Valoa chileille

Aloittaja Harzzu, lokakuu 02, 2006, 17:14:45 ip

« edellinen - seuraava »

Valoa chileille? Käyttämäni tapa etenkin talvella on:

LED-valaisimet
110 (31.1%)
Natriumlamput eli "natikat"
50 (14.1%)
Halogeenivalot
4 (1.1%)
Loisteputket mallia kaikenlaiset
226 (63.8%)
Hehkulamput
6 (1.7%)
Auringonvalo ikkunalaudalla
94 (26.6%)
Paskat ne mitään valoa tarvii!!
14 (4%)
Jotain ihan muuta.
18 (5.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 354

hutilo94

Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 29, 2009, 17:55:03 ip
Lainaus käyttäjältä: hutilo94 - syyskuu 29, 2009, 17:18:08 ip
Hyvin toimii loisteputki viritelmäni. Ja valoa tulee niinmaan perusteellisesti ;)

Rahaa kului:

Itse lampun runko ja elektroniikka löytyi kellarista
n.20 snt piuhat
1.5e pistoke
1.5e sytkä

Menee ehkä vielä noin 4e(?) Kunnoliseen putkeen, mutta tolla minkä löysin romujen seasta pärjää hetken aikaa.

Suosittelen kaikille chili harrastajille joilla ei ole kunnon valaistusta, hommatkaa käytetty runko ja ko:otkaa oma valaisimenne.
Ei pitäisi tulla liian kalliiksi.

Uusi bauhausista 36w alle kympin...

No oho, tuli taas tehtyä turhaa työtä ::)
mitääh?

Einari

menee vissiin jo turhien kommenttien puolelle, mutta..

onhan se kiva aina väkertää jotain omilla pienillä ja karvaisillä kätösillään  8)
ainakin sen verran tee-se-itse henkeä allekirjoittaneella
Computer games don't affect kids. I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive music!

hutilo94

Lainaus käyttäjältä: Einari - syyskuu 29, 2009, 19:31:21 ip
menee vissiin jo turhien kommenttien puolelle, mutta..

onhan se kiva aina väkertää jotain omilla pienillä ja karvaisillä kätösillään  8)
ainakin sen verran tee-se-itse henkeä allekirjoittaneella

No onhan se vähän niinkin.

Saihan tuohon jo kaksi iltaa kulumaan.
mitääh?

jeQQ

No en mä kyllä voi suositella käytetyn hommaammista, kun tuollaisia lähes tismalleen samanlaisia saa Bauhausista putken ja sytkän kera 8.90e / kpl.. Niissä tulee vielä sellainen suojapelti ton lampun alle / ylle(riippuu, mistä sitä nyt katsotaan)

Kilp

Oisko jollain kuvaa näistä Bauhausin valaisimista? Ko. firma ei näköjään suosi tuotteidensa esittelyä intterinwebissä :-\

jeQQ

http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Chili/

Tuolta löytyy. Sähkömiehien ei tarvitse valittaa asennuksesta. ;)

tonttu

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - syyskuu 30, 2009, 08:57:36 ap
http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Chili/

Tuolta löytyy. Sähkömiehien ei tarvitse valittaa asennuksesta. ;)

Ei valiteta, mutta otetaan oppimateriaaliksi :-S Noh eipä itseä enää niin paljon huolestuta, kun en oo vielä yhden valaisimen suojamaata saanu keskukselle asti :-P Jos tostakin selviää hengissä, niin mulla ei oo mitään hätää.

jeQQ

On niitä hullumpiakin asennuksia nähty.. Kyllä mulla on sentäs suojamaat vedetty joka valaisimesta.

nuthero

Itse ostin juuri samanlaisen 3x36w loistevalaisimen setin bauhausista kuin JeQQ:in kuvissa. Hinta/laatu suhde on kyllä kohdallaan. Sytytin ei välttämättä ole mitään huippulaatua mutta kyllä ne putket syttyy muutaman sekunnin odotuksen jälkeen. Putkissa seisoo coolwhite 742 eli ei sekään mikään paras mahdollinen, mutta kyllä ovat aji cristal ja naga lähtenyt hyvin kasvamaan.
Mitä luulisitte, olisiko mitään hyötyä vuorata foliolla tuo metallilevy joka on putken ja rungon välissä? Se kuitenkin on kiiltävän valkoinen.

jeQQ

Pitäis mieluummin noihin rakoihin, mitä itse jätin asennukseeni, laittaa väliin mylaria(kahvipussin kääntöpuolta).

Ja kyllä tuo cool white on ihan toimiva putki, ei se värilämpötila nyt ihan mahdottomia merkitse..

hutilo94

Nyt kun on chilit sisäkasvatuksessa niin pätääkö noille antaa muita ravinteita kuin merilevää kerran viikossa?

