tammikuu 09, 2025, 11:56:27 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Teinit ja vanhat jäärät

Aloittaja Tupakka, huhtikuu 20, 2007, 19:50:18 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Kiitos edellisistä fiksuista ajatuksista itse kullekin! Itsekin tässä mietin, missä se vaikea raja oikein kulkee. Ehkä taipumukseni painaa "kill"-nappia vähän turhankin hanakasti juontaa juurensa niihin aikoihin, joina naapurit ilmiantoivat (aiheetta) chilin kasvattajia huumepoliisille, ja koko harrastus oli saamassa kovin kyseenalaista ja täysin väärää mainetta.

Nyt, kun meillä on yhdistys pystyssä ja hyvässä lennossa, sitä ei kai haluaisi antaa meistä mielikuvaa ikärasisteina, ärhentelijöinä, tai muutenkaan pelotella mahdollisia hyvästä harrastuksesta kiinnostuvia, joita (kuten VilleV totesi) on todella laaja skaala kaikilla mahdollisilla mittareilla...

En itsekään halua tästä mitään "isoveli valvoo ja raahaa yön pimeinä tunteina toisinajattelijat siperiaan" -paikkaa, todellakaan! Täällä on suuria persoonallisuuksia ja hyviä ajattelijoita. Se taas tarkoittaa suuria ajatuksia, joista seuraa helposti suuria tunteita. ;)

Varsin vapaa ajatusten vaihto olisi minustakin täällä toivottavaa jatkossa, mutta jonnekin se "hätänappi" täytynee silti sijoittaa. Uhkailun kohdalle? Ehdottomasti. Solvauksiin? Lienee myös paikallaan. Suoraan ja haastavaan keskusteluun? Tuskin. Valtaosa tämänkin threadin jutustelusta oli aivan asiallista.

Se vain alkoi, kuten parikin täällä huomioi, muuttua siksi "yksi ihminen  monia vastaan" -tilanteeksi, joka ei ole kiva - ei koulun pihalla, eikä muussa maailmassa. Siinä on sekin ikävä puoli, että julkinen keskustelu on julkista keskustelua, ja kenties "kuumana hetkenä" lausutut sanat jäävät nettiin elämään pitkäksi aikaa. Kovin henkilökohtaiset kuumat mielipiteet leimaavat helposti paitsi yhteisön, myös osallistuneet ihmiset.

Eli jos muille sopii, löysään ylläpitoruuviani enkä jatkossa leikkaa viestejä tähän malliin, mutta pidetään porukalla huoli siitä, että keskustelu säilyy fiksuna, vaikka sitten kuumanakin. Sopii chiliteemaan?  8)

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "ChiliPark"Mauno Koivisto: "Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan".

Itse pidän vapaasta keskustelusta, vaikkakaan VilleV:n "aivoitukset" ei aina
meikäläiselle aukenekaan.

"Voi sitä poltetta kiveksissä, kun peukalot painavat kilpirauhasta kasaan henkitorvea vasten."

Tälle pitää jättää kyllä aika iso tila...

Näitä VilleV:n jorinoita lukee kuitenkin ihan mielellään.

Mielestäni sensurointi, niin ikävältä kun se kuulostaakin, on kuitenkin joskus pakollinen
paha kun itsesensuuri pettää. Se painaa nappia jonka kädessä nappi on.

Nyt nappia painettiin osittain syystä osittain syyttä. Siihen on vain tyydyttävä. Itse
luotan täysin tämän foorumin ylläpitäjän arvostelukykyyn, ja annan täyden vapauden
poistaa omia kirjoituksiani silloin kun ne ylittävät hyvän maun rajan.

Joskus pelkkä välihuomautuskin voisi toimia, niinkuin VilleV totesi. Jos huomautus ei tehoa,
niin välihuomautus ja huomautettu kirjoitus siirretään bittiavaruuteen...

Itse pidän Tupakkaa tämän foorumin tasavertaisena jäsenenä ja toivon muidenkin
tekevän samoin. Ihminen oppii virheistään. Jokaiselle on annettava uusi mahdollisuus,
joillekin useita. Niin se vaan menee...

JS

Tunnen Tupakan. Hän on monen muun chilimielen lailla nuori, mutta se ei ole kenellekään synti eikä vika. Ehkä, paremminkin, kadehdittava lahja... :) Hän on fiksu, intohimoinen chilimieli, kuten me kaikki. ;) Uskon todella, että esim. Tupakka ja VilleV tulevat loistavasti toimeen tavatessaan! Kuten aiemmin totesin, olen tavannut vain aivan helvetin hyvää porukkaa chilipiireissä. Ajattelevaa jengiä. Se on arvokas asia!

