tammikuu 10, 2025, 19:36:37 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Plantagen

Aloittaja Toivo, lokakuu 16, 2006, 16:17:05 ip

« edellinen - seuraava »

Toivo

Eli ton nimisestä kaupasta on kysymys. Tuo liike on nyt nousemassa tohon Lappeenrannan Myllymäkeen. Onko kukaan teistä käynyt tuossa liikkeessä, löytyy ainakin Turusta, Vantaalta ja Jyväskylästä. Ajattelin että löytyyköhän tuolta mitää chileille sopivaa esim. hydrolannotteita, halpoja ruukkuja, jne.

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Toivo"Eli ton nimisestä kaupasta on kysymys. Tuo liike on nyt nousemassa tohon Lappeenrannan Myllymäkeen. Onko kukaan teistä käynyt tuossa liikkeessä, löytyy ainakin Turusta, Vantaalta ja Jyväskylästä. Ajattelin että löytyyköhän tuolta mitää chileille sopivaa esim. hydrolannotteita, halpoja ruukkuja, jne.

Sanonpa vaan, että halvalla et sieltä mitään löydä. Helvetin kallis paikka.
Joo.

Toivo

Coco_Loco

Niin eli minusta Plantagen on todella käymisen arvoinen. En itse luokittelisi paikkaa mitenkään erityisen kalliiksi paikaksi, mutta sehän on jokaisen oma mielipide. Minusta päinvastoin paikka on suhteellisen edullinen, koska sieltä olen aina saanut haluamani bonsait ja orkideat edullisemmin kuin mistään muualta. Esim. Kun tavallisissä kukkakaupoissa Phalaenopsiksit maksavat jotakin 20-30 €, niin Plantagenissa ne olivat vain  10-15 €. (Tämä oli sitten vain yksi esimerkki.)Lisäksi tarjonta on  miljoona kertaa parempi kuin jossakin kaivokukassa. Eikä laadussakaan mitään vikaa ole. =) Onhan se Plantagen todella maailman laajuinen yritys, joten sieltä usein tekee todella positiivisia löytöjä.
:D
"Tämän päivän kauniit sanat kantavat hedelmää huomenna"

Mahatma Gandhi

Red Hot Chili Peppers

Aika samaa mieltä Tupakan kanssa. Plantagen on kansainvälinen ketju, jonka myynti perustuu suuriin määriin ja chilinkasvattajia on liian vähän. Myyjät eivät tiedä mitään vesiviljelystä tai chileistä, ne on vain töissä siellä. Jostain syystä myös ruukut ja lannoitteet näyttävät olevan Plantagenissa melko kalliita verrattuna muiden puutarhapuljujen tarjouksiin.
Vaimo on joskus ostanut joulutähtiä tai perus orkideoita sieltä halvalla.
Jos jokin polttaa, niin onko se kuuma?

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Red Hot Chili Peppers"Aika samaa mieltä Tupakan kanssa. Plantagen on kansainvälinen ketju, jonka myynti perustuu suuriin määriin ja chilinkasvattajia on liian vähän. Myyjät eivät tiedä mitään vesiviljelystä tai chileistä, ne on vain töissä siellä. Jostain syystä myös ruukut ja lannoitteet näyttävät olevan Plantagenissa melko kalliita verrattuna muiden puutarhapuljujen tarjouksiin.
Vaimo on joskus ostanut joulutähtiä tai perus orkideoita sieltä halvalla.

Aivan....

Ja vaikka olisi siis halpakin(jota siis ei ole) niin ei sieltä löydy mitään "erikoista" kasvatuskamaa. Valikoima saattaa vaikuttaa laajalta, mutta omaan silmääni ei osu kuin muutama osasto. Esim. niitä kasveja on aivan penteleesti siellä, mutta ravinnenurkkaus on todellakin vain nurkkaus ja täynnä jotain substraleja muutenkin(muistaakseni). Mutta.. mutta.. on se silti varmaan parempi kuin moni muu paikka.

Ilmeisesti siis kasvit on siellä ihan koht. halpoja, mutta tarvikkeet sitten kalliita. Eli kannattaa kuitenkin aina käydä katsomassa. Vaikka ei sieltä mitään erikoista siis löydykään.. hyllyittäin peruspuutarhakamaa vaan.
Joo.

Coco_Loco

Oho. Taidanpa olla ainut ihminen, jonka mielestä Plantagen on edullinen paikka. =) Minusta se ainakin on todella kilpailukykyinen ja hyvä paikka tehdä ostoksia omien kokemuksieni perusteella. Mutta onhan se vain aina niin, että jokaisella on ne omat mielipiteensä, joita on kunniotettava. Voithan aina vaikka käydä etukäteen katsomassa osoitteessa www.plantagen.fi minkälainen kauppa on oikein kyseessä.

