kesäkuu 26, 2024, 10:42:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Hakaniemen maustekaupat

Aloittaja pekkak, helmikuu 06, 2007, 22:25:31 ip

« edellinen - seuraava »

pekkak

Hakaniemen maustekaupat, juttelin hesan miitiissä niistä,
ohessa lisätietoa




löytyy tuoretta chiliä ym kivaa....

Apinamandala

Hyviä kauppoja kumpikin. Vii voanissa tulee vierailtua viikottain ja hintataso on mielestäni kohdallaan...

Inca

Aah, Hakaniemi... Eksoottisen ruuan paratiisi. Itse vierailin Indian marketissa ja Thaimaalaisen ruuan putiikissa, ovat siinä kauppahallin lähettyvillä. Sieltä löytyy jos jonkinmoista chilijauhepussia ja kokonaisia tuoreita ja kuivattuja chilejäkin. Itse nappasin mukaan:

- Chilli powder extra hot, 100g, 1,35 euroa. Sopivan tulista ja hyvä maku
- Dried Chilli, 100g, kokonaisia kuivattuja n. 4cm pitkiä chilejä, hinta unohtunut, pussissa lukee Capsicum annuum Linn. Huh kun on tulista!

Pitää ensi kerralla käydä testaamassa tuoreita chilejä. Joitain pitkiä vihreitä ainakin oli kaupan.

teppo42

Joo mä ostan kaiken riisini Vii Voanista. Ja taikkurehut on hyviä, tosin tuppaavat aina loppumaan kesken. Ja mistä muualta saa sieni-soijakastiketta tai osterikastiketta? Jee!

pekkak

Lainaus käyttäjältä: IncaAah, Hakaniemi... Eksoottisen ruuan paratiisi. Itse vierailin Indian marketissa ja Thaimaalaisen ruuan putiikissa, - Dried Chilli, 100g, kokonaisia kuivattuja n. 4cm pitkiä chilejä, hinta unohtunut, pussissa lukee Capsicum annuum Linn. Huh kun on tulista!

=>hinta VII VOAssa noin 1,50eur pussi, sieltäkin noi löytyi. Tulisuudesta en tiedä,mutta sanotaan normi tasoon nähden vahvempaa....

vikassa Hesan miitissä toin maisiaisia noista ainakin Tupakalle

Vii voa kaupasta sen verran taustaa, oli kerran hesarin kk liitteessä juttua omistajasta aukeaman verran, kaveri tuli aasiasta saksan kautta suomeen ja perusti tämän liikkeen. kauppa toimii kanssa "tukkuna" monelle pikku liikkeelle suomessa, ja ravintoloille..., tämän ketjun alussa se toinen liike on kanssa nk. tukku tasoa oleva kauppa...

Red Hot Chili Peppers

Jeps. Olen myös tyytyväinen noihin intitialaisen kaupan chilirouheisiin. Isoja pussukoita halvalla ja tulisuutta sekä makua ihan riittävästi. Oma suosikkini on seesam-chilirouhe.

Sen sijaan ne Vii Voan valmischilisoosit (banaanichili, ym.) ovat aika onnettomia. Ainakin  ne mitä olen kokeillut.

Mutta Hakaniemessä tulee kyllä vierailtua muutaman kerran vuodessa juuri riisi, tamarind, osterikastike, pakastekala ym. ostoksilla.
Sen verran täytyy soosienkin osalta ottaa Vii Voan moitteita takaisin, että sieltä löytyvä tamarind on mielestäni loistavaa kamaa verrattuna kotimaisten markettien vastaaviin.
Jos jokin polttaa, niin onko se kuuma?

pekkak

Lainaus käyttäjältä: "Red Hot Chili Peppers"
Mutta Hakaniemessä tulee kyllä vierailtua muutaman kerran vuodessa .


=>pitäskö aatella kimppa käyntiä hakaniemen kaupoil jollain porukalla kun lumet on sulanut?

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "pekkak"
Lainaus käyttäjältä: "Red Hot Chili Peppers"
Mutta Hakaniemessä tulee kyllä vierailtua muutaman kerran vuodessa .


=>pitäskö aatella kimppa käyntiä hakaniemen kaupoil jollain porukalla kun lumet on sulanut?


Vois ehkäpä tulla messiin.
Joo.

Red Hot Chili Peppers

Lainaus käyttäjältä: pekkak
Lainaus käyttäjältä: Red Hot Chili Peppers
Mutta Hakaniemessä tulee kyllä vierailtua muutaman kerran vuodessa .


