tammikuu 10, 2025, 11:33:55 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Arsen eka kerta

Aloittaja arse, tammikuu 23, 2007, 12:11:07 ip

« edellinen - seuraava »

Espelt

Todella hyvältä näyttää! :)
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Clown^

ei morjes arse nyt mä tuun hakeen sulta yhen puskan sä saat ton taimen :D
jos ei polte tunnu, se on kaupan chili!

arse

Jostain syystä toisessa ebissä olevat fataaliit ja habanero eivät vieläkään kuki. Olen koittanut erilaisia mato/micro-suhteita mutta ei mitään, ei väkisin prkl. Toisessakin ebbissä kukkiminen alkoi suhteellisen myöhään, sisällä loisteputkien alla ne kyllä tykkäsivät kukkia mutta ulos siirto ja paska kesä varmaan lannistivat kasvini. Toisaalta multiin siirretyillä puskilla menee hyvin niin ehkä viherpeukaloni ei vaan sovellu vesiviljelyyn  :( .

Aji Cristaliini olen todella tyytyväinen, erittäin herkullisia marjoja, josta kymmenkunta on jo nautittu. Tämän takia kannatti jo aloittaa koko projekti :D

Bubbaankin on tulossa herkkuja.

Lemon Dropissa ensimmäiset alkavat olla kypsiä. Puskassa on kymmeniä raakileitakin :)

Epätarkka yleiskuva parvekkeesta tänään.

Puoli kiloa habaneroja maustumassa :P
Elämässä on tärkeintä puutarhanhoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

Herra 47

jokoolet sortunut ja korkannut purkin  :twisted:

itsellä toinen purkki on aina auennut reilun kuukauden jälkeen...  8)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

arse

Kovana oon pysyny, purkkihan ei aukea ennen ku 2kk on kulunu! Ens kerralla noudatan kyllä neuvoas ja teen yhen pienemmänki  8)

Espelt

kenen valmistajan kurkkusäilötettä käytätte? Noita näyttää olevan useammaltakin valmistajalta kaupoissa.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Herra 47

meiran olen käyttänyt mutta enpä usko että niissä loppujen lopuksi on paljoa eroa...

mutta se että sen pitää olla sen 2 kuukautta muhimassa... maku paranee ihan älyttömästi sen viimeisen kuukauden jälkeen... syötävää se toki on aiemminkin... mutta kannataa odottaa  :D  :D

arse voi taas vastata omasta säilötteestään ja ehdottomasti pitää kertoa millaista tuli  :wink:  itse pidän tätä yhtenä parhaasta tavasta säilöä habaneroja mutta maku kysymyksistä eri voi kiistellä
kat ko kat kara puuhu

arse

Meiran "Mausteseos kurkun säilöntään" on käytössä, eli vissiin samaa kamaa kuin herralla. Pari viikkoa vielä  :cry:

arse

Tuli kyllä todella maukkaita habaneroja, aika idioottivarma tapa saada niistä syötäviä :) (ja aamulla vessassa huomasi että tuli syötyä reilummin :) ). Ei oma setti eronnut ollenkaan herra47:n säilykkeistä. Onneksi tuli tehtyä kerralla enemmän, tuosta saa nauttia siivuja monta kuukautta :)

arse

Tyttöystävä kokkas ja minä maustin sopivan tulisiksi, tuli todella herkullisia:

koristeetkin ovat kohdillaan  :P  Nämä tuotokset tulevat miittiin tyrkylle :)

Midnight Walker

Aika tyylikkäitä konvehteja :) Onkos noi chilit tehty ihan ite jostain marsipaanista vaiko mistä?

arse

Juu itse taiteiltu marsipaanista.

Torakka

onko sulla lamppuna loistarit??? komeeti ovat kasvaneet  :)

saulir

Konvehdit oli hyviä :) harmi kun oli vähän maha sekaisin siellä miitissä niin ei oikein saanu kaikkea maisteltua mutta se sun tarjoama konvehti oli kyllä varsin hyvänmakuinen :)

Herpiili

Kyllä juu, konvehdit olivat varsin namoisia, kiitoksia maisteista :)

Juckiz

Jep täältäkin kiitoksia kovehdeista. Vähän tuli lämpö viiveellä ja ihan miellyttävältä tuntui. :)

"...plus it looks like his penis is hanging out"

arse

Chilini ovat olleet jo yli kuukauden sisällä ja kummallisesti alkoivat kukkimaan vaikka edelliset marjat ovat vielä kesken, ei voi valittaa.

Varsinkin bosse on rehevän näköisenä:

Cristalissakin on sekä uusia kukkia että tuoreita herkullisia marjoja :P

Fatalii ja Dutch habakin koittavat taas vaikka kesän sato jäi laihaksi. (Kyllä, lamppu on liian lähellä latvoja joten ne palavat, vaan kasvupyrähdystä on vaikea hillitä)

Kohta olisi varmaan aika laittaa jo uusia lajikkeita tulille ensi kesää varten.

arse

Tilasin heinolta 4kg chilejä, säilöin ne, helppoa kuin 1,2,4

1:

2:

4:

(Todellisuudessa hommaan meni 4 tuntia, purkkeja tuli kuuden sijasta 4 ja hella on ihan musta kun säilöntäliemi pääsi kiehumaan oikein huolella yli  :roll: )

hejkki

komeita purkkeja. onko etikkalientä vai missä säilöit?
Vilkaise blogiani: https://chili.moikka.fi/

Herra 47

arvattavasti kurkkusäilöketta  :wink:

ja suurin osa ajasta menee noiden pilkkomiseen (kokeiltu on) itsellä noin 5-6 kiloa chilejä säilökkeenä (noita heinän annuumeja kaupan habaa ja oma kasvattamia kans)  :D  namia
kat ko kat kara puuhu