Joojoo tiedän kyllä ettei tämä tänne kuulu mutta nyt te tiedätte millainen valaisukalusto minulla on, jos se yleensäkään mihinkään vaikuttaa ???
mitääh?

biblo

Lainaus käyttäjältä: hutilo94 - syyskuu 30, 2009, 21:47:37 ip
Nyt kun on chilit sisäkasvatuksessa niin pätääkö noille antaa muita ravinteita kuin merilevää kerran viikossa?

Joojoo tiedän kyllä ettei tämä tänne kuulu mutta nyt te tiedätte millainen valaisukalusto minulla on, jos se yleensäkään mihinkään vaikuttaa ???

Merileväuute on vain lisäravinne.Oikeat lannoitteet pitää antaa,tuota vain lisukkeena.
"Grow food, not lawns"

hutilo94

Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 30, 2009, 22:15:54 ip
Lainaus käyttäjältä: hutilo94 - syyskuu 30, 2009, 21:47:37 ip

Merileväuute on vain lisäravinne.Oikeat lannoitteet pitää antaa,tuota vain lisukkeena.

Tämä selvä, nyt kyselemään lisää lannoitus topicista ;)
mitääh?

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - syyskuu 29, 2009, 22:59:14 ip
No en mä kyllä voi suositella käytetyn hommaammista, kun tuollaisia lähes tismalleen samanlaisia saa Bauhausista putken ja sytkän kera 8.90e / kpl.. Niissä tulee vielä sellainen suojapelti ton lampun alle / ylle(riippuu, mistä sitä nyt katsotaan)

Rakennusapteekeista ja romiksilta saa purkutavarana aivan kelvollisia valaisimia muutaman euron hintaan. Parhaimmassa tapauksessa niitä on käytetty vain muutamia vuosia.

Tällaisissa tilanteissa pienikin ihminen pystyy valitsemaan sen kestävän kehityksen tien, ei kannata rohmuta uutta, ulkomaista halpatuotantoa jos samaan aikaan käypää tavaraa jauhetaan kaatopaikan kekoihin.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

jeQQ

No, tottahan tuokin. Ei vain kaikilla ole resursseja lähteä erikseen romikselle, jos Bauhaus on vieressä.. Itsellä sattui olemaan parin kilsan päässä Bauhaus. :)

Ryhis

lokakuu 01, 2009, 20:26:10 ip #615 Viimeisin muokkaus: lokakuu 01, 2009, 20:27:51 ip käyttäjältä Räyhäkäs
Unohdin myös mainita, että "jätelavatavarasta" ei kannata lähteä tekemään ellei ole tekemisen mieli ja peukalo kaukana kämmenen keskustasta. Aina ne vaatii pientä rukkausta. Ja usein lopputulos ei ole läheskään niin siisti kuin kaupan vastaava.

Itse vain olen havainnut omassa elämässäni, että ihmiset ovat autuaan tietämättömiä sellaisista barbaarisista paikoista kuin kaatikset, romikset, kierrätyskeskukset ja rakennusapteekit.

Ja rakennusapteekkikin on vain romis jossa on tuplahinnat mutta hivenen ystävällisempi palvelu ;)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

hutilo94

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - lokakuu 01, 2009, 20:26:10 ip
Unohdin myös mainita, että "jätelavatavarasta" ei kannata lähteä tekemään ellei ole tekemisen mieli ja peukalo kaukana kämmenen keskustasta. Aina ne vaatii pientä rukkausta. Ja usein lopputulos ei ole läheskään niin siisti kuin kaupan vastaava.

Itse vain olen havainnut omassa elämässäni, että ihmiset ovat autuaan tietämättömiä sellaisista barbaarisista paikoista kuin kaatikset, romikset, kierrätyskeskukset ja rakennusapteekit.

Ja rakennusapteekkikin on vain romis jossa on tuplahinnat mutta hivenen ystävällisempi palvelu ;)

Ilman tekemisen makua, taitaisi olla elämäni aikasen tylsää.
Sama pätee luultavasti myös moneen muuhunkin.
-------------------------------------------------------------------

Tässä vielä kuvaa todisteeksi ;)

Aina ei ole pääasia lopputuloksen siisteys, vaan toimivuus.
Yleensä tuo riittä minulle, kyseisen ajattelutavan näkee esim: Tuosta loisteputki viritelmästäni ::)
mitääh?

hutilo94

lokakuu 01, 2009, 21:15:33 ip #617 Viimeisin muokkaus: lokakuu 02, 2009, 08:15:13 ap käyttäjältä hutilo94
oottakaa :D
mitääh?

kuje

Lainaus käyttäjältä: hutilo94 - lokakuu 01, 2009, 21:15:33 ip
No voihan *****  kuva ei tomi mutta tässä linkki: http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=22926

Ei muuten toimi toikaan linkki. Ei ainakaan mulla.

hutilo94

Toimiskohan nyt?

Tuo heijastinhan on keskeneräinen vielä ;)
mitääh?