Miten kasvaa onnen bambu? - ei liity chilin kavatukseen

Aloittaja Mapa, marraskuu 11, 2006, 17:30:22 ip

« edellinen - seuraava »

Mapa

Kodin ykkösessä myydään onnenbambuja ja kyselisin että miten ne kasvaa ruukussa kun ei viittis ostaa turhaan?

Aika tyhmää kirjoittaa chili foorumille tämmöistä, mutta täällä on kaikista foorumeista millä olen käynyt ystävällisimmät ihmiset.

Ei niin tulisin terveisin Martti
Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

Toivo

Meillä noita on kaksi, toine on viinipullossa jossa pelkkää vettä, kasvanut siinä 2 vuotta ja hyvin. Toinen kasvaa pienimmässä pauliinassa ja sekin ihan hyvin, sellain että ne juuret ihan sinne pohjallen ja ruukku täyteen lecasoraa.

Mapa

Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

buvez

tuohan on ruokotraakkipuu ja kasvaa hyvin mullassa.

Mapa

Kiitoksia, piti lisätä tuohon että miten kasvaa mullassa, mutta sinä, buvez, taisit ymmärtää.
Hehe.. oli pakko laittaa tollain oudosti/hassusti.. :P

Mapa

Lainaus käyttäjältä: "Toivo"Meillä noita on kaksi, toine on viinipullossa jossa pelkkää vettä, kasvanut siinä 2 vuotta ja hyvin. Toinen kasvaa pienimmässä pauliinassa ja sekin ihan hyvin, sellain että ne juuret ihan sinne pohjallen ja ruukku täyteen lecasoraa.

Vaihteletko vettä aina välillä?

Chilijuniori

Lainaus käyttäjältä: "buvez"tuohan on ruokotraakkipuu ja kasvaa hyvin mullassa.

Olen lukenut että onnenbambu on todellakin oikeasti ruokotraakkipuu. Kaupallisesti onnenbambu vaan kuulostaa paremmalta.

Eli voit istuttaa myös multaan jos haluat. Itse en ole kokeillut mutta luulisin että sen jälkeen kun juuria on runsaasti.

Mulla kasvoi pari vuotta tuollainen onnellisesti vedessä. Mulla oli Tiimarista ostettuja "lasikiviä" maljakossa sen kanssa. Oli kivan näköinen ja tukivat hyvin bambua. Vesi kannattaa vaihtaa parin viikon välein ja myös putsata maljakko ja mahdolliset kivet samalla.

Omalle bambulleni kävi köpelösti eli levä koitui kohtaloksi lukemattomista putsausyrityksistä huolimatta.

Mapa

Korjaa jos olen väärässä mutta, eikös se sillon kuin antaa sen kasvattaa juuret niin nehän on sillon hydrojuuret eikä turvejuuret?

Os2

Eipä kai juuri eroa, juuret kasvavat kumminkin veden alapuolella.

Kasvi kasvattaa hydrossa nesteen pinnan yläpuolelle ilmajuuret, turpeessa ilmajuuret kasvavat turpeen pinnan lähistölle. Hydrossa kasvi vaan saa paremman hyödyn ilmajuuristaan ja se näkyy kasvussakin, nesteen pinnan alapuolella kasvavilla juurilla ei tietääkseni ole merkittävää eroa "turvejuuriin". Onhan se liemi toin hapekkaampaa kuin märkä turve mutta..
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma

Mapa