Pyydänkin anteeksi, jos "ylläpito" eli tässä tapauksessa minä, ylireagoi tässä keskustelussa. Netti on vaikea asia, koska siinä jutut helposti karkaavat käsistä. Sanomme asioita, joita emme välttämättä tarkoita... Itse koetan, niin naiivia kuin se onkin sanoa, pitää huolta jokaisesta tässä yhteisössä. Samanlaisista, erilaisista, nuorista, vanhoista, naisista, miehistä. Toivon Infernon olevan iloinen asia. :)

tknummelin

Moderoimattaman alueen tarpeesta haluaisin vielä mussuttaa.

JOS tuollainen moderoimaton alue olisi / tulisi, niin mikä sen varsinainen tehtävä olisi? Olisiko se Vapaan Sanan tilalla, vai sen rinnalla, vaiko täysin itsenäinen ja erillinen hiekkalaatikko? Väittäisin, että kun sille ei kuitenkaan kyetä keksimään muuta funktiota, kuin se otsassa kimmeltävä ajatus täydellisestä anarkiasta, niin on ehkä parempi että koko osio jää ajatuksen tasolle vainen.

IRC on ollut tähän asti kyllä mitä mainioin varoventtiili ja höyrysulku. Se pitää omalta osaltaan foorumin siistinä, kun kaikki törky on siellä  :wink: Toisin kuin ehkä Aji Infernon "kill", /kick ei ole ircin puolella mitenkään erityisen herkässä...Väittäisinkin ainakin #chiliyhdistystä pitemmän päälle herkkähipiäisille sopimattomaksi  :) Yleensä uudelle keskustelijalle on varoaikaa annettu sen 15-20 min  :lol:

cornell

tsiiisus... näin kiihkeetä keskustelua on turha odotella chilin kasvatuksesta edes tällä foorumilla... :) laumasieluja ollaan ja oma asema laumassa on se juttu joka jutututtaa...

Pitääkö näitä ylilyöviä viestejä poistaa kokonaan? Vaikeuttaako se suuresti moderointia, jos jostain postista poistaa vain osia, esim. suorat hyökkäykset jotakuta vastaan?

Monia kiinnostavia ihmisyyden pilkahduksia tämä keskustelu on kyllä nostanut esiin.

Jos kommenttini sallitaan, niin Mr. Tupakaka on ehkä tuonut itseään esiin tavalla, joka on aiheuttanut pientä kuumotusta useammassakin foorumilaisessa. Erityisesti on puitu tätä ikäkysymystä, jonka esiin tuomisessa Herra T on itse ollut hyvin aktiivinen. Asiaa on käyty läpi tällä forumilla aika ystävällismieliseen sävyyn. Kuten jossain poistetussa viestissä yritettiin todeta, pieni huulenheitto oikein ymmärrettynä lähinnä vahvistaa sun kuulumistasi tähän porukkaan.

Ite olen aikoinaan myös jotain aiheesta veistellyt, mutta mmärrän että se sua korpee, joten jätetään asia ... ei paina mua... mitäs kelaillaan seuraavaksi?

VilleV
LainausKuten sanottu, minä nautin enemmän itse kirjoittamisesta kuin kirjoitusten saamista reaktiosta.

Aika absurdia ... tottakai olet kiinnostunut muiden reaktioista ja nautit foorumilla kirjoittelusta. Se että kirjoittaa foorumille ja samalla tuo julki välinpitämättömyytensä lukijoiden reaktioista on kyllä netti-eristyneisyyden antikliimaksi... :roll:

Mielenkiintoisesti VilleV edustaa mielestän Aji Infernon kanssa foorumikommunikaation ääripäitä. AI:n pyrkiessä asettumaan keskustelukumppanin asemaan konfliktia välttäen VilleV iskee oman kantansa pöytään vastapeluria säälimättä, rehdisti mutta omalta pilven reunaltaan. Itse tunnistan AI:n tyylin olevan lähempänä omaani, mutta Villen lähestymistyylissä on jotain sytyttävää ja kirkasta. Kirjoitusten vastaanottaminen kuitenkin edellyttää sun leveleille siirtymistä, sillä tuntuu siltä, että itse et aio tulla vastaan piiruakaan...

LainausTällä hetkellä valitettavasti muutaman ihmisen herkkähipiäisyydestä joutuu "kärsimään" kaikki.
Eipäs paisutella asiaa planeettain välisiin mittasuhteisiin ... kuka muu täällä nyt niin hirveästi kärsii?
¨käynks mä usein täällä?¨

Janne

Lainaus käyttäjältä: "cornell"
Jos kommenttini sallitaan, niin Mr. Tupakaka on ehkä tuonut itseään esiin tavalla, joka on aiheuttanut pientä kuumotusta useammassakin foorumilaisessa. Erityisesti on puitu tätä ikäkysymystä, jonka esiin tuomisessa Herra T on itse ollut hyvin aktiivinen.

