tammikuu 09, 2025, 12:06:18 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Herra 47:n chilit ja nyt myös kausi 2008

Aloittaja Herra 47, maaliskuu 26, 2007, 07:19:06 ap

« edellinen - seuraava »

Maca

Ei kaikkea välttämättä voi heti hallita... Jos on intoa välinekasvatukseen ja ei kuvataidot heti natsaa niin onko niin paha? Yritystä kuitenkin löytyy. Itse kasvatan "ikuisesti" mullassa ja yhtään kuvaa en oo ottanut... enkä ota! (syön kaiken pois) mutta onhan se mukava nähdä toisten kuvia (samaan aikaan kun kirvat imevät tuoreet versot kuiviin omista...) Kasvit on mahtavia; chilit erityisesti!

Herra 47

:twisted:  ja minä kun jo luulin että kaikki vaan haukkuu ja ilkkuu mua  :twisted:  :wink:  ei vaan ei tässä mitään tosikkoja olla ja aina kritiikkiä saa pistää (niin saa kyllä kehujakin 8) )
joo ja tulen kiusaamaan teitä kaikkia jatkossa myös niillä isoilla kuvilla kuten nytkin...  :twisted:  mutta sen huomaatte sittä että kuvan tilalla on vain linkki eli en todellakaan aio mitaan 2-3 megan kuvia lykätä suoraat tänne ja toi editointi on mukavaa hommaa kun vain saa kunnon ohjelman kuten edellä kerroin olen hieman enemmän leikkinyt photoshopilla.. siinä on helppo tehdä kaiki tarvittavat korjaukset ja säädöt ja myös croppaukset eli napataan vain osa kuvasta...

mutta asiaan....  :twisted:

tämä ensimmäinen on ihan off topicia mutta tänään töihin tullessa satuin vilkaisemaan kotipizzan ikkunasta sisään ja näin tälläisen kyltin (tämä on tietysti kaikilla jo ollut tiedossa  :D )

kysehan ei ole tietenkään habakahvista (olettaisin näin) vaan havannalaisesta kahvista... sitähän sana habanero varsinaisesti tarkoittaa

ja editoin lemondropin kukan uudelleen nyt se on sellainen kuin alun perin piti  :twisted:

tässä kuvassa ikivanha thai rawit kasvattelee palkojaan (yllättävän moni on kippurassa kun ennen olleet "suoria"

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2007/06/14/8143010478531023546orig.jpg

tässä taas tämä jättilehtinen pumpkin joka on saanut aika tavalla mittaa lisää
http://www.kuvaboxi.fi/selectMediaObject.html?method=open&moId=8143010478531023548&openCard=true

ja eilisen tarkastelun jälkeen alkaa ph:t olla kohdillaan paitsi yhdessä astiassa mutta kun en kerralla uskalla kauheaa määrää ph downia pistää niin täytyypi tänään vielä tsekata  :roll:

nyt täytyy taas vetäytyn kuoreeni ja jään miettimään uusia tapoja hämmentää teitä... saas nähdä mitä tämä pre-jussi meeting tuo tullessaan...  :twisted: kuvia luvassa mikäli sieltä hyvää materiaalia saa  :twisted: videokamerankin ajattelin mukaan ottaa ihan varmuuden vuoksi josko joku "yllytyshullu" löytyy (viheltelee ja pyörittelee peukkujaan viattoman näköisenä)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

thp

"Habanero" -espressossa on tuplamäärä kofeiinia, käyttävät sitä erikoiskahveihin, kuten Robert's coffeessakin. Habanerohan tarkoittaa sanana havanalaista, tässä tapauksessa sillä ei ole mitään tekemistä chilien kanssa.
Capsicum misinformation on message boards since 2006

Herra 47

oli tuo jäänyt pois ja huomasin sen heti postauksen jälkeen mutta aina joku ehtii ensin  :twisted:
kat ko kat kara puuhu

thp

Joo, ei ollut tarkoitus besserwisseröidä - liikaa aikaa töissä taas.  :D
Capsicum misinformation on message boards since 2006

