tammikuu 06, 2025, 22:28:56 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Rocoton kasvatusohjeita?

Aloittaja cornell, joulukuu 05, 2006, 09:48:17 ap

« edellinen - seuraava »

cornell

Eli mitkä ovat parhaat tavat saada rocotot hedelmöimään ?
Käytännön kokemuksia kiitos, mä tiedän että teillä niitä on :wink:

Olen lukenut infernon kasvatusohjeen ja ymmärsin sen suurinpiirtein. Omassa kasvarissani ongelmia luultavasti aiheutti viimekesänä liian korkeat päivälämmöt ja ilman kuivuus. Pube kukki hulluna, mutta ilmeisesti siitepöly ei itänyt...

Tilanteen parannuskeinoiksi olen pohtinut sumutusjärjestelmää, joka nostaisi ilmankosteutta ja auttaisi hieman lämpöongelmiinkin. Toinen mahdollisuus olisi siirrellä rocotoa mahdollisuuksien mukaan ulos kasvarista paahteisina päivinä... jolloin vesiviljelyn voi unohtaa...

So, how u made it happen? kiitos...
¨käynks mä usein täällä?¨

bassino

Liian korkeat lämpötilat varmasti vaikuttavat. Sen sijaan ilman kuivuus on tuskin rocotojen kohdalla ongelma. Mahdollisesti jopa päin vastoin. Jos nimittäin ajattelee rocotojen kotiseutua, Andien vuoristoa, niin siellähän ilma on tyypillisesti kuivaa. Jollain voi toki olla ilmankosteudesta toisenlaisiakin kokemuksia. Omat rocotoni olivat viime kesän sisällä vesiviljelyssä ja tuottivat hedelmää lähes siinä missä baccatumit ulkona. Liika typpi on myös yksi tekijä, joka vaikuttaa heikentävästi hedelmäntuotantoon. Itse käytin vesiviljelyssä melkoisen laihoja litkuja. Fatalii lienee tähän paras kommentoimaan kun katsoo hänen rocotometsäänsä.
"As long as there are Peppers, there is Hope"
(a new Finnish proverb)

cornell

Lainaus käyttäjältä: "bassino"Omat rocotoni olivat viime kesän sisällä vesiviljelyssä ja tuottivat hedelmää lähes siinä missä baccatumit ulkona.

no jopas...

Kasvarin päivälämmöt olivat vimmekesänä varmaan 35-40 asteen välillä koko hellejakson ajan... siitä se hedelmättömyys varmaan johtui... asiaan on vain tosi vaikea saada parannusta...tuuletus oli täysillä... pittää heivata pubet puutarhaan sekstailemaan...
¨käynks mä usein täällä?¨