Mahatma Gandhi

Smaug

Jotain kivaa ja käyttökelpoista sieltä löytyy, chilijuttuja ei niinkään. Mutta esim. tässä mainitut orkideat ja muutamat muutkin kasvintaimet on olleet tosi huonoja.

tellie

Lainaus käyttäjältä: "Coco_Loco"Esim. Kun tavallisissä kukkakaupoissa Phalaenopsiksit maksavat jotakin 20-30 €, niin Plantagenissa ne olivat vain  10-15 €

Cool! Sitten pitäisi enää saada orkideat viihtymään paremmin, niin johan alkaisi lyyti kirjoittaa. Aivan ihania kasveja.

Niin ja se tilakin olis aika kiva

Coco_Loco

LainausMutta esim. tässä mainitut orkideat ja muutamat muutkin kasvintaimet on olleet tosi huonoja

Se on tietenkin ihan makuasia. =) Itse olin ainakin kuin 7. taivaassa Plantagenissa saadessani ihailla monia eri orkidea sukuja, jotka olivat todella kauniita, sekä hyvä juurisia. Sellaisia ei monesta paikasta löydä. Toki tuotteiden laatuun saattaa vaikuttaa suuresti vuodenaikojen vaihtelu. Kannattaa ehkä ostaa tietyt tuotteet kesällä.

Tietenkin on totta, että Plantagenistä ei niin hirveästi löydy chili harrastajalle mieleisia juttuja, mutta kannattaa siltä käydä. ^^

Mahatma Gandhi

Coco_Loco

Oho, Sori sähläsin tuon lainauksen kanssa.  :oops:
Pahoittelen.

Mahatma Gandhi

Mapa

On se edittikin keksitty..... :?
Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

thp

^ Joko ne käytöstavat unohtuivat? Jos tuntuu, että on varaa neuvoa muita, niin ystävällisesti sitten.
Capsicum misinformation on message boards since 2006

H-Bomb

Mjahas, vai Plantagen tekee tuloaan Myllymäkeen. Vaikka täällä asunkin, niin jotenkin tuo oli päässyt ohi korvien / silmien. Hyvä, että on olemassa Infernon foorumi!  :D

Muistelen kyllä joskus aikanaan olleen puhetta jostain puutarhaliikkeestä, kun aluetta suunniteltiin, mutta sen jälkeen en ollut kuullutkaan siitä mitään. Ja koska en tiedä Plantagenin tarjonnasta ja hinnasta mitään, uskon kiltisti muita foorumilaisia. Näin lappeenrantalaisena minua kiinnostaa myös Prisman tuleva laajennusosa ja sinne sijoittuva puutarhaosasto. Tuskin sieltäkään mitään erikoisempaa saa, mutta perustarvikkeita kuten ruukkuja ja kasvatusalustaa voisi saadakin ihan käypään hintaan. Saa nähdä... jäämme siis odottamaan.

Mielenkiintoinen uutinen silti. Kiitos tiedosta, Toivo!  :)

-Harry
H-Bomb - The Fiery Finn
http://www.h-bomb.biz

Mapa

Lainaus käyttäjältä: "Thp"^ Joko ne käytöstavat unohtuivat? Jos tuntuu, että on varaa neuvoa muita, niin ystävällisesti sitten.

Siinä oli pisteitä lopussa ja tuo oli tarkoitettu sanottavan hiljaa eikä loukkaavasti. :oops:
Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Maba"
Lainaus käyttäjältä: "Thp"^ Joko ne käytöstavat unohtuivat? Jos tuntuu, että on varaa neuvoa muita, niin ystävällisesti sitten.

Siinä oli pisteitä lopussa ja tuo oli tarkoitettu sanottavan hiljaa eikä loukkaavasti. :oops:

ei pliis aleta vääntään taas, jooko?vaikee parista pisteestä lukea toisten ajatuksia.
Meillä määrää Nainen!

Mapa

Olen pahoillani....

Smaug

Lainaus käyttäjältä: "Coco_Loco"
LainausMutta esim. tässä mainitut orkideat ja muutamat muutkin kasvintaimet on olleet tosi huonoja

Se on tietenkin ihan makuasia. =) Itse olin ainakin kuin 7. taivaassa Plantagenissa saadessani ihailla monia eri orkidea sukuja, jotka olivat todella kauniita, sekä hyvä juurisia. Sellaisia ei monesta paikasta löydä. Toki tuotteiden laatuun saattaa vaikuttaa suuresti vuodenaikojen vaihtelu. Kannattaa ehkä ostaa tietyt tuotteet kesällä.

Mulla on voinut olla myös huonoa tuuria toistuvasti, eli olen mennyt ostoaikeissa liikkeeseen just silloin kun erän jämät on enää jäljellä. Pienempien kukkakauppojen orkideat on usein paljon paremmassa kunnossa, mutta onhan niissä enempi hintaakin sitten. Luulen, että viat johtuu jonkin verran siitä että kaikki kasvit kastellaan yhdellä kertaa katosta sumuttimella ja kasvit ui pitkän aikaan vesialtaassa. Talvella se voi olla tuhoisaa. Ja yleensä kukkanuput tai auenneet kukat ei tykkää käydä suihkussa. Tämä siis noista orkideoista.

Hyvä puutarhakasvien siemenvalikoima Plantagenissä kyllä on.