Herra 47

joo ei se mitään...  :D mulla toi oikoluku on hiukan huono ja teen korjaukset aina postauksen jälkeen (näköjään) kun tulee luettua se mitä on kirjoittanut :oops:
kat ko kat kara puuhu

Herra 47

Ei helkkari.... yhden astian ph ei tunnu millaan laskevan.....  :shock: olen pistänyt nyt 6 annosta ph downia ja vieläkin tippatesterin antama väri on vihreenä...  :cry: alkaa pian usko loppua...  :evil:  no iltapäivällä taas uusi tarkistus kun aamulla annoin uuden alennus"ruiskeen"  :roll:

jussin jälkeen joka tapauksessa on edessä kaikkien kasvatus astioiden thyhjennus puhdistus ja ihka uudet liemet kehiin... joten jos tänään ei ph laske tarpeeks niin kärvistelkööt sit vielä viikon...  :evil:

ja ei taida rain forestin ensimmäiset podit ihan ehtiä jussiks kypsyy  :(  tuossa ehdin jo hieman toiveita elätellä mutta ihan vihreitä ovat vieläkin joten tuskinpa viikossa ehtii...
kat ko kat kara puuhu

Herra 47

nonni viikonlopusta selvittiin hengissä ja chilit kukkii kovasti... uusimpina kukkijoina mainittakoon watermelon ja en komean kokoiset (3cm) kukkaset seka pimenta da neyde ja aji dulce amarillo jonka latvukset ovat osin kärähtäneet kun koko ajan pakkaa natikan kimppuun... (enään en natikkaa nosta)
Sammutan sen tän viikon aikana ja pistän kesälomalle  :D

kuviakin olis mutta kun on ongelmana taaskin tuo muistikortilta siirto koneelle niin päivitetään kuvat taas kun saan purettua kortin  :twisted:

ps. eilen sain vihdoin viimeisen astian ph:n kuntoon... oli todella kuralla sen ph:t
kat ko kat kara puuhu

Herra 47

nyt kuvia

watermelon kukkii isoin valkoisin kukkasin
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2007/06/18/8143010478531062699orig.jpg

pimenta da neyden kaunis kukka
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2007/06/18/8143010478531062715orig.jpg
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2007/06/18/8143010478531062745orig.jpg

ja sitten tuon aji dulce amarillon kärsimysnäytelmä
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2007/06/18/8143010478531062768orig.jpg

ja sitten piti yks rain forestin podi maistaa... raaka se oli eikä tulisuutta lainkaan ainakaan vielä tässä vaiheessa

muitakin kuvia on noissa kuvaboxin ja photobucketin linnkien takana mutta nämä nyt nostin esille
kat ko kat kara puuhu

Herra 47

Kyllä mä taas olen tempun tehny.... sunnuntaina satuin löytämään lajike x (noin apaschen näköisen, kokoisen ja sopivan tulisen mutta keltaisen lajin  :chili: ) kuivatun palon jossa oli vielä kymmenen siementä jäljellä... (olin joskus talvellä idättänyt jo osan mutta oli jostain syystä epäonnistunut)  :evil:

no asiaan niin sunnuntaina sitten "viisauksissani" laitoin kaikki 10 siementä itämään ja unohdin koko asian... maanantaina sitten ruokaa tehdessäni näin rasian ja muistin.. katsoin sisään ja 4 siementä oli jo itänyt... 24 tunnin aikana...  :shock:

nyt sitten odotellaan itääkö kaikki 10... mutta mitä mä noilla kaikilla teen :?:  ... toin mun viidakko on jo noin iso  :shock: ... ellei sitten jussina iske kastrofi jota ei tosiaan toivois...

no eiköhän niillekin paikka löydy... jollei muuten niin annetaan adoptoitavaksi....
kat ko kat kara puuhu

Maca

Joko olet siirtänyt taimesi kasvariin?