Näkisin, että ikäkysymys on ollut vain jatkumoa polemiikin alkuperäiseen syyhyn. Ikään on viitattu vasta kun kommentointia ja pelihousujen repimistä pienimmästäkin kritiikistä on ilmaantunut juuri kyseiselle ikäluokalle tyypilliseen tapaan.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

VilleV

Lainaus käyttäjältä: "cornell"tottakai olet kiinnostunut muiden reaktioista ja nautit foorumilla kirjoittelusta. Se että kirjoittaa foorumille ja samalla tuo julki välinpitämättömyytensä lukijoiden reaktioista on kyllä netti-eristyneisyyden antikliimaksi... :roll:

Ei.

cornell

Juu, ei

Kyllä elämästä saa nauttia, vaikka chilin kasvatus on yhtä tuskaa... ja syönti sekä ulostus...
¨käynks mä usein täällä?¨

Tupakka

Kun pysytään hyvän maun rajoissa kestän kyllä enemmänkin läppää kuin mitä nämä keskustelut antavat ilmi. Lähinnä se arka kohta on ollut juurikin tämä ikäkysymys ja sen tuomat vaikutukset.

Cornellin laumaeläinkäyttäytymiseen viitaten sanoisin, että se ärsyttävä asia ikäläpissä on se tästä "laumasta" eristäytyneisyyden tunne.

Ja ne muut asiat, kuten lapsekkaiden tekemisten ja asioiden mainitseminen itseni yhteydessä ärsyttää(esim. Frööbelin palikat-riita). Vaikka vielä alaikäinen olenkin niin olen kuitenkin siinä iässä, etten ole enää pikkupoika ja aikuistuminen on vauhdissa. Tämä on juuri sitä aikaa kun tuollaiset alentavat heitot aiheuttavat tulistumisen.

Eli muuta läppää, kuten vaikka "nörtti perkele, kunnon hikari" saa heittää vaikka en mikään kunnon hikari olekaan.

Toivon, että ne, joilla tällä hetkellä omia lapsia on niin olisivat oppineet jotain tästä ketjusta ja käyttäisivät tietoa hyväksi sitten kun ne lapset ovat minun ikäisiä.
Joo.

nikke

Heh,

Nyt menee jo vähän kummalliseksi tää juttu. Ensin toit T itse esille aika usein ja tiheeseen tahtiin ikäsi. Nyt siitä ei saisi enää edes mainita? :shock:

Ja vielä. Koita hyväksyä ittes sen ikäisenä kuin olet. Sille iällehään kukaan ei mitään voi. Eipä toi nyt maailmaa kaada, jos joukossa on teini tai vaikka kaksi :wink: . Sulle tulee aika tylsä elämä, jos vaan kokoajan odotat sitä hetkeä jolloin vuosia on kertynyt määrä x. Niin, ja et todellakaan ole palstan ainoa teini, ja muilla ei näytä olevan mitään vaikeuksia....

Ona P

Must toi tupakan kirjotus oli aika hyvä ja tyhjentävä. Enpä tiedä mit enää sanoa. Kyllä jäärillä on helposti tyyli sitten iskeä siihen ikään jos jotain erimielisyytä tulee ja varmasti nyppii sitten...

Mutta on hyvä et on kaiken ikästä väkeä.
Kukahan muuten on jääristä vanhin?

Ja jos olen Teinin ja Jäärän välistä niin olenko Jääni?
vai onko väkisin oltava jompikumpi?
pera la cosa que me gusta mas es panochita....

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "nikke"Heh,

Nyt menee jo vähän kummalliseksi tää juttu. Ensin toit T itse esille aika usein ja tiheeseen tahtiin ikäsi. Nyt siitä ei saisi enää edes mainita? :shock:

Ja vielä. Koita hyväksyä ittes sen ikäisenä kuin olet. Sille iällehään kukaan ei mitään voi. Eipä toi nyt maailmaa kaada, jos joukossa on teini tai vaikka kaksi :wink: . Sulle tulee aika tylsä elämä, jos vaan kokoajan odotat sitä hetkeä jolloin vuosia on kertynyt määrä x. Niin, ja et todellakaan ole palstan ainoa teini, ja muilla ei näytä olevan mitään vaikeuksia....