=>pitäskö aatella kimppa käyntiä hakaniemen kaupoil jollain porukalla kun lumet on sulanut?


Mahdollista, mutta riippuu tarkemmasta ajankohdasta. Voidaanhan me isommalla lössillä yrittää tinkaista jonkinlaisia tukkualennuksia :wink:
Ja tietysti chiliyhdistyskin voisi järkätä noihin mestoihin vastaavat jäsenalennukset kuin viherpeukkuun.
Jos jokin polttaa, niin onko se kuuma?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Red Hot Chili Peppers"
Lainaus käyttäjältä: "pekkak"
Lainaus käyttäjältä: "Red Hot Chili Peppers"
Mutta Hakaniemessä tulee kyllä vierailtua muutaman kerran vuodessa .


=>pitäskö aatella kimppa käyntiä hakaniemen kaupoil jollain porukalla kun lumet on sulanut?


Mahdollista, mutta riippuu tarkemmasta ajankohdasta. Voidaanhan me isommalla lössillä yrittää tinkaista jonkinlaisia tukkualennuksia :wink:
Ja tietysti chiliyhdistyskin voisi järkätä noihin mestoihin vastaavat jäsenalennukset kuin viherpeukkuun.


joka tarkoittaa sitä että myös "rivijäsenet"voivat kysellä noita alennuksia...ei muuta kuin menette hattu kourassa sinne ja esitätte asian kohteliaasti :)
Meillä määrää Nainen!

pekkak

Lainaus käyttäjältä: "pertsa"[

joka tarkoittaa sitä että myös "rivijäsenet"voivat kysellä noita alennuksia...ei muuta kuin menette hattu kourassa sinne ja esitätte asian kohteliaasti :)


=>voisko yhdistys tehdä jonkun lapun suomeksi ja englanniksi jonka voisi sitten antaa sopivalle "kohteelle", ja laittaa ne nettiin josta ne voi sitten printtaa ulos... olisi paremmin homma halussa näin, ja lapussa mainintaa etttä paljonko porukkaa on....jne... esim.

ja avata ketju missä kerrotaan minne tullut alennukset ja mistä kysytty mutta ei myönnetty alennusta.

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "pekkak"
=>voisko yhdistys tehdä jonkun lapun suomeksi ja englanniksi jonka voisi sitten antaa sopivalle "kohteelle", ja laittaa ne nettiin josta ne voi sitten printtaa ulos... olisi paremmin homma halussa näin, ja lapussa mainintaa etttä paljonko porukkaa on....jne... esim.

ja avata ketju missä kerrotaan minne tullut alennukset ja mistä kysytty mutta ei myönnetty alennusta.


No jos ny ei.

Karkaa vähän homman määrä lapasesta.

Red Hot Chili Peppers

Niin. Toi on vähän kakspiippunen juttu. Tottakai kuka tahansa voi käydä kyselemässä alennuksia yhdistyksenkin nimissä, mutta ilman aktivistien tietoa se menee helposti näin:
"Saiskos vähän alennusta meidän yhdistykselle, jossa oon mä ja sit toi ja joku Vaasasta, ai niin...ja oli joku Tampereeltakin. Se on tosi aktiivinen yhdistys... on sil kai kotisivutkin. Mä en tiedä paljon on jäseniä, mut kauheesti...kai..."
Ja heti napsahti 50% ale kaikista tuotteista tällä myyntipuheella:lol:
Jos jokin polttaa, niin onko se kuuma?

Slapa

Kautta aikojen, kun on ollut pakko jotain maustetta etsiä myös Indian Marketista, mausteet ovat olleet suurelta osalta jo vanhoja, "parasta ennen" ohitettu jo vuodella... Joku aika sitten ne alkoivat noita isoja vanhentuneita pusseja sitten aukaisemaan ja pakkaamaan uudestaan kirkkaisiin muovipusseihin, ilman päiväystä. Uskokaa pois, tuoreella ja vanhentuneella kuivatulla mausteella on ero kuin yöllä ja päivällä. Esimerkiksi itse käytämme suuret määrät kuivattua korianterin siementä ja juustokuminaa ruoanlaitossa. Korianteria ei tahdo maun perusteella tunnistaa, kun se pääsee vanhenemaan. Tuoreena korianterin siemenet ovat aivan mielettömän herkullisia.
Vii Voan on ollut meidän luottopaikka, kun halutaan mausteet ostaa silloin, kun ne vielä maistuvat siltä miltä niiden kuuluu.