Herra 47

Tän viikon lopulla osaa on menossa :P

en tiedä kyllä vielä mitkä kaikki sinne pistän mutta eiköhän sinne ainakin rainforest, aji dulce amarillo, bih jolokia, watermelon ja champion mene... ehkä bubba, malagueta ja aji cristal myös...
kat ko kat kara puuhu

Maca

Herra 47

mä tampereel ja kasvari raumal...

no tän viikon aikana pitäis siirtää kasvit ja sitä mä tarkotin tolla katastrofil että miten mahtaa siirto sujua + siito kasvariin sisätilasta....
kat ko kat kara puuhu

Maca

Porukoittes kasvari oletan? Ootko sit viikonloput aina Raumalla?

Herra 47

meen takas raumalle töihin... täällä kun ei tienaa tarpeeksi... :evil:

mielellään tänne jäisin mutta kun rahallinen tilanne ei anna periks... 2-3 paremmin tienaan raumalla.... eli muutan itse myös sinne... en mä uskaltaiskaa pikkuisia yksin raumalle jättää :twisted:
kat ko kat kara puuhu

Maca

Ja porukoille ei tarvitse maksaa vuokraa... hyvä idea! :D

Herra 47

no ei nyt ihan noinkaan  :wink:

mutta niistä sunnuntain siemenistä jo 7 on itänyt  :shock: .... ei helk... en kyllä yhtään ajatellut mitä tein silloin sunnuntaina...  :brick:

no tuolla rauman suunnalla jos joku tahtoo taimia myöhemmin niin tarjolla olis  (näin jo etukäteen ilmoitettuna  8) )

ja natikka lähti kesälomalle eilen illalla... eiköhän se nyt sit tonne elo- syyskuun vaihteeseen saakka ainakin saa olla pois käytöstä... katsoo sitten mitä kaikkea on jäljellä... tarvitseeko silloinkaan...

uutta kautta suunnittelen jo ainakin uusien lajikkeiden suhteen ja kasvariin pitäis talven aikana jonkinlainen ebb suunnitella... itseni tuntien olis varmaan hyvä aloittaa nyt jo jos haluaa että ens jussina se olis valmis :twisted:

edit::: ja kuvia  :wink:

rainforest kaksonen, pimenta da neyden kukka sekä watermelonin kukka

ja bolivian rainbow ja nosegay
kat ko kat kara puuhu

Herra 47

no niin uusista idätetyistä 2 saa tänään uuden kodin... samoin 2 pienen pientä bolivian rainbowin tainta... työpaikalle näitä chilejä olen kiikutellut nyt sit 7 kpl...

tänään chilit sit kokee järkytyksen kun kulkeutuvat raumalle... muutamaa puskaa pelkään sattuvan muutossa... aji dulce amarillo (kasvin pitäis kasvaa 1.3  metriseksi) on lähes katossa kiinni (20-30 cm matkaa enää)
rainforest satoaa ja muutenki george W mainen eli kunnon puska

sit vielä champion ja watermelon pitkät honkkelit....

muut todennäköisesti tulevat selviämään muutaman lehden/pienen oksan menetyksellä... (toivottavasti)
kat ko kat kara puuhu

Herra 47

no nih... hilit on vielä tilapäismajoituksessa autotallissa... kasvarin katto meni vaihtoon....
nyt alkaa asemasota... muurahaiset ja kirvat ryppyilee jo nyt vaikka kasvit on vielä laittamatta... eli tästä se sota alkaa... alkää sitten ihmetelkö mikäli täällä satakunnassa rauman paikkeilla alkaa kuulua kovaa pauketta ja melskettä kun joudun käyttämään järeää kalustoa  :twisted:

no joo eli pääpoinnti oli se että nyt kasvini ovat ensimmäistä kertaa todella alttiina hyökkäyksille

saa nähdä kuinka tässä vielä käy...
kat ko kat kara puuhu