Eiii.. nyt käsität väärin.. siis kyllä mun puolesta kuka tahansa saa toilottaa vaikka joka viestiinsä, että "Tupakka on 15" tai "Tupakka on teini".

Tarkoitin siis, että tälläinen siihen liittyvä muu alentava materiaali on ärsyttävää. Esim jos olisi vaikka keskustelua, jostain elokuvasta tai muusta, jossain esim. tapaamisessa voitaisiin katsoa ja itse ilmoittaisin ihan muuten vaan, että en pidä jostain ehdoduksesta. Joku sitten sanoisi, että "Hankitaanko sulle sinne sitten vähän pokemonia?".

TUO on ärsyttävää.
Joo.

Squattram

^^Jääni taikka Teirä.

Tää juttu menee kyllä ulkopuolisen silmissä ihan huvittaviin mittasuhteisiin.

Ikä on hei jätkät pikkusen liian helppo täky, jos mielitte jatkaa vellinkeittoa niin paremmat raaka-aineet peliin.
safe, sane and consensual

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"

Eiii.. nyt käsität väärin.. siis kyllä mun puolesta kuka tahansa saa toilottaa vaikka joka viestiinsä, että "Tupakka on 15" tai "Tupakka on teini".

Tarkoitin siis, että tälläinen siihen liittyvä muu alentava materiaali on ärsyttävää. Esim jos olisi vaikka keskustelua, jostain elokuvasta tai muusta, jossain esim. tapaamisessa voitaisiin katsoa ja itse ilmoittaisin ihan muuten vaan, että en pidä jostain ehdoduksesta. Joku sitten sanoisi, että "Hankitaanko sulle sinne sitten vähän pokemonia?".

TUO on ärsyttävää.

eiiiiv, aina vaan jaksat jauhaa niistä rööpelinpalikoista...
tätä menoo hommaan miittiin 2 bändiä, vallan mainion rotten soundin, JA ne fröbelin palikat+idols arin lämppäriks.....
mutta mikäs siinä jos kerran tykkäsit jutusta noin kovasti :)
Meillä määrää Nainen!

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "pertsa"
Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"

TUO on ärsyttävää.

eiiiiv, aina vaan jaksat jauhaa niistä rööpelinpalikoista...
tätä menoo hommaan miittiin 2 bändiä, vallan mainion rotten soundin, JA ne fröbelin palikat+idols arin lämppäriks.....
mutta mikäs siinä jos kerran tykkäsit jutusta noin kovasti :)

Olen maininnut sen pariinotteeseen ja se oli etäisesti mielessä myös tuossa edellisessäni ja vain ja ainoastaan siksi, koska oli malliesimerkki sellaisestä ärsyttävästä kirjoituksesta.

En siis loppuenlopuksi ketään teitä kuitenkaan vihaa näiden juttujen takia, lähinnä vain ilmoitan, että senlaiset vitsit ovat ärsyttäviä vaikka ette niillä pahaa olekaan tarkoittaneet.

Tuokin viestisi on kyllä lievästi ärsyttävä kun itse jaksat jauhaa niistä myös. Ja mikä siinä on kun ei kaaliin uppoa se, että se on ÄRSYTTÄVÄÄ!
Joo.

nikke

Lainaus käyttäjältä: "Squattram"^^Jääni taikka Teirä.

Ikä on hei jätkät pikkusen liian helppo täky, jos mielitte jatkaa vellinkeittoa niin paremmat raaka-aineet peliin.

Tsekkaas threadin otsikko vielä kerran....

tso

Taidan itse tyytyä olemaan jäärä osastoa.. mutta mutta.. KAIKKEIN absurdeinta tssä koko keskustelussa on, että se lähti liikkeelle aivan asiallisesta kysymyksestä... tiesiköhän kysyjä mihin muurahaispesään virginialaista tunki.

Eikös se vähän niin ole, että sillen se metsä vastaan kun sinne huuto kajautetaan.. Tässä taitaa vähän jokainen saada näpeilleen vaikka mitä yrittäisi selittää.. on tämä vain niin kimurantti asia.

Yleisellä foorumilla tuttujen välinen leikillinen pahaa tarkoittamaton herjan heitto yltyy helposti juuri edellisen kaltaiseksi ryöpsähteleväksi fleimaamiseksi.

Joskohan tästä voitaisiin oppia jotain vastaisuuden varalle?

Ona P

pera la cosa que me gusta mas es panochita....

Squattram

Lainaus käyttäjältä: "nikke"
Lainaus käyttäjältä: "Squattram"^^Jääni taikka Teirä.

Tsekkaas threadin otsikko vielä kerran....

...Nii?
safe, sane and consensual