Turbo pube; lehdet vaaleita läikkiä täynnä?

Aloittaja Touho-serkku, huhtikuu 10, 2007, 12:56:14 ip

« edellinen - seuraava »

Touho-serkku

Mullassa 25cm Pauliina, viime vuotinen, ötökät tapettu helmikuussa, ei ötököitä siis.

Vajareita? (heh mikä ammattilaisamatöörisana;))
Ravinteena Nutriforten pinkki+ syysjauhe, 1osaa, 2 osaa suoraan multaan, vesi vetenä alle.

Tätä on kyllä kysytty ennenkin...

cornell

:D  :D  :D

juunääs... kasveilla on semmonen tapa, että lähes aina kun niitä jokin riivaa niin tulee jonkinlaisia täpliä lehtiin... eli se on semmonen yleisoire useaan ongelmaan... tästä johtuen on ihan turha edes yrittää vastata, ellet pysty tarkentamaan mihin lehtiin niitä täppiä tulee (uusiin vai vanhoihin), mihin lehden kohtaan ne tulee (tyvelle, keskelle, reunoille, suoniväleihin, suoniin) ja minkälaisia/-värisiä ne täplät ovat (vihreitä, keltasia, rusehtavia, palaneen ruskeita ym.). Lisäksi on aina hyvä kelata sitä, tapahtuiko kasvin olosuhteissa jotain muutoksia ennen oireiden ilmenemistä.

Itse en ole mikään ravinne-expertti, vaikka kovasti yritän asiasta jotain oppia... sanoisin kuitenkin, että vajareita ne on, jos kasvi kerta on terve ja tuholaisista vapaa... yhtä ympäripyöreä vastaus kuin kysymyskin... seen?

Mikä muuten saa Touhon kylvämään 100% vahvuista, vesiliukoista lannoitetta laimentamattomana chilin juureen? Voiko tällä olla jotain tekemistä vajareiden kanssa?

piä kasvussa, C
¨käynks mä usein täällä?¨

Touho-serkku

Teretere!
Vaaleat laikut vaalean lehden koko alueella, lehtivihreällä suonikohjujen välissä siis :)
Ja kasvi on just kevätvalossa aloittanut kasvunsa leikkauksen jäljiltä, ja vanhassa mullassa, tosin 30cm Pauliina odottaa...

Jauheet kylvän (fataliin tapaan?; hän kylvää taasen jotain nestettä, heh) erittäin pieninä ripsauksina puolikuivan turpeen pinnalle mistä kasvi ottaa, tai on ottamatta tarpeen mukaan.
Annan tilanneraporttia loppuviikosta kun on imenyt eilen antamani veden.

cornell

Mä komppaan... kasveilla joilla pintamullan annetaan kuivahtaa toisinaan ei ole oikeastaan aktiivisia juuria ylimmässä muutamassa sentissä kasvualustaa... eli jos sie lannotat päältä ja kastelet alta niin luulisi ravinteiden ajautumisen alajuuristoon olevan aikas hidasta...

Silti,  kukin tyylillään...  :wink:
¨käynks mä usein täällä?¨

Touho-serkku

Aaa, okei, muutetaan taktiikkaa. Tuo olikin kokeilu, hyvä että näinkin aikaisin tuli esille...
takkarokpokkar

Touho-serkku

Viikonlopun jäljiltä mitään ei ole tapahtunut. Vedet kasvi imee samantien joten ainakin turve pelaa jos juuret onkin paskana.
Taidan laittaa 30cm Pauliinan niin samalla vois kattoa niitä juuria.
Mites, pubet tykkää vähän viileemmästä ja varjoisammasta?
Missä sisätiloissa teillä kasvaa karvasilit?