tammikuu 09, 2025, 12:30:10 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

lemondrop ja ruskea väri chileissä

Aloittaja harrip, syyskuu 30, 2006, 22:07:51 ip

« edellinen - seuraava »

harrip

Hei, mikähän mahtaa lemondrop pusikkoani vaivata kun joihinkin palkoihin tulee tumman ruskea pinta, yksikin palko oli puoliksi tumman ruskea. Tummanruskea väri on vain hedelmän pinnassa kun puukolla raavin pinnan pois tuosta palkosta. Onko kyseessä jokin tauti? joku ötökkä joka tätä tekee? onko tuosta mitään haittaa? Niin ja tuo puska on noin 5kk vanha ja puskee toista satoa, aivan käsittämättömän iso sato tulossa :) isoin sato minun uran aikana, ei kuitenkaan mitään fasse satoja :P

Omskakas

Voipi olla joku sieni- tai virustauti. Mulla oli kanssa ainakin paria erilaista tautia marjoissa tällä kaudella. Taudin saanee kuriin poimimalla sairaat marjat pois ja tarkkailemalla jonkin aikaa syntyykö vielä sairaita marjoja. Maistelin marjaa, jossa oli 'pinnoitetta' eikä se ainakaan makuun vaikuttanut.

asking

Mulla on samoja "oireita" Lemondropeissa.

Touho-serkku

Vastaan vähäisellä kokemuksella: lemon drop helposti suojautuu auringolta ruskettumalla. Kypsyessä ruso hävisi tyystin.
Kun taas Aji Andean tuli tummia pilkkuja hedelmälihaan, ne ei lähtenyt pois kypsyessään.
Ole siis huoleti...