä turhia, tyhjänpäiväisiä, arvonimien kerääjiä ilmaantuu :twisted:

Maba on nuori mutta niin on täällä moni muukin ilman kirjoitusripulia eli nyt Maba chilien siemenet itämään ja päiväkirjaosioon oma topic jossa voit purkaa itseäsi ihan niin paljon kuin tahdot.

Näistä viestiketjuista muodostuu ajan mittaan arvokas tietopankki ja ketjujen selaaminen turhien viestien kera, on kuin lukisi roskapostien saastuttamaa sähköpostia.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

svalli

Lainaus käyttäjältä: "Espelt"
Maba on nuori mutta niin on täällä moni muukin ilman kirjoitusripulia eli nyt Maba chilien siemenet itämään ja päiväkirjaosioon oma topic jossa voit purkaa itseäsi ihan niin paljon kuin tahdot.

Näistä viestiketjuista muodostuu ajan mittaan arvokas tietopankki ja ketjujen selaaminen turhien viestien kera, on kuin lukisi roskapostien saastuttamaa sähköpostia.

Aloin jo ihmettelemään, että olenko ainoa, jota nuo viestit vaivaavat.

Esitän virallisen anteeksipyynnön eräälle kaikkien hyvin tuntemalle teinille, jonka kärkevää kommentointia kritisoin keväällä. Hänellä on sentään aina ollut enemmän sanottavaa ja selvä mielipide asoihin, eikä pelkkiä turhia lausahduksia tai parin sanan kommentteja johonkin iän ikuiseen viestiin.

En ole harrastanut chattailua, mutta olettaisin siellä lyhyitten "cool" ym. komenttien olevan ihan käyttökelpoisia, mutta tällaisilla foorumeilla keskustelu on hitaampaa ja siksi viesteissä saisi olla enemmän sisältöä.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

nikke

Lainaus käyttäjältä: "svalli"
Lainaus käyttäjältä: "Espelt"

Aloin jo ihmettelemään, että olenko ainoa, jota nuo viestit vaivaavat.

Esitän virallisen anteeksipyynnön eräälle kaikkien hyvin tuntemalle teinille, jonka kärkevää kommentointia kritisoin keväällä. Hänellä on sentään aina ollut enemmän sanottavaa ja selvä mielipide asoihin, eikä pelkkiä turhia lausahduksia tai parin sanan kommentteja johonkin iän ikuiseen viestiin.

En ole harrastanut chattailua, mutta olettaisin siellä lyhyitten "cool" ym. komenttien olevan ihan käyttökelpoisia, mutta tällaisilla foorumeilla keskustelu on hitaampaa ja siksi viesteissä saisi olla enemmän sisältöä.

Joo, kyllähän ainakin minua on tuollainen "viestittely" ruvennut ottamaan kaaliin, ja rajusti. Viime päivinä joka kerta kun on tullut forumille katsomaan, jos jollain olisi jotain sanottavaa, on törmännyt tähän. Tosi ärsyttävää kun huomaakin, että viestinä olikin tyyliin "Jihuu! Ylitty 30 viestin raja" -juttuja. (Tiedä sitten, onko tämä tapaus provo tms..... :roll: )

thp

Missä menee aktiivisen lörpöttelyn ja turhan spammaamisen raja? Huomaan toki selkeät tapaukset, mutta...tulipa vaan mieleen sattumalta...   :oops:

Ehkeivät kaikki sivuunkirjoittaneen viestit varsinaisesti välttämättömiä ole olleet, mutta tylsäähän tämä olisi jos kaikki pitää olla pelkkää asiaa. Jooko? Eikö?
Samaa mieltä kyllä sinänsä, että foorumikirjoittamisen alkeet olisi hyvä opetella, kuten chattaamisen välttäminen, viestien muokkaus vs. tuplapostaukset yms.
Capsicum misinformation on message boards since 2006

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "svalli"Esitän virallisen anteeksipyynnön eräälle kaikkien hyvin tuntemalle teinille, jonka kärkevää kommentointia kritisoin keväällä. Hänellä on sentään aina ollut enemmän sanottavaa ja selvä mielipide asoihin, eikä pelkkiä turhia lausahduksia tai parin sanan kommentteja johonkin iän ikuiseen viestiin.

Tuota tuota... noloahan sen on jos olen väärässä, mutta täytyy kysyä, että tarkoitatko mahdollisesti minua? Jos niin.. niin kiitos kiitos. Vaikka eiväthän ne minunkaan väitteet aukottomia olleet.

Mutta mutta.. aiheeseen(tai ei tämä nyt otsikkoa vastaa :D )

Kyllähän se spämmiminen tosiaan ärsyttää. Erityisesti se, että kun tarkistan uusia viestejä osa niistä on ko. henkilön tuontantoa.. eikä mitään kovinkaan rakentavaa tai sisällöllistä tuotantoa. Eikä tämä tyyppi näytä tuntevan ystäväämme "Edit"/"Muokkaa"-nappia myöskään.

Näin tiedustelenkin ylläpidolta.. voiko myös näille "Non-Bot"-Häiriköille tehdä jotain.. ei välttämättä bannata, mutta jotain huomautusta antaa?

Samalla suosittelenkin Jannea tai Tommia kirjoittamaan jonkunlaisen "Netiketin" tai Foorumin "käyttö/käyttäytymisohjeen". Niitä ei aikaisemmin ole ilmeisesti tarvittu häiriköiden/spämmääjien puuttuessa, mutta kuitenkin niihin voivat muutkin vedota ja niistä saa syyn valittaa näille mahdollisille ko. henkilöille.
Joo.

svalli

Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"
Tuota tuota... noloahan sen on jos olen väärässä, mutta täytyy kysyä, että tarkoitatko mahdollisesti minua? Jos niin.. niin kiitos kiitos. Vaikka eiväthän ne minunkaan väitteet aukottomia olleet.

Ole hyvä vaan, sillä sinuahan tarkoitin.

Olen jo oikeastaan kaivannut pientä sanallista väittelyä tai muuten vaan elävää ja värikästä keskustelua foorumilla. Koulu ja muut harrastukset taitavat painaa päälle, sillä olet ollut aika hiljainen viimeaikoina.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "svalli"

Ole hyvä vaan, sillä sinuahan tarkoitin.

Olen jo oikeastaan kaivannut pientä sanallista väittelyä tai muuten vaan elävää ja värikästä keskustelua foorumilla. Koulu ja muut harrastukset taitavat painaa päälle, sillä olet ollut aika hiljainen viimeaikoina.

Nojoo.. kuten silloin päivän pari ennen koulun alkamista kesäloman jälkeen sanoin, niin en kirjoittele enää niin ahkerasti.. juuri sen koulun vuoksi. Varsinkin nyt tänäänkin oli kahdeksasta neljään koulupäivä. Muutakin ongelmaa on ollut kun tietokonetta on joutunut käyttämään huollossa yms.

Ja se tärkein syy hiljaisuuteeni on varmaan siinä, ettei tähän aikaan syksystä ole enää paljoa sanottavaa. Omat rehut on riukumassa ja kuolemassa pihalla kasvarissa(en ole käynyt siellä varmaan 2-3 viikkoon).

Väittely olisi kyllä mukavaa, mutta ei mielellään mitään henkilökohtaisuuksi tai riitoja.. jotain tyyliin "vaikka eri mieltä ollaankin niin ei kuitenkaan vihamiehiä(/naisia)".
Joo.

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"Varsinkin nyt tänäänkin oli kahdeksasta neljään koulupäivä.

Mulla oli viime perjantai 08-20 ja eilen, kuten joka keskiviikko, 08-18. Mutta juu, hyväksyttäneen :wink:

Ja se tärkein syy hiljaisuuteeni on varmaan siinä, ettei tähän aikaan syksystä ole enää paljoa sanottavaa. Omat rehut on riukumassa ja kuolemassa pihalla kasvarissa(en ole käynyt siellä varmaan 2-3 viikkoon).

Aivan mahtavaa! Siis se, että harkitset. Selvästikin jotkut tässä ketjussa nimeltä mainitsemattomat eivät osaa kuin katsoa, että "Hei! Tähän ei ole vielä kukaan vastannut!" --> spam spam spam.

Ja mitä tuohon netikettiin tulee, niin pyöräähän lienee turha keksiä uudestaan. Jukka Korpelan "Seitsemän kieltoa nyyseihin kirjoittajalle soveltuu pienellä soveltamisella tähänkin tarkoitukseen.