kesäkuu 26, 2024, 10:50:55 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Karibialaiset mausteet Hämeentieltä

Aloittaja sundried, huhtikuu 19, 2007, 01:22:30 ap

« edellinen - seuraava »

sundried

stadin parhaat karibialaiset mausteet ja muut jutut.
esim aina tabascon voittava Encona Hot Sauce sisältää habanero-, Scotch Bonnet.pippuria 63%.
Suosittelen Walkerswood JERK-MAUSTETAHNA  sisältää sipulia, Scotch Bonnet-chiliä , suolaa, pippuria, maustepippuria, muskottipähkinää, sitruunahappoa, sokeria, timjamia.
Täman kauden grillaus hitti ,useat ihmiset jotka eivät ole tykänneet ennen tulisesta ruuasta ovat rakastuneet tähän mausteeseen
muutama teelusikka tekee ihmeitä.

Bless!
//www.bless.fi

Herra 47

joo toi enconan hot sauce on ihan hyvää ku olis vielä tulistaki...  :wink:
onhan se tulisempaa ku joku tabasco mutta mutta.....

maku sen sijaan on herkullinen suosittelen  :D

Tampereelta ainakin punnitse ja säästä liikkeet myy tuota...
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Apinamandala

Helsingin Punnitse ja säästä kauppaa myös kyseisiä kastikkeita. Kauppa sijaitsee Hämeentiellä ja ainakin enconan kastikkeet ovat siellä halvempia kuin tossa Sundriedin mainostamassa puljussa...

sundried

tottakai isoilla ketjuilla on halvemmat hinnat kuin pienillä erikois-liikkeilla,seen!
mutta on se vaan niin hienoa että saa ostettua erikoisia mausteita myös Suomesta(enkä puhu enconan mausteista mitkä ovat mietoja jopa minun mielestä)
mutta lliikkeen about kaikkia muita mausteita/tuotteita ei ole saatavilla lähi mailtakaan.
 8)

cornell

Ostin viimereissulla myös ton Walkerswood JERK-MAUSTETAHNAn ihan kiinnostuksesta, kun ei ollut aavistustakaan siitä miltä noi Jamaikan Jerkit yleensä ottaen maistuvat. Muuten aika hyvä, mutta suolan käyttö säilöntäaineena peittää muita makuja...
¨käynks mä usein täällä?¨

teppo42

Että suola peittäis muita makuja? Öh joo nyt on kai sitten kuultu ihan kaikki...  :shock:

Herra 47

Kyllä mikäli suolaa on liikaa ei siinä maistu enää mikään muu...
senpä takia itsekin käytän mieluummin mausteitä ja jätän jopa kokonaan suolan pois...

mikään ei ole pahempaa kuin suolalla pilattu ruoka... :evil:
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Janne

Lainaus käyttäjältä: "herra 47"mikään ei ole pahempaa kuin suolalla pilattu ruoka... :evil:

Paitsi ehkä suolaton ruoka :)
Kohtuus kaikessa, mutta kyllä suolaa pitää olla, kuten se fakiiri  Kronblomkin aikanaan totesi...
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Herra 47

Joo.. mutta jos ruoka on suolatonta niin aina sitä sinne saa lisää...  :)  mutta jos ruoka on liian suolaista nii sitä ei syö se iän ikuinen erkkikään  8)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

sundried

esim afrikassa suolan käyttö on aivan järjetöntä..
jamaikalla suositaan paljon ital ruokaa ei suolaa ollenkaan perustuen siihen että kaikissa vihanneksissä on suolaa ittessään.
eipä tarvi paljon lisätä suolaa jos käyttää jerkkiä ,mutta eikös normaalissa mauste seoksessa ole 1/3 suolaa ,jos sitä ei itte tee.

cornell

Ital jerkkyä olisi mielenkiintoista maistaa... sitä tosin saa varmaan vain tuoreena/itse tehtynä... Ital-säilyke on jo käsitteenä hieman ristiriitainen.

Mielummin suolaa kuin etikkaa...mut kai mun suolatoleranssi on vain laskenut, kun käyttö on vähentynyt lapsen takia (syödään siis samaa ruokaa)... olin jotenkin ladannut erityisiä odotuksia jerkkytahnaan ja lievästi petyin kun se oli niin hiton suolasta ja seassa maistui vain tinjami ja tulisuus... nyttemmin tykästyin siihen oikein... grilliseasonia aloitellessa...
¨käynks mä usein täällä?¨

sundried

^totta
ite duunattiin suolakalaa jerkillä ekan kerran suolan määrä oli hiukkasen tuhti, anto erittäin väärän kuvan mausteesta.
Ja mitä olen huomannut ekalla kerralla suomalainen makuhermo tyrmistyy suolan ja pippurin combosta mutta tottuu kerta kokeilusta ja tuntuu aiheuttavan  "himoa" ainakin täällä päin.
  Liikkeen green seasoning on erittäin laadukas perus elementti kaikkeen marinoinnista kastikkeisiin ei mitenkään merkittävän tulinen , mutta eikö se clilin lisäys joka väliin OLE SUOSITELTAVAA! minä henk koht sotken jerkit, green seasoning , ym hyväksi todetut aines osat yhteen tai osittain erikseen...
 oisko kellään tietoa mistä saisi tilattua/ ostettua scotch bonnet:ii tai muita Karibian haboja?
  ja jos joskus tulee vastaan ITAL ruokaa (Esim.festareilla) kannattaa kokeilla voin luvata että kyllä ne kasvien omat suolat hyvillä mausteilla ovat ihan tarpeeksi "suolaisia".
tälläkin viikolla tullu grillattua 4 kertaa ja loppua ei näy ,grilli kuumenemassa taas...

cornell

Lainausoisko kellään tietoa mistä saisi tilattua/ ostettua scotch bonnet:ii tai muita Karibian haboja?


Eikö kasvatus tule kysymykseen?
Mulla on 7 lajiketta mietoja seasoning chinensejä tulossa samalta suunnalta (Trini-Puerto Rica), mutta podeja täytyy odotella vielä pari kuukautta ainakin...
Vappugrillauksen joutunee unohtamaan... räntäsäde aloittanee tuossa parin tunnin päästä  :cry:
¨käynks mä usein